דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל המעבר אצל נשים מנקודת המבט של שיטת פאולה 

מאת    [ 11/12/2007 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3109 פעמים ]

http://video.nana10.co.il/?ArticleID=524931
לצפייה בסרטון המסביר על השיטה ועל מניעה לקראת גיל המעבר
תופעות גיל המעבר אצל נשים מנקודת המבט של שיטת פאולה

לגיל המעבר יש כמובן יותר מהגדרה אחת. יש הטוענים כי הנשים הסיניות אינן מכירות את גיל המעבר כבעיה אלא כעוד תקופה בחייהן וכי העניין קשור גם בתרבותן וגם בתזונתן מגיל הילדות. הגדרת גיל המעבר המקובלת בארץ קשורה בדר"כ לתקופה המתחילה לאחר כשניים עשר חודשים שבה יש סיום מלא של דימומי המחזור הנשי וצפויות בה תופעות לא קלות כמו קשיי שינה, גלי חום, דיכאון ועוד. מקצת מהרופאים הישראלים נוטים לקבל את ההגדרה הרווחת בארה"ב לפיה תופעות הקשורות בגיל המעבר מתחילות גם לפני סיומו של המחזור ולפיכך מדובר בעניין גילי או סובייקטיבי מגיל ארבעים וקצת. הגדרת גיל המעבר מנקודת המבט של שיטת פאולה יש לה חשיבות ביחס הרגשי ובהקשר של תופעות שכולן קשורות בהחלשות שרירי רצפת האגן על רקע שינויים הורמונליים שחלים בגיל המעבר. הכוונה לתופעות כמו: בריחת שתן במאמץ, דחיפות או תכיפות במתן שתן, קשיים בתפקוד מיני. שכן לא פעם אותן נשים שאחת ההפרעות בחולשת רצפת האגן שהחלה בעקבות לידה לא היוותה הפרעה ניכרת בחייהן סובלות עם התקרב גיל המעבר מהחמרה ניכרת בתופעה זו גם אם קודם לכן התמודדו עימה. לעתים מדובר בהופעת מספר תופעות קשות גם יחד הקשורות בחולשת רצפת האגן אך נשים אינן מקשרות בין התופעה לגיל המעבר משום שהמחזור שלהן סדיר ותקין. הטיפול או התרגול המוצעים בשיטת פאולה אינו שונה בגיל המעבר מזה המוצע בגיל עשרים עד ארבעים אך בגיל המעבר אין ספק שהכרחי לאמץ את התרגול כאורח חיים על מנת שתפקוד השרירים ברצפת האגן ובסביבתה תישאר יציבה.
בספרה של פאולה גרבורג "סוד השרירים הטבעתיים" בהוצאת פלג מוזכרים בדרכים שונות הקשרים בין מצבם של השקעים שבגב ובעיות השלד למיקומם של האברים הפנימיים, לדוגמה כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מצניחת רחם והתפקוד המתמשך של נשים עם שתי הבעיות גם יחד גורר החלשות במערכות נוספות. לטענתה של פאולה אם אין תופסים את התופעות הגופניות כמכלול ומטפלים בהן יחד קשה לאזן גם את הבעיה הניכרת כמרכזית. טענה דומה העלה גם ד"ר יובל לביא, אורוגניקולוג בהדסה שבהרצאתו על רצפת האגן טען שהנרתיק בגוף האישה מתפקד כחלל או "חור" המזמין אליו שקיעה של אברים אחרים כמו מערכת העיכול או הגב. החלשות רצפת האגן על פי תפיסה זו אינה רק עניין של לידות טראומתיות, גיל או תורשה היא גם נתון פסיולוגי מובנה בגוף האישה הדורש התייחסות מתמדת.
עד לאחרונה הטיפול בבעיות רצפת האגן לא רק שהיה בגדר "קשר של שתיקה" עניין שגם עם הרופא לא היה קל לנשים לדון בו אלא גם נשאר כטיפול מקומי במסגרת פעילות פסיוטרפיסטית במקום בלבד. החידוש שמכניסה שיטת פאולה בבואה לשקם את רצפת האגן ולהציע תחזוקה קבועה הוא בתפיסה ההוליסטית של הגוף ברמה הגופנית. מאחר שהתרגול יכול להיות עצמאי ואישי עדיף בגיל המעבר לראות את שיטת פאולה כדרך לטיפול יסודי וארוך טווח באיכות החיים של נשים רבות. מאחר שהתרגילים כוללים מצבים ושינויים בתנועה הכללית של הגפיים והפרקים יכול השינוי המתרחש בגוף האישה גם לכלול התייחסות להגמשת הפרקים, הבנת השילוב בין תנועת אצבעות הידיים ומיקום הכתפיים ובין אלו למיקומו של האגן, או הבנת הקשר בין היציבה, השליטה בסוגרים, תנועת כפות הרגליים ועוד. כל אלו נותנים לאישה הכרות חדשה עם גופה גם אם אינה סובלת מבעיות עכשויות בתחום.

http://paulamethod.blogspot.com/
הבלוג של סמדר נבו כולל את המידע אודותיה ואודות שיטת פאולה.
הכותבת התמחתה בבעיות רצפת האגן במסגרת מחקר שנעשה בהדסה לטיפול בבריחת שתן במאמץ ועוסקת מזה עשר שנים בטיפול בשיטת פאולה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב