דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצורך הדחוף בחיזוק מבנים לרעידות אדמה בישראל 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2542 פעמים ]

בדו"ח מיוחד שלו משנת 2011, חוזר ומשרטט מבקר המדינה את אותה תמונה מדאיגה אשר בפניה הוא מתריע מזה שנים על גבי שנים: מוכנות מדינת ישראל להתרחשות רעידת אדמה חזקה איננה מספיקה.

המבקר מעלה ביקורת במספר תחומים שונים, ביניהם גם העובדה כי מרבית הבניינים בישראל אינם בנויים ואינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני נזקי רעידות אדמה. נראה, כי עד שהמדינה לא תשנה את סדרי העדיפויות ותתחיל לפעול בנושא, מעט מאוד ישתנה. אולם, תמ"א 38 מאפשרת לאותם אנשים המעוניינים בכל זאת לשפר את מצבם לבצע חיזוק מבנים לרעידות אדמה במסגרת שיפוץ כולל של הבניין.

ניצול הכלים העומדים לרשותכם

תמ"א 38 היא אחד מאותם כלים המאפשרים חיזוק מבנים לרעידות אדמה בעבור בעלי דירות המעוניינים לשפר את מצב הנכס שלהם. חיזוק מבנים לרעידות אדמה על פי התכנית מתאפשר בבניינים אשר נבנו לפני שנת 1980 ואשר נתקבל לגביהם אישור של מהנדס, כי אינם עומדים בתקן הישראלי הנדרש לעמידות בפני רעידות אדמה. התכנית מאפשרת הוספת מספר יחידות דיור לכל בניין קיים, בהתאם לאפשרות להקים את יחידות הדיור האלה (באחרונה נקבע כי ניתן לבנות את יחידות הדיור הנוספות בקומת הקרקע של הבניין, בין עמודי הבניין). הוספת יחידות הדיור נותנת כלי כלכלי בידי בעלי הדירות, כדי להפוך את ביצועו של חיזוק מבנים לרעידות אדמה לכדאי במיוחד.

השינוי בתכנית, המאפשר הקמת יחידות דיור נוספות בבניינים, גם מבלי להוסיף קומה נוספת על גג הבניין, הוא שינוי משמעותי, המאפשר להשקיע יותר בשיפוץ הבניין באספקטים נוספים. אחרת, היה צורך לבצע הוספת מעלית לבניין, במיוחד ככל שמדובר בבניין שיש בו מלכתחילה הרבה קומות. את החיסכון מאי הוספת מעלית לבניין אפשר להפנות, כדי לבצע תיקונים ושיפורים אחרים, אשר יש בהם כדי לשפר את איכות החיים של דיירי הבניין או אפילו לחזק את המבנה בפני נזקי רעידות אדמה.

בסופו של דבר תמ"א 38 היא הכלי המרכזי העומד בידי בעלי דירות המעוניינים לבצע חיזוק מבנים לרעידות אדמה ולשפר את עמידותם של נכסים בבעלותם בפני נזקי רעידות האדמה. חשוב להבין, כי אליבא דרוב המדענים העוסקים בתחום, אין ספק כי צפויה להתרחש בישראל רעידת אדמה משמעותית, וכי השאלה העיקרית היא לא 'אם' אלא 'מתי' היא תתרחש. בממוצע מתרחשות בישראל בין רעידה אחת לשתי רעידות אדמה חזקות מדי מאה שנים. על פי תחזיות המדינה, במקרה של רעידת אדמה צפויים בניינים רבים במדינה לקרוס לחלוטין. חיזוק מבנים לרעידות אדמה יכול למנוע את קריסתם של חלק מהבניינים.

ביצוע התכנית – באמצעות מקצוען אמיתי עם גב חזק

אחד הדברים הראשונים שצריך להקפיד עליהם בעת שניגשים לפרויקט, הוא שכל שינויים משמעותיים כאלה במבנה, כגון חיזוקו, הוספת מעלית ואחרים יבוצעו על ידי  קבלן רציני הרשום בפנקס הקבלנים בישראל. ביצוע העבודה בידי קבלן רציני הוא ערובה לכך שהשיפוץ שיבוצע אכן יהיה משמעותי ואפקטיבי, ושיהיה בו כדי לשפר באופן ניכר את עמידות המבנה בפני נזקי רעידות אדמה. הוספת מעלית אף היא איננה עניין אשר ניתן להשאיר בידי קבלן שאיננו רציני, וכך רוב האספקטים של ביצוע הפרויקט. שיפוץ על ידי קבלן רציני מבטיח לכם גם כי העבודה תבוצע תוך מינימום הפרעה לשגרת החיים – ככל הניתן – ובאופן המהיר והמקצועי ביותר שיש. נוסף על כל אלה, רצוי לבחור קבלן אשר יש מאחוריו גב כלכלי איתן. גב כלכלי הוא ערובה כי הקבלן יוכל לסיים את הפרויקט במלואו ובמסגרת הזמן שהוקצבה לכך.

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב