דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע על בריחת שתן אצל נשים 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2660 פעמים ]


בריחת שתן אצל נשים קורית מסיבות רבות ומגוונות. בבריחת שתן אנחנו מתכוונים למצב בו דליפת השתן משלפוחית השתן אינה נמנעת באמצעות סוגרי השופכה. סוגרי השופכה הם שרירים טבעתיים חזקים הנמצאים ליד צוואר שלפוחית השתן, ובעזרת שרירי ריצפת האגן הם תומכים בשלפוחית השתן. כשאנו מטילים שתן בצורה רצונית אנחנו מרפים את שרירי הסוגרים ושרירי ריצפת האגן ומקביל גם מכווצים בעדינות את שלפוחית השתן.

סוגים של בריחת שתן

ישנם שני סוגים של בריחת שתן אצל נשים: בריחת שתן תחת מאמץ ובריחת שתן מדחף שאינו בר שליטה. בריחת שתן תחת מאמץ נפוצה ביותר גם אצל נשים וגם אצל גברים במיוחד ככל שהגיל עולה. בריחת שתן יכולה לקרות במהלך פעילות גופנית מאומצת כמו הרמה של דברים כבדים, אבל גם במהלך עיטוש, או שיעול והמוכרת מכולם, בריחת שתן יחד עם צחוק.

בריחת שתן שכזו נפוצה ביותר גם בזמן הריון, וגם לאחר גיל המעבר. שרירי רצפת האגן נחלשים והשרירים הטבעתיים כבר לא חזקים כמו קודם ובריחת השתן קורית. לבריחת שתן מסוג זה יש פתרונות רבים. חלקם רפואיים, חלקם קשורים בפעילות גופנית המחזקת את השרירים הטבעתיים ואת שרירי רצפת האגן. רפואה אלטרנטיבית יכולה גם לעזור בהקלה על הלחץ על שלפוחית השתן וחזרה לפעילות של הסוגרים.

בריחת שתן רציפה יותר הנובעת מדחף שאינו בר שליטה גם היא נפוצה. נשים רבות לאחר גיל המעבר מדווחות על בריחת שתן היכולה לקרות בכל מצב. בריחת שתן מסוג זה גם קשורה הרבה פעמים למחלות אחרות כמו טרשת נפוצה, סוכרת, שבץ או אלצהיימר בהן יש פגיעה עצבית.

פתרונות לבריחת שתן

ישנם פתרונות רבים לבריחת שתן אצל נשים בכל גיל, ואין שום סיבה לאף אישה לחוש בושה כאשר היא משתמשת באביזרים סופגים היכולים לסייע לה להמשיך בחיי היום יום כמעט כרגיל. אפשר לעשות שינויים רבים באורח החיים הכוללים תזונה בריאה יותר המקלה על כלי הדם, שמירה על מצב רוח טוב כדי לסייע לכל הפעילות העצבית להיות מאוזנת יותר. חלק מהטיפול הוא להמשיך בחיים גם אם זה אומר שצריך להשתמש באמצעי ספיגה למבוגרים.

לבחירתכן מספר רב של מוצרים שפותחו במיוחד לאישה המבוגרת כדי לסייע לה ולקרובים אליה לחיות עם בריחת השתן. מוצרים אלו פותחו בקפידה רבה עם תשומת לב לגוף האישה המבוגרת והתאמה מלאה ללבוש שלה ולתנועותיה. אין צורך להסתגר בבושה בבית, אלא אפשר לרכוש מוצרי ספיגה למבוגרים ולחזור לחיים. ישנה דעה קדומה נגד השימוש עם חיתולים למבוגרים, אבל מאחר ורבות מאיתנו מאריכות ימים וחלקנו מתחילות לחוות בריחת שתן כבר בגיל צעיר אין שום סיבה להתבייש ולעצור את החיים.

בריחת שתן אינה גזר דין שמחייב אותך להישאר צמודה לתא השירותים בבית או בעבודה. את יכולה לנקוט צעדי מנע רבים ואת יכולה גם להמשיך בחיים כמעט רגילים אם את סובלת מבריחת שתן.

 

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב