דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים לחרדים 

מאת    [ 05/02/2012 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 2679 פעמים ]

לימודים לחרדים

בשנים האחרונות, אנו עדים למהפכה גדולה המתרחשת בציבור החרדי: מהפכת הלימודים.

אם בשנים עברו היה ניתן לספור את הגברים החרדים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה על יד אחת, הרי שהיום הם ממלאים מאות ספסלים בעשרות מכללות שונות, המותאמות במיוחד לאורח חייהם.

ישנן סיבות רבות לתופעה. אחת מהן, היא ההבנה כי אי אפשר לפרנס משפחה, כשרק אחד מבני הזוג יוצא לעבוד. החרדים של היום כבר אינם מסתפקים בלחם ומים כמנהג אבותיהם, ושואפים להביא הביתה הכנסה מכובדת, שתספק להם רמת חיים גבוהה.

לימודים לחרדים ניתן למצוא כיום במכללות רבות, אשר פתחו את שעריהן לרווחה עבור הציבור החרדי. מכללות אלו מתאימות את הלימודים לדרכי ההלכה. כך ניתן למצוא מכללות רבות המלמדות גברים ונשים בנפרד, מעסיקות מרצים בהתאם לכל מין, ונמצאים בפיקוח מתמיד של וועדי רבנים שונים, המפקחים על שמירת ההגבלות אותן הטילו.

מלגות לחרדים

אחת הבעיות הנפוצות ללומד החרדי הפוטנציאלי, היא בעיית מימון הלימודים. קשה עד בלתי אפשרי לפרנס משפחה ועוד לשלם שכר לימוד לא קטן למכללה, מידי חודש בחודשו.

לצורך כך, הוקמו מספר עמותות חרדיות הנותנות מענה לבעיה, בצורת מלגות לימוד לחרדים המממנות את רוב או כל עלויות הלימודים. כך יכול הלומד החרדי ללמוד מתוך שקט נפשי, כאשר בעיית המימון מאחוריו.

לא כל אחד זכאי למגלת לימודים חלומית כזו. ישנם קריטריונים ברורים לקבלת המלגה, כאשר כל מועמד עובר ראיון על מנת לוודא שהוא אכן זכאי למלגה זו.

אפשרויות לימודים לחרדים

כאמור, בשנים האחרונות קמות יותר ויותר מכללות המיועדות לציבור החרדי. כיום, ניתן ללמוד כמעט כל מקצוע הנלמד במגזר הכללי, במכללה חרדית כשרה למהדרין.

אם לשפוט על פי הפרסומות, נראה כי מתחולל קרב של ממש בין המכללות על התלמידים השונים. בהתחשב בעובדה שלא מעט מהם מקבלים מלגת לימודים, שכר הלימוד כבר כמעט ואינו מהווה פרמטר לבחירת מוסד הלימודים הרצוי.

למרות ההיצע הרב ומלגות הלימודים, קשה לקבוע כי קיימת מגמה ברורה של יציאה ללימודים גבוהים. אמנם מדובר במהפכה של ממש בהשוואה לשנים קודמות, אך עדיין קיימים חרדים רבים המעדיפים לשבת באוהלה של תורה.

במבט לעתיד, נראה כי בשנים הקרובות אנו נראה יותר ויותר חרדים בעלי הכשרה או תואר אקדמי, משתלבים בשוק העבודה כעובדים מן המניין.

 

לומדים גלאט - פורטל הלימודים החרדי


הפורטל היחיד בארץ המציג את כל אפשרויות הלימודים לציבור החרדי. באתר תוכלו לקבל מידע על כל המקצועות לחרדים, ולהירשם ללימודים על ידי הנציגים שלנו, אשר ידריכו וילוו אתכם בכל מהלך ההרשמה. בנוסף, תמצאו בפורטל חדשות, כתבות, פורומים ועוד מגוון מידע מקצועי שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בבבחירת מקצוע ומקום הלימודים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב