דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קלפי החצר ארבעת המינים - חלק ב 

מאת    [ 09/12/2007 ]

מילים במאמר: 1035   [ נצפה 3496 פעמים ]

הנסיכים - אנרגיה של התחלה שאין לה המשך
הנסיכים מייצגים את ההתחלה ובכל התחלה הכל נראה ורוד ומבטיח, אולם לא כך הם פני הדברים. הנסיכים הם חסרי ניסיון ואין להם את הידע או התבונה שיש למלכים או למלכות. הנסיכים מחזיקים את ניצוץ היסוד אותו הם מייצגים, את ההתחלה, אולם הם אינם יודעים כיצד להתגבר על הבעיות, כיצד לעבור את השיעור וליצור המשכיות לתהליך שהחל ולכן לרוב הם מפספסים.

לכל הנסיכים יש תפקיד חשוב בהתפתחות הרוחנית שלנו. כל אחד מהם מייצג שיעור חשוב בתהליך ההתפתחות הרוחנית שלנו. הם מהווים נקודת קפיצה, בזכותם אנו מתוודעים לתובנות חדשות, אולם בעולם החומר, ביום יום, הם מתפזרים ואינם יכולים ליצור המשכיות. השיעור אותו הם מייצגים הופך להיות המכשול הגדול של השואל ואם הוא לא יעבור אותו השואל לא יוכל להתקדם.בפועל, כל עוד השואל לא יתגבר על השיעור אותו הוא מייצג - לא יהיה המשך!

את קלפי החצר אלווה בסיפור. הסיפור שלנו הוא סיפור אהבה והנסיכים מייצגים את תחילתו, בו בני הזוג נפגשים. הם נפגשים במקום העבודה. מגיע בחור חדש לעבודה ובסבב ההיכרויות שעורכים לו הוא פוגש באהבת חייו - בגיבורת הסיפור שלנו. הניצוץ נדלק ושניהם יודעים שהם רוצים אחד את השני, אבל דבר לא נעשה. בכל יום הם מחכים אחד לשני לייד המעלית כדי שיוכלו לעלות יחד לקומת העבודה, במהלך היום הבחור מבקר מספר פעמים ומבקש דפים למדפסת והיא מצד שני מבקרת אצלו ומבקשת עפרונות ומחדדים. אבל כאן זה מסתיים. שני הצדדים הפכו להיות מחסן של צורכי משרד ויש להם מחדדים, ניירות למדפסת בשפע, אבל זה זוגיות לא תהיה שם. זה לא יתפתח לזוגיות. למה? כיוון שכל עוד האנרגיה של הנסיכים נשארת. כל עוד השיעור לא נלמד, הניצוץ לא יהפוך להיות זוגיות פורחת כפי שהיינו מצפים.


המלכות - אנרגיה אקטיבית
המלכות מייצגות את האנרגיה הנשית. האנרגיה הנשית היא האנרגיה האקטיבית, זו העושה, פועלת, מבצעת ונותנת מעצמה מבלי די. האנרגיה הנשית היא זו הממשיכה, משמרת את הקיים ויוצרת יציבות.
גם בטבע, אמנם הגבר הוא זה שנותן את הזרע, אולם האישה עושה את כל השאר. היא זו שנכנסת להריון, היא זו שיולדת, זו שמניקה וברוב המקרים היא זו שגם מטפלת, מחנכת ודואגת לכל מחסור של הילד.

בסיפור שלנו זה סוף סוף קורה. הזוג המאושר נמצאים בשלב של החיזור, שלב המיניות, שלב ה"אקשן" בו הרומן בשיאו וייתכן שאפילו זה יתפתח לחתונה.

המלכים - אנרגיה פסיבית
המלכים מייצגים את האנרגיה הזכרית. האנרגיה הזכרית היא אנרגיה פסיבית. לזכר יש נטייה להיות פסיבי. מה הגבר אוהב לעשות יותר מכל? לשבת מול מסך הטלוויזיה, להעביר ערוצים בשלט ולא לעשות כלום. גם האריה בטבע שוכב ומנמנם לו בזמן שהלביאה עושה הכל: היא יוצאת לצוד, מגדלת את הגורים ודואגת להם. חוץ מללעוס עבור האריה את האוכל, הלביאה עושה את הכל.
אז למה צריך את האריה בטבע? בכל זאת, מה התפקיד שלו? ובכן, את מטרתו האמיתית של האריה נגלה כאשר יש סכנה, כאשר יש איום לקיומו של העדר. אז האריה מתעורר, יוצא לפעולה ומנהיג את העדר למקום חדש ובטוח. עכשיו, הוא יכול לחזור ולשבת רגל על רגל.

האנרגיה הזכרית היא דואלית, מצד אחד הזכר הוא זה המביא את הזרע, הוא הבורא, היוצר יש מאין. מצד שני מטרתו בחיים היא להיות במקום בו הוא לא צריך לעשות דבר. זהו סיפורו העצוב של הזכר. מצד אחד הוא יוצר, יוזם ועובד קשה וכל זאת כדי שיום אחד הוא יוכל להרשות לעצמו לממש את שאיפתו הגדולה שהיא - לשבת רגל על רגל. אבל, כשמגיע היום, כשהוא יושב רגל על רגל יש לו רגשות אשם שהוא לא יוזם ועושה.

את המלכים נפגוש כפסיביים, והם ימשיכו להתנהג כך, אלא אם כן קורה משהו, אלא אם כן יש לחץ. אז הם הופכים להיות אקטיביים. את הלחץ בקריאה נוכל לראות כשיופיעו קלפים של "לחץ" או במקרים בהם נוצרת התאמה בין נושא השאלה לסוג מלך שיצא בקריאה.

קלפים המייצגים לחץ בחיי השואל יהיו ארבעת האבירים (כפי שתראו בהמשך), קלף גלגל המזל, קלף המוות, קלף המגדל וקלף יום הדין.
לכל מלך יש את הגורם שמניע אותו. אם נושא השאלה מתאים לבעיה אותה מייצג המלך, לגורם המניע אותו, אז המלך יתעורר ויהפוך לאקטיבי. לדוגמא למלך המטבעות המייצג את האנרגיה של גדי חשוב קריירה ועצמאות. כך למשל, אם תשאל שאלה בנושא זה, הוא יהפוך להיות אקטיבי. אולם, אם תשאל שאלה בנושא זוגיות, כיוון שאין כאן זיקה לגורם המניע את המלך, הוא ימשיך להיות פסיבי.


שני הזוג בחלק זה של הסיפור כבר התחתנו ויש להם ילדים. הם כבר נשואים 20 שנה באושר, אבל זה כבר לא כמו בהתחלה. אין כבר התרגשויות גדולות, המיניות יותר פסיבית והכל פחות או יותר אותו הדבר. אולם אל תטעו, הזוגיות פסיבית, כיוון שבני הזוג יכולים להרשות זאת לעצמם. המלך יושב על כס מלכות, הוא יושב רגל על רגל כיוון שהוא יכול להרשות זאת לעצמו.
אולם, אם משהו יסכן את שלוותו של המלך, ובמקרה זה אם למשל הבעל יקבל שיחות טלפון מוזרות הממוענות לאשתו, משלוחי פרחים וכדומה, אז הוא ייהפך לאקטיבי ויצא להגן על נישואיו. הוא יחזר אחרי אשתו, יחזיר עטרה לישנה ו....יחזור לשבת רגל על רגל.


האבירים - אנרגיה של שינוי
האבירים מייצגים אנרגיה של שינוי. הם מחוללי השינוי בקריאה ובחיים. הם אלו ההופכים את הנסיך להיות מלכה, את המלך להיות אקטיבי והם מכניסים את כל הקריאה ללחץ. האבירים מייצגים לחץ הקיים בחיי השואל והנוכחות שלהם, משפיעה על כל הקלפים בקריאה.

האבירים מייצגים אירוע קצר, רעיון, תהליך או גורם הנמצא בחיי השואל. זה יושב שם, מחכה וממתין לזמן הנכון. הנוכחות של אותו אירוע, תהליך או גורם משפיעה על כל חיי השואל ולאט לאט מעצבת את חייו. זה יכול להתחיל לפעמים שנים לפני שהשואל מגיע אלינו לקריאה ולהמשיך שנים לאחר שהוא יעזוב אותנו וימשיך לדרכו. זה שם, מציק, אורב ומחכה לזמן הנכון. במאמר הקודם נתתי דוגמא על חתונה המתאימה גם כאן. הרעיון של החתונה מתחיל בחיינו עוד לפני שאנו פוגשים את המיועד/מיועדת, והוא ימשיך להיות שם גם לאחר החתונה וגם אם חיי הנישואים ייכשלו.

יחד עם זאת אל נשכח כי האבירים הם קלפי חצר המייצגים רק הזדמנויות. האירוע שהאביר מייצג מתרחש טרם זמנו, כשהאירוע יתרחש השואל יהיה מופתע, לא מוכן, והנטייה הטבעית שלו תהיה להגיב בשלילה. האבירים מזכירים את האצן שיושב על קצה המסלול ומחכה לירית הפתיחה, אבל בפועל, אין יריית פתיחה, אין שופט ודבר לא יקרה. השואל מחכה שמשהו יקרה, שמישהו ילהיב אותו, שפתאום הוא יבין מה צריך לעשות, אולם זה לא יקרה לבד! אם השואל לא ירוץ קדימה, אם הוא ימשיך לחכות דבר לא יתרחש.

בסופו של דבר, אם האביר יפעל, כשהוא ייהפך למשהו מעשי הוא יהפוך להיות אס. אז הכל יתחיל, וכמו שמאחורי כל גבר (מלך) מצליח עומדת אישה (מלכה), הרי שמאחורי כל אס עומד אביר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב