דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחינת מערכות יחסים במקום העבודה דרך ההתנגדות לצמיד האלקטרוני למלצרים. 

מאת    [ 04/02/2012 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 1943 פעמים ]


ההתנגדות לשימוש בצמידי הרטט אשר נוסה לאחרונה בבתי קפה כדי לקרוא למלצר, מעלה את נושא התקשורת בין בני אדם בכלל ואת חשיבות התקשורת במקומות העבודה בפרט. ההתנגדות אשר הגיעה הן מצד הלקוחות והן מצד המלצרים, מזכירה לנו את הצורך העז של אנשים לתקשורת מילולית אשר נתפסת כתקשורת ברמה גבוהה יותר מתקשורת שאינה מילולית.
הרי לכאורה, סימון ברטט אשר אינו מפריע לסביבה ונעשה בצנעה ובצורה עדינה ומרומזת, לא היה צריך להעלות כל כך הרבה התנגדות.
הסיבה הראשונה להתנגדות היא שתקשורת שאינה מילולית, אלא בסימנים, נחשבת נחותה יותר, בדומה לתקשורת של בני אדם עם בעלי חיים. אמנם במשך השנים החליפו סימנים מוסכמים בבתי קפה ומסעדות חלק מהתקשורת בין המלצר ללקוח. למשל, סימון עם היד באוויר לבקשת קבלת החשבון. אולם עדיין פעולות אלו הצריכו יצירת קשר עין בין שני הצדדים, קשר שבדרך כלל מלווה גם עם הבעות פנים. כך עדיין נשארה בתקשורת הלא מילולית הזו, רמה גבוהה יותר של תקשורת בין אישית ואילו הרטט מבטל לא רק את קשר העין אלא גם את החיוך או כל הבעה או מחווה שיכולים להתלוות אליו.
בנוסף, תקשורת בשעון רטט, מבטלת עוד מימד ביחסים בין בני אדם – את ההדדיות - היותה חד-צדדית בכך שאינה נותנת למקבל אפשרות להגיב באותו אופן. היות ואין למקבל הרטט שקיבל איתות קצר, להגיב באותו אופן לשולח, לכן שליחת הבקשה ברטט נתפסת ע"י רבים כפקודה.
המימד האחרון בתקשורת הבינאישית בו נוגע החידוש האלקטרוני זה, הוא הנגיעה הפיזית בגוף. הרטט נתפס כפלישה אל המרחב האישי שלי ללא רצוני, ששוב נובע בגלל חוסר ההדדיות בפעולה. מגע פיזי של טפיחה על שכם או לחיצת יד, הן מחוות פיזיות אשר כן מקובלות ע"י רוב בני האדם ונחשבות כמקרבות בין אנשים. לא כך מגע שנוצר ממכשיר אלקטרוני, מה גם שכאמור, הנגיעה היא חד כוונית.

לסיכום, המחאה שקמה כנגד הצמידים, מאפשרת לנו להיזכר ולהכיר בחשיבות התקשורת המילולית והבלתי אמצעית במקומות העבודה שלנו. אין תחליף לשיחה בארבע עיניים, לישיבות צוות, לישיבות של היום הראשון לחודש, לביקור פיזי בעמדות העובדים, לטפיחה על השכם במסדרון. אימיילים, אס אם אסים ושיחות טלפון לא מהווים תחליף, אלא אמצעי עזר נוספים ומקלים בתקשורת בינך לבין הקולגות, העובדים, הספקים ומקבלי השרות שלך.

איתן מאירי, פסיכולוג מומחה, מנכ"ל חברת ניהול אפקטיבי בע"מ - הנציגה בישראל של החברה הגדולה בעולם לפיתוח מנהלים וארגונים - LMI® - Leadership Management International. עיסוקנו: אנחנו מניעים מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם. איתן, שימש בעבר בתפקידי ניהול וכמנכ''ל בארגונים ממשלתיים ופרטיים, מלווה מנהלים והנהלות, מרצה בארץ ובחו"ל בנושאי ניהול, מנהיגות, ניהול עצמי ומוטיבציה ומשמש כיועץ אסטרטגי ודירקטור בחברות שונות. לחברת ניהול אפקטיבי סדנאות למנהלים בנושאי ניהול, מנהיגות, אימון אישי-עיסקי סדנאות למכירות, סדנאות ניהול זמן, תחקיר, אסרטיביות, ימי עיון, סדנאות שטח, הרצאות ועוד. ניהול אפקטיבי בע"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב