דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השנה הדיגיטלית 

מאת    [ 11/12/2007 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 2762 פעמים ]

"אני בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי, מנסה לשחק שש-בש", פיזם אלון אולארצ'יק לפני 20 שנה ולא ידע עד כמה הוא יצדק. אם רק הייתי מקשיב לו אז ומתעמק במילים הייתי מקים אתר אינטרנט למשחקי שש-בש ויושב היום על החוף המוזהב בקאריביים בלי להתעסק עם דו"ח רווח והפסד, תשלומים, משכורות ושאר מועקות. אבל למה לבכות על חלב אורז שנשפך (חלב פרה לא בריא), אם אפשר לשאת עיניים באופטימיות לשנת 2008? אוטוטו היא כאן, צופנת בחובה הפתעות ווביות תזזיתיות, שהופכות את החיים כאן להרבה יותר מעניינים (קצת אסקפיזם לא יזיק לאף אחד).

"העתיד כולו דיגיטלי" זעק השבוע ג'ון רן, נשיא ומנכ"ל אומניקום, חברת הפרסום הגדולה בעולם, וחיזק והוסיף "כל צורות התקשורת יהיו דיגיטליות". מר רן רץ קדימה מהר מדי?
לא בטוח. אנשי הווב, ההיי-טק, ההון סיכון, הפרסום וגולשים כבדים לא נפלו מהריצפה לכיסא מהציטוט הנ"ל. רן רק ביטא את מה שכולם חושבים ומדברים עליו במסדרונות בתי הקפה - אי אפשר לעצור את התהליכים שהתחילו לפני שנתיים-שלוש. אקסטנציה טוטאלית של הטכנולוגיה גרמה לשינויים מהותיים במודלים הדיגיטליים וכתוצאה מכך לשינויים בהרגלי הגלישה. כל נושא ה- WEB 2.0 , למשל, דובר, סוקר ונטחן עד דק בכל אמצעי התקשורת. הנושא הזה רק בתחילת דרכו ותראו איזו השפעה יש לו על כולנו (ועל מצבו המדאיג של חשבון הבנק של מארק צוקרברג).

מה הולך לקרות בעולם הדיגיטלי של 2008? הרבה דברים לוהטים. בכמה מהם אגע בזהירות:

1. רשתות חברתיות ממוקדות - כולם כבר שם? אולי, אבל אין ספק ש- 2007 היתה שנת הרשתות החברתיות. הפריצה המדהימה של facebook כבשה את העולם וכבר רבע מיליון ישראלים רשומים באתר. לכל אחד יש כרטיס ומאה אלף חברים מכל העולם. אין סיכוי שתכיר את כולם במיוחד שרובם כנראה לא בראש שלך. לכן, הסיפור הזה הולך להתמקד. אפשר לראות את זה באתר esnips, של היזמית, יעל אליש, שממקדת את הקהילות ומפלחת אותם לפי תחביבים ותחומי עניין. גם בישראל קמו מספר רשתות ממוקדות יותר כמו bona ו "מקושרים" לצעירים, everyone רשת חברתית ספורטיבית, "קפה דה מרקר" לאנשי עסקים. בהמשך יהיו רשתות לסוחרי בורסה, לעורכי דין, לרו"ח, לגלשני גלים וללועסי מסטיק בזוקה (עתידות: עד גיל 21 יהיו לך מליון חברים).

2. וידאו באינטרנט - שני חבר'ה מצלמים את עצמם עושים שטויות בחדר בבית ומעלים ל- youtube - את זה כבר עשו וימשיכו לעשות, אבל היום אף אחד לא מתרגש מזה, זה הפך לחלק מתרבות הפנאי שלנו. רואים טלויזיה, שומעים רדיו באוטו, קופצים לקולנוע, גולשים לאתרי וידאו. גם מפרסמים רבים החליטו לשדרג את עצמם ולהעלות באנרים בוידאו, באופן יותר מקצועי ואיכותי. יותר ויותר עסקים משלבים באתר הפרטי שלהם קבצי וידאו המעשירים את התוכן והופכים אותו למעניין, מדליק ואינטראקטיבי יותר. השלב הבא הוא תוכן שיווקי, שילוב אופטימלי בין הצרכים היחודיים של המפרסם (מיתוג, מיצוב, הרחבת המודעות וכו') לתכנים שיפיקו במיוחד לאינטרנט. כל הצדדים יהנו מכך. הגולש לא ירגיש סחרחורת מעודף באנרים קופצים, המפרסם יכנס באלגנטיות "בדלת האחורית", וחברות הפקה יעסיקו כח אדם שמתמחה ביצירת תכנים יחודיים לרשת. גם הפורטלים השונים ישמחו משגשוג הוידאו, שיכניס פלפל חריף לכל העסק, שאיבד קצת את הטעם שלו.

3. פרסונליזציה של הפרסום - מכירים את דוטומי ואקסלייט? לא מכירים? לא נורא, הם מכירים אתכם מצוין. מדובר בשני סטארטאפים ישראליים מתחרים, שפיתחו בניואנסים שונים טכנולוגיה ייחודית שעוקבת אחרי הרגלי הגלישה שלכם ומאפשרת להציג לכם פרסומות בהתאם לאתרים בהם גלשתם. במילים אחרות, זיהוי התנהגות גולשים לפי פרופיל של כל גולש זה שם המשחק. שתי מסקנות מבחינתכם: אחת, בשנת 2008 הפרטיות שלכם תיעלם לגמרי. שתיים, היזמים ובעלי הסטארטאפים הנ"ל יעשו אקזיט במאות מליונים ואתם לא.

4. כלכלה ברשת - לזירת הקרב הכלכלית מצטרף מתאגרף חדש במשקל כבד - מיזם העיתון הכלכלי של ידיעות אחרונות, "כלכליסט" (אחלה שם, אבל לא סופי). כל התכנים יועברו לעיתון ברשת, YNET, והקרב עם גלובס ודה מרקר על פלח השוק הנחשק הזה יהיה עקוב מפיקסלים. 2008 הולכת להיות השנה של הכלכלה והעסקים באינטרנט. תראו מה קורה היום עם כל הפרסום של מסחר במט"ח, באופציות, בתי השקעות, קרנות נאמנות. אינפלציה מטורפת של לקוחות ומעט מדי מקום לפרסם. עם כניסתו של "כלכליסט" התחרות תגבר, הגולש ירוויח עוד תכנים, הפרסומאים ירוויחו עוד יגואר בחנייה, הכלכלה תשגשג ובא שלום
על כל עם ישראל. דוט. איי אל.


HAPPY NEW 2008.COM

שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב