דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה זה עולה לנו קורס צלילה 

מאת    [ 31/01/2012 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 2320 פעמים ]

החלטתם  לגשת לקורס צלילה בסיסי או אפילו מתקדם. לרוב, בין אם זה בתחילת הבירור או לקראת סופו תמיד עולה השאלה - כמה זה יעלה לי? כדי לענות על שאלה "הרת גורל" שכזו היינו מבקשים לשם שינוי לשאול את השאלה מכיוון אחר: כמה זה עולה לנו, ז"א למועדוני הצלילה. מה אכפת לנו כמה זה עולה לכם תגידו, אנחנו מחפשים את הכי הרבה קורס בכמה שפחות כסף.  בעולם שבו ניתן לייצר יש מאין זה היה יכול לעבוד (משהו כמו להפוך נחושת לזהב). אבל בעולם האמיתי  אנחנו מקבלים את מה שאנחנו משלמים עבורו וזה במקרה הטוב, כי בלא מעט מקרים, לא תקבלו גם את מה ששילמתם עבורו. נותני שירותי הצלילה וזה לא סוד, כמו כל עסק אחר, נמצאים כאן על-מנת להרוויח. שירות הצלילה שאתם מקבלים מבוסס על  המרווח שבין העלויות שיש למועדון הצלילה והמחיר שאתם משלמים. 

 

בואו ננסה ללמוד ביחד מה הן העלויות הבסיסיות  שמהן מורכב  מחיר קורס הצלילה שלכם:

 

ראשית צריך מבנה שבו לפחות כיתת לימוד אחת הכוללת עזרי לימוד ציוד אור קולי וכו',  משרד, שירותים ומקלחות .

כדי שנהפוך את המבנה למועדון צלילה צריך ציוד צלילה, מעבדת שירות לציוד, מקום אכסון ושמירה על הציוד, מדחס, בנק אוויר ומערך מבודד ומוגן לדחיסה ואכסון מיכלים, ערכות חמצן להחייאה וציודי בטיחות שונים.

ואם יש צוללים אז צריך רכב לפינוי  ולהסעת חניכים ועובדים.  מרבה נכסים מרבה דאגה - אז צריך ביטוח ( נלך רק על המינימום הנדרש ואדם שפוי לא יסתפק בכך) שכולל: ביטוח צד ג ' לצוללים, ביטוח הוצאות רפואיות לחניכים בקורס צלילה, ביטוח רכב וחבות מעבידים. וכמובן שכל בעל עסק שחרד לרכושו יבטח את עצמו גם בביטוח כל הסיכונים כנגד אש פריצה וכו'.

ורשויות צריכות להתפרנס? צריכות אז יש לנו אגרות: לרשות הצלילה, לארגונים שפועלים מולם והרשויות מקומיות שבתחומן פועל המועדון.

כדי להפיח חיים בעסק צריך  צוות. צוות העובדים כולל (לפחות): מנהל מועדון, מנהל מקצועי (שצריך לעמוד בדרישות באורך הגלות שמציבה רשות הצלילה) איש משרד, טכנאי ציוד, מישהו שידחוס מיכלים וצוות מדריכי צלילה (אנחנו לא שוביניסטים, כל תפקיד מתאים לזכר או נקבה). וכל אלו, גם אם הם רואים בהדרכת צלילה שליחות,  עובדים שלא לשם שמיים ויצפו מן הסתם לשכר הוגן בסוף יום העבודה. וכמו בכל שוק חופשי, גם כאן הטובים עולים יותר. 

אז עכשיו יש לנו מועדון לתפארת מדינת ישראל, אלא שאיש לא שמע עליו. צריך אם כן סמל, עלוני פרסום, אתר אינטרנט וקצת מודעות שיספרו על נפלאותיו של המקום. כל אלו כפי שמנחש הקורא הנבון  עולים כסף. לא במקום, אלא בנוסף על כל מה שכבר הזכרנו.

ועדיין לא סיבבנו את המפתח בחור  המנעול והדלקנו את החשמל, כי מאותו הרגע המונה מתחיל לעבוד והשקלים זורמים לכיסם של חברת החשמל, בזק, סולארי ספקי משנה you name it    ...

 

אז מה היה לנו? שכר דירה, שכר עבודה, ציוד, תחזוקה, פרסום, רכבים, חשמל, מים ביטוחים אגרות  

וכל זה כמובן המעט שבמעט, כי ישנם מועדונים שאינם על קו המים ולהוצאות תתווסף גם בריכה וסירה ומפעיל וכושר שייט וקשר ועוד ביטוח. ואיפה קצת דקורציה וגינון ופינת קפה, "חופשי כמובן", כי צלילה זה כיף ומה פתאום שאני אשלם על כיף... ואולי גם איזה סקוטר או שניים ועמדת מילוי נייטרוקס ומצלמה דיגיטלית שיהיה איך לקחת מזכרת ומערכת סגורה בשביל התדמית והצוללים הסקרנים יותר...

 

אין צורך להזיל דמעה  על מועדוני הצלילה. הם נמצאים שם מתוך בחירה ומי שאינו מכלכל את מעשיו בתבונה יצא מחוץ למשחק. אבל אתם הצוללים צריכים לזכור בפעם הבאה כשאתם מבצעים את סקר השוק ומחפשים את העסקה הכדאית ביותר, לבדוק, לא רק כמה זה עולה לכם, אלא מה קיבלתם בתמורה. כי אין ארוחות חינם וגם אם יציעו לכם את עסקת המאה שבה הכול כלול, מרצועת סנפיר ועד ערכת ההדרכה וגם 50 צלילות במתנה, והלינה עלינו, זהו רק "קצה הקרחון". ו"לקרחון" ישנו בסיס שאולי אינו ניתן ל"כימות" או בחינה בהצעת המחיר, אך הוא זה שיקבע בסופו של דבר את רמת השירות ואיך תראו כצוללים. וכשהמחירים יורדים  קטן גם  המרווח שבין הוצאה להכנסה. וקיצוץ בהוצאה חייב להירשם בסעיף כל שהוא במאזן.  

הצורך לקצץ בהוצאות חוזר אליכם, הצוללים, ברמת שירות נמוכה יותר ובמוצר בעל איכות כוללת פחותה.        

תחשבו על זה...

 

 

קבוצת הריף www.scuba.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב