דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החמרת מצב (דיון מחדש) נפגעי עבודה 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 3769 פעמים ]

החוק מחייב כל מעסיק במדינת ישראל בתשלום דמי ביטוח לאומי עבור העובדים שלו. במסגרת ביטוח לאומי מוענקות לעובד זכויות המגינות עליו מפני אובדן הכנסה עקב פציעה או מחלה שנגרמו כתוצאה מעבודתו. כל פגיעה גופנית שנגרמה לעובד במהלך עבודתו או בדרך לעבודה מוגדרת כתאונת עבודה. מחלה אשר נגרמה לעובד כתוצאה ישירה של תנאי עבודתו מוגדרת כמחלת מקצוע.

עובד שנפגע במהלך תאונת עבודה זכאי לקבל טיפולים רפואיים לפי צורך בחסות הביטוח הלאומי. במידה וישנו אובדן כושר עבודה מלא או חלקי, נכות זמנית או נכות צמיתה, העובד זכאי לקבלת קצבה מביטוח לאומי.

בכדי לקבל הכרה של נפגע עבודה יש לפנות לביטוח לאומי ולהגיש טפסים מתאימים. ההחלטה בדבר זכאות לפיצוי וגובה הפיצוי נקבעת על ידי ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי. הועדה קובעת על פי המצב הנוכחי של הנפגע את אחוזי הנכות ובהתאם לכך נקבעת קצבה חודשית או סכום פיצוי קבוע.

האם קצבת הביטוח הלאומי לנפגעי עבודה משתנה בהתאם להחמרת מצב

מצבים רבים של פציעות מחמירים לאורך השנים. פציעות גב לדוגמא עלולות להחמיר במהלך השנים. פעמים רבות נוצרים מצבים בהם ביטוח לאומי קבע 15% נכות ולאחר זמן מה המצב מחמיר ויש צורך בהערכת מצב מחודשת. ניתן להגיש בקשה לדיון מחודש עקב החמרת מצב נפגעי עבודה באופן עצמאי לביטוח לאומי, וניתן להגישה באמצעות עורכי דין המתמחים בתביעות פיצויים ודיני עבודה.

שלב ראשון : פניה לרופא תעסוקתי בקופת חולים

במידה וישנה החמרה במצב הרפואי שנגרם עקב פציעת עבודה יש להתאים את קצבת הנכות למצבך הנוכחי. השלב הראשון להגשת בקשה לדיון מחדש בוועדה של ביטוח לאומי הוא בדיקה על ידי רופא תעסוקתי של קופת חולים.

יש להגיע אל הרופא בקופת חולים בליווי מסמכים רפואיים שמראים על החמרה במצבך. הרופא התעסוקתי ימלא עבורך על פי מסקנותיו טופס החמרת מצב (דיון מחדש) נפגעי עבודה בהתאם לתקנה 36 לתקנות הביטוח הלאומי.

שלב שני : הגשת טופס ב.ל 288

לאחר קבלת טופס הפנייה המעיד על החמרה במצבך מרופא תעסוקתי של קופת חולים, יש להגיש בקשה לדיון מחדש. את הבקשה לדיון מחדש מגישים למשרדי ביטוח לאומי על גבי טופס ב.ל 288. מדובר בטופס הצהרה על החמרה במצב רפואי לנפגעי עבודה. את הטופס יש להגיש יחד עם מסקנות בדיקת הרופא התעסוקתי ומסמכים רפואיים נוספים שמעידים על החמרה במצבך.

לאחר הגשת המסמכים תתכנס הועדה לדיון מחודש במצבך. המלצת רופא תעסוקתי ומסמכים רפואיים המעידים על החמרה במצבך אינם מבטיחים כי הועדה תקבל את פנייתך ותקבע לך אחוזי נכות גבוהים יותר או פיצוי גבוה יותר.

מתי כדאי להגיש בקשה לדיון חוזר בועדה רפואית?

ניתן להגיש בקשה לדיון חוזר במצבך הרפואי עקב החמרה רק לאחר שחלפו שישה חודשים מקבלת החלטת הוועדה. במידה ואתה סבור כי החלטת הוועדה לא הולמת את מצבך הרפואי, באפשרותך לפנות לבית הדין האזורי בעזרת עורך דין או בייצוג עצמי.

במקרים בהם המצב הרפואי גורם לפגיעה קשה ביכולת ההשתכרות שלך עד למצבים קשים של אובדן כושר עבודה או אבטלה, יש לפנות אל הוועדה להתאמת הקצבה למצבך לשם מיצוי זכויות. במצבים כאלו אפילו ממולץ להיעזר בשירותי עורכי דין בפנייה ובהתנהלות מול ביטוח לאומי בשל הבירוקרטיה הרבה שדורשת המערכת.

חברת אס.אי.או ישראל מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב