דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין - כיצד לבחור עורך דין גירושין? 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 1755 פעמים ]

גירושין הינו תחום משפטי הדורש התמחות ספציפית, ומהווה ענף בדיני המשפחה.

גירושין הינו תחום מורכב ודינמאי, הדורש מעורך דין העוסק בו לפעול לא רק לפסק שירות משפטי ברמה מקצועית גבוהה ביותר ולהיות בעל ניסיון, פרקטי עשיר ביגורישן אלא גם לפעול ברגישות ובתבונה, מול הלקוח הנמצא במשבר גירושין, כמו גם לייצגו נאמנה מול הצד שכנגד ומסגרת הערכאות המשפטיות.

התחום של גירושין מתעדכן באופן שוטף בפסיקות שונות של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים, ולכן חשוב שעורך דין גירושין יתעדכן כל הזמן ויהיה עם היד על הדופק.

לבחירת עורך דין גירושין מקצוען חשיבות מכרעת בניהול תיק הגירושין שלך ומבחינת תוצאותיו, ולכן חשוב להקדיש לנושא זמן ומחשבה.

למעשה, כאשר עולה בנושא של גירושין, ההחלטה החשובה ביותר שלך תהיה בחירת עורך דין גירושין המתאים ביותר עבורך לטיפול בנושא. טעות בבחירת עורך דין גירושין עשוייה לגרום לך נזקים חמורים ולעתים בלתי הפיכים, במקרה שתבחר בעורך דין שאינו מנוסה דיו בתחום גירושין.

בישראל יש עורכי דין רבים והמקצוע מוצף, ולכן חשוב לבצע ההחלטה של בחירת עורך דין גירושין באופן מסודר, אגב שקילת מספר אפשרויות העומדות בפניך ולא להתפתות לסגור דווקא עם עורך הדין לגירושין הראשון שתפגוש, או עורך דין גירושין הזול ביותר, או היקר ביותר, אלא לבצע מספר בדיקות מקדימות.

המלצות ממכרים וחברים יכולות לסייע לך, אולם חשוב לזכור, כי עורך דין שטיפל לחבר בעסקת מקרקעין על הצד הטוב ביותר, לאו דווקא יתאים לטיפול בנושא של גירושין עבורך.

בעידן האינטרנט ניתן למצוא על עורך דין גירושין מידע רב, לרבות פורומים באינטרנט, פסיקות בהם היה מעורב, התרשמות מהמלצות בתארי תגובות, התרשמות מאתר האינטרנט של כל עורך דין גירושין, וכהנה וכהנה.

הותק והניסיון חשוב מאוד, אולם לאו דווקא עורך דין גירושין מבוגר יתאים לך. יתכן והוא כבר התעייף ממלחמות גירושין ואף אינו טורח להיות מעודכן בפסיקות. מאידך, עורך דין צעיר הינו נמרץ, אך מה לעשות שיש הבדל בין ניסיון פרקטי של 2-3 שנים כעורך דין גירושין, לבין, למשל, עורך דין העוסק בתחום גירושין מדי יום ביומו מזה למעלה מעשור.

דבר חשוב נוסף, עליך לוודא מי עורך הדין הספציפי שיטפל באופן אישי בתיקך. משרד גדול יכול להוות יתרון, אך גם חסרון משמעותי, בהיות משרדים גדולים מעסיקים צוות של עורכי דין צעירים, או מתמחים, ואתה עלול למצוא עצמך נפגש עם השותף הבכיר או הבעלים ובהמשך תיקך יטופל ע"י עורך דין או מתמחה חסרי ניסיון. שאלות אלו ואחרות עליך לברר מראש מול עורך דין גירושין עמו תיפגש.

תחום הגירושין דורש נגישות וזמינות של מאת עורך דין גירושין, כמו גם יכולת להקדיש לך זמן אותו תצטרך, ולכן חשוב שעורך דין גירושין בו תבחר אכן יהיה נגיש עבורך, גם בקרבת מקום מגוריך וגם בטלפון, לרבות למקרה הצורך בשעות גמישות.

הכימיה שלך מול עורך הדין אף היא מהווה שיקול מרכזי. עליך לוודא, כי עורך דין גירושין שעומד מולך מתקשר איתך באופן מצוין וכי אתם מצליחים להתחבר האחד עם השני. אל תשכח, כי אותו עורך דין גירושין ילווה אותך לעתים במשך תקופה ארוכה, עד לסיום הליכי הגירושין.

בדוק מול עורך דין גירושין מהי האסטרטגיה שלו לניהול תיקך, האם מדובר בעורך דין גירושין לוחמני, או בעל גישה רופסת ופשרנית מדי, כדי להתאים את גישתו לרצונך ולאינטרסים שלך במסגרת תיק גירושין.

מאחר ועורך דין גירושין יהיה "השופר" שלך בניהול משא ומתן והתנהלותך בערכאות, חשוב מאוד להתרשם האם מדובר באדם כריזמטי, מרשים, בעל יכולת התבטאות ברמה גבוהה ביותר, וכו'.

לא בושה, ואף מומלץ, לקבוע פגישות היכרות עם מספר עורכי דין גירושין, לפני הבחירה בעורך דין גירושין עבורך. יש גישות שונות ולאו דווקא גישתו של עורך דין מסוים תתאים למקרה ולאופי שלך.

לעתים, עשויה להיות רלבנטיות למין של עורך דין גירושין, כלומר, האם לדעתך אתה תסדר עם עורכת דין גירושין, או עורך דין גירושין.

________

עו"ד עמית ורד - הכותב הינו עורך דין בראשון לציון המתמחה בתחום גירושין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב