דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רטיניטיס פיגמנטוזה ומחלות עיניים אחרות 

מאת    [ 03/02/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 9533 פעמים ]

רטיניטיס פיגמנטוזה (RP) הוא שמה של סדרה של מחלות עיניים, שהמשותף לכולן הוא פגיעה ברשתית שיכולה להביא לעיוורון. בניגוד למחלות עיניים אחרות הסובלים מרטיניטיס פיגמנטוזה מרגישים בתחילת התפשטות המחלה שהראייה שלהם נפגעת רק בשעות הלילה. ככל שהמחלה מתפשטת נפגע שדה הראייה שלהם עוד ועוד, עד שהחולה מרגיש כאילו הוא מסתכל על העולם מבעד לצינור או גליל, שחוסם את מרבית שדה הראייה שלו. התפרצות המחלה לעתים כלל אינה מורגשת והירידה ביכולת הראייה בשעות הלילה יכולה להיות כה זניחה עד שחולים רבים כלל אינם פונים לטיפול רפואי, מכיוון שאינם מבינים שחלו באחת ממחלות העיניים המסוכנות ביותר. בשלב שהם כבר כן מגיעים לרופא, המחלה מתפשטת וגורמת נזקים בלתי הפיכים למערכת הראייה.

 

רטיניטיס פיגמנטוזה - מהם הגורמים ומהי שכיחות המחלה?

בקרב חולי רטיניטיס פיגמנטוזה נפוצות גם מחלות עיניים נוספות כגון קטרקט (ירודת) ובצקת של מרכז הראייה, ועד היום אין תמימות דעים בנוגע לגורמים למחלה, אם כי כיום מוסכם על החוקרים כי בדומה למחלות עיניים רבות אחרות גם רטיניטיס פיגמנטוזה היא מחלה גנטית, ובעקבות ההתפחויות בשנים האחרונות בתחום הגנטיקה והתורשה זוהו במחקרים שונים כ-100 גנים שונים שיכולים להביא להתפרצות רטיניטיס פיגמנטוזה. מעצם היותה מחלה גנטית, רטיניטיס פיגמנטוזה כנראה נפוצה בקרב אוכלוסיות מסוימות יותר מאשר באוכלוסיות אחרות, אך מכיוון שזו אחת ממחלות העיניים הנדירות ביותר (רטיניטיס פיגמנטוזה פוגעת ב-25 אנשים מכל 100 אלף איש), גם כיום עדיין לא דווח על שכיחות גבוהה של המחלה בקרב אוכלוסיה כזו או אחרת.

 

רטיניטיס פיגמנטוזה - טיפולים אפשריים

בנוסף לשכיחות הנמוכה שלה, RP היא אחת ממחלות העיניים שהרפואה המודרנית עדיין לא מצאה לה מרפא, לפחות נכון להיום. הטיפול היחיד המוצע לחולים הוא טיפול שיכול להקל על סיבוכי המחלה, אך אינו יכול להביא לריפוי מלא. כך למשל ידוע כי נטילת כדורים של ויטמין A מאטה את התקדמות המחלה, בעוד שוויטמין E עלול להחמיר את המחלה. מעבר לכך חולים הסובלים ממחלות עיניים נוספות יכולים להיעזר בפתרונות כגון ניתוח קטרקט, שימוש בעדשות פילטר שמקלות על המעבר מראיית לילה לראיית יום, או בעדשות מגדילות המסייעות לסובלים מליקויי ראייה חמורים. דווקא בתחום הרפואה האלטרנטיבית, וספציפית בתחום הרפואה הסינית, ידוע על מקרים שבהם טיפולים הביאו לשיפור ביכולת הראייה של הסובלים מהמחלה, ולהרחבת היקף שדה הראייה שלהם. למרות זאת, גם במקרים אלה, שדה הראייה נותר מצומצם ביותר.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב