דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


20 דרכים נהדרות להרגיז את הצרכן בסוף העונה 

מאת    [ 11/12/2007 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 3665 פעמים ]

להיות צרכן זה ג'וב כפוי טובה כמו, להבדיל, להיות הורה. לכבוד הסייל הנוכחי - ועוד סיילים שיבואו - אני מציגה בפניכם את מצעד המבצעים המרגיזים של הסייל החולף. הם יחזרו לרדוף אותנו בקרוב, כבר בסיוטים של סוף העונה הבא. חדי העין יבחינו, בוודאי, שכל משפחות המבצעים מתחילות במלה "קנה". מי יודע למה?

כאן גרה בכיף משפחת קנה, קבל

קנה, קבל (ובשמותיו הנרדפים 1+1 ו-2+1). למה להתאמץ להוריד מחירים ולתת הנחה אמיתית? במקום זה, בואו ניתן לצרכן האוויל עוד משהו, רצוי בעל ערך מועט. בואו נשלח אותו לבזבז עוד זמן בחנות, שלא לדבר על זה שאחר כך הוא יצטרך לאפסן את כל זה בהמתנה לעונה הבאה. המבצעים האלה אטרקטיביים רק בהקשר אחד: כשהם מתרחשים בחנות שהיא ממילא זולה (או כשמקבלים עיתון חינם ביום שישי בתחנת דלק).

קנה, קבל הנחה על הפריט השני (או השלישי, או השמיני). אותו פטנט, רק שהפעם אפילו לא טורחים לתת לנו משהו בחינם, הפעם עוד צריך לשוטט ברחבי החנות ולבזבז זמן על האופציה לשלם פחות על משהו שמחירו גם כך מופקע למדי.

קנה ב, קבל שובר לקנות משהו במחירו הרגיל. דרך נהדרת של כל מיני רשתות שידועות כיקרות לשכנע אותך להיכנס, להשאיר בקופה סכום כסף לא מבוטל ובסוף לצאת משם עם "הטבה" שהיית קונה גם ככה באותו מחיר.

קנה ב, קבל כרטיס מועדון. מה יש לי לעשות עם כרטיס מועדון לחנות שאני ממילא קונה בה רק פעם בשנתיים? אפשר להירגע: אני שומרת אותם בארנק וכל מי שמעוניין יכול לפנות אליי ולקבל זכות שימוש. גם פה יש מלכוד: הכרטיסים האלה תקפים בדרך כלל רק לשנה.

קנה, קבל משהו לא קשור. הכי מעצבן בעולם. קנית חולצה? קבלי סט מרהיב של נרות אווירה ריחניים. קנית רטבים לפסטה? התפנקי בשובר הנחה לאיזו חופשה. אני בספק אם הייתי מחפשת נרות בחנות בגדים או בונה על יצרן פסטות כסוכן הנסיעות שלי.

קנה בסכום מופקע בחנויות הקניון, קבל פנקס מבצעים. בן דוד מעצבן של "משהו לא קשור". קנית בהון עתק? אנא כתת רגליך למודיעין שנמצא במרתף על יד שירותי החניון, קח פנקס וצא למסע ציד בחנויות הקניון שבו יתפרצפו אליך מוכרות מתוסכלות מפני שאתה לא קונה אמיתי.

עליך, עלינו. טרמינולוגיה מעצבנת של מוצרים יקרים במיוחד. למה לשם שינוי שהמכונית לא תהיה עליכם והביטוח עליי? למה זה תמיד להפך?

2+2 3+3. למה זה מעצבן? כי זו לא באמת הנחה של 50%. זה מעצבן הרבה יותר ממבצע 1+1 כי עכשיו במקום למצוא שני פריטים וללכת לקופה להתמודד עם חברת האשראי, אני צריכה לשרוף שעות בניסיון למצוא ארבעה מהם או לשלם מחיר מלא על השלושה הראשונים.

קנה, הוסף רק. מבצע מיוחד לרוכשי מוצרי אלקטרוניקה. קנית מצלמה? בואו נדחוף לך תיק, כרטיס זיכרון וחבילת טושים בכמה מאות שקלים נוספים. שיהיה ברור: בדרך כלל מחירי חבילות המוצרים הנוספים ממש לא אטרקטיביים.

קני ב, קבלי תיק מוצרים מוקטנים. למה? אתם רוצים לתת לי דוגמיות? יפה מצדכם, אז למה להתנות את קבלתן ברכישה בסכום מסוים?

משפחת קנה ב, שלם פחות

קנה ב(בדרך כלל סכום עגול), שלם פחות. מה לעשות, אחרי שערמתי וערמתי הגעתי בדיוק ל-497.70 וזה לא מספיק. האפשרות השניה: לחפש עוד משהו ולשלם פחות, אבל יותר.

גדול במחיר קטן. אבל אני לא צריכה 3 ליטר בושם, רציתי רק 50 סי.סי, ובפעם האחרונה שבדקתי הם לא עלו 872 שקל.

שניים (או שלושה, או חמישה) ב... איזה יופי, הצרכן הקטן הופך למיני-סיטונאי. מה אעשה עכשיו כשהבית מלא בחבילות חיתולים ובאריזות של פסטה? אפתח מכולת?

החברים של קנה, התעצבן

אין מידה, אין מבצע. זה לא שבעונה אין. בעונה יש הכל ומכל. בינינו, בעונה הבאה נמצא פריטים מהעונה הנוכחית במבצעים שוברי שוק. אבל הפעם באורח פלא נעלמות מהמדף המידות האלה, שרוב בנות ישראל לובשות (או רוב ילדי ישראל נועלים).

אצלנו מבולגן. טריק ידוע של חנויות בגדים. בואו נזרוק הכל על דוכנים, על הרצפה, על המדפים. בואו נימנע באופן אובססיבי מקיפול ונגנה את מוסד הקולב. גם אם יש לנו את המידה והצבע שחיפשת, אין שום סיכוי למצוא אותן. תרגישו כמו בשוק, מה יש. סופעונה, לא?

הבלתי מאוגדים

קנה ב, קבל מיליון תשלומים. דרך מקובלת לשכנע אותך לקנות הרבה יותר קוסמטיקה ממה שאת באמת צריכה או לשדרג את הטלפון למשהו שבעוד 3 שנים ייראה מיושן יותר מסרט של צ'רלטון הסטון.

קנה ב, היכנס להגרלה. דרך מצוינת לשכנע אותנו לעשות מנוי למשהו. הגרלה, לא? אז יש לי סיכוי.

אין כפל מבצעים והנחות, כולל הנחות מועדון. תשמעו, זה כרטיס ששילמתי עבורו. הוא אמור להקנות לי הנחות כל השנה. אז למה דווקא בסוף העונה, כשההנחות הן הכי גדולות, אני לא מקבלת את הערך המוסף שעבורו שילמתי?

מבצעים והנחות רק על מותג x. עניין שחביב במיוחד על חברות שמחזיקות כמה מותגים. יש לנו מותג, היתה לו עונה חלשה. בואו ניתן הנחות, אבל רק אליו. מי שיצליח למצוא בחנויות האלה את מה שחיפש, אני מורידה בפניו את הכובע.

חודש ראשון חינם למזמינים כרטיס מועדון. אבל אני הזמנתי אותו לפני שבוע ושילמתי מחיר מלא, למה אחרים מקבלים אותו לתקופת ניסיון?


הכותבת מבקשת להתנצל מראש בפני המבצעים המרגיזים שנשכחו בדרך. יש כל כך רבים מכם, מי כבר מצליח לזכור את כולכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב