דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירי שמיעה - כיצד זה עובד? 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2515 פעמים ]

מכשירי שמיעה - כיצד זה עובד?


מכשירי השמיעה הקיימים כיום הינם מלאכת מחשבת טכנולוגית אשר מאפשרת למיליוני בני אדם בכל העולם לשמוע ולהבין את סביבתם ולקיים את אורח חייהם בצורה תקינה. תוהים כיצד המכשיר עובד? במאמר זה נשפוך אור על הסוד שמאחורי מכשירי השמיעה.

 

ההיסטוריה של מכשירי השמיעה

השימוש במכשירי השמיעה הראשונים החל לקראת סוף המאה ה-19. המכשירים הראשונים היו מגושמים מאוד ונראו כמעין צינור ארוך אשר היה צריך להחזיקו בצמוד לאוזן בכדי לשמוע. בשנת 1899 הוגש פטנט על מכשיר השמיעה החשמלי הראשון שהיה כה גדול עד שתפס שולחן שלם. בשנות ה-20 של המאה הקודמת כבר החלו להיכנס לשוק מכשירי שמיעה עם שפופרות ואקום שהביאו לשיפור ברמת השמיעה אך עדיין היו מגושמים בשל הסוללות הגדולות שלהם. מכשירי השמיעה האנלוגיים, אבותיהם של מכשירי השמיעה הדיגיטליים שאנו מכירים כיום, הגיעו לשוק רק בשנות ה-50.

 

תחילת הדרך - מכשירי השמיעה האנלוגיים

מכשירי השמיעה האנלוגיים הראשונים עוצבו כך שיתאימו למסגרות של משקפיים ורק מאוחר יותר נולד העיצוב שאנו מכירים כיום - מכשירי השמיעה שנענדים על האוזן. מכשיר השמיעה האנלוגי פועל באמצעות מיקרופון אשר קולט את הצלילים בסביבתו ומעביר אותם אל המגבר, שתפקידו להגביר את הצלילים. לאחר שהאותות מוגברים הם מועברים אל הרמקול שיושב באוזן ומפיק צליל בווליום אחיד. מכשירים אלו מהווים פתרון בסיסי בלבד, משום שהצליל איננו עובר עיבוד והמכשיר לא יודע להפריד בין רעשי רקע לצלילים הרלוונטיים לשומע. מסיבה זו, כמעט ואין משתמשים היום במכשירי שמיעה אנלוגיים, הם הוחלפו במכשירים חדשניים יותר – מכשירי השמיעה הדיגיטליים.

 

מהפכת מכשירי השמיעה הדיגיטליים

המהפכה הדיגיטלית של שנות ה-90 לא פסחה על תחום מכשירי השמיעה וחוללה בו שינוי של ממש. מכשירי השמיעה כיום מכילים בתוכם רכיבים דיגיטליים מתקדמים שמטרתם לספק למשתמש את השמיעה הברורה והאיכותית ביותר. המכשירים הדיגיטליים עדיין מכילים מיקרופון ורמקול, אך ההבדל הגדול הוא בתהליך שעובר הצליל בדרך.

לאחר שהצלילים נקלטים במיקרופון הם עוברים תהליך המרה לאותות דיגיטליים המופרדים לערוצים שונים. ההפרדה על פי ערוצים מתבצעת על פי תדר הצליל וכך יודע המכשיר להגביר את הצלילים הרלוונטיים ולהחליש את צלילי הרקע. מכשירי השמיעה כיום מכילים מגוון תכניות המיועדות לסביבות שמיעה שונות, ויש מכשירים שמתאימים את הגדרות השמיעה באופן אוטומטי בהתאם לסביבה בה נמצא האדם.

במכשירי השמיעה הדיגיטליים המתוחכמים ביותר קיימת אפשרות לתקשורת אלחוטית בין זוג המכשירים המשמשים אדם אחד כך שכיוון האחד משפיע על כיוון השני, דבר המשפר באופן ניכר את איכות השמיעה והבנת הדיבור.

 

אין ספק כי כניסת המכשירים הדיגיטליים לשוק שיפרה באופן ניכר את חייהם של לקויי השמיעה הכבדים, אך אין להניח מראש כי מכשיר דיגיטלי הינו הפתרון הטוב ביותר לכל לקויי השמיעה.

בחירת מכשיר שמיעה נעשית לאחר בדיקות שמיעה והיא נגזרת הן מאופי הליקוי ממנו סובל המשתמש והן מפרמטרים שונים כדוגמת צרכיו, אורח חייו ותפקודו המוטורי המאפשר שימוש במכשירים מורכבים יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב