דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשמור בעבודה על הרוח החיובית בין רוחות החורף - תמיר פלג 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 2050 פעמים ]

"כי חורף, השמש נעלמת בחורף,הגשם מטפטף על העורף, חורף – וקר..."

   ולמי מאיתנו יש כוח במצב שכזה לקום מהמיטה לעוד יום עבודה. הקור, הגשם, הרוחות, החושך. זה עוד לפני בכלל שיצאנו לפקקים שנצברים בכבישים הרטובים. יש למישהו סיבה אחת טובה לצאת לעבודה בחיוך ובשמחה. כאשר מגיעים לעבודה, איך בפתיחת יום חורפי אפשר לעבוד וליצור תפוקה מועילה.

   בעצם איך אפשר למצוא את האושר גם בחורף ובמיוחד בעבודה? מה יכול לגרום לנו לרצות בכלל לצאת מהמיטה החמה, לצאת אל יום חורפי, לעלות על הכביש החלק ולהגיע ל7-8 שעות עבודה? וכשאגיע לעבודה, למי יש ראש לעבוד ועוד לעשות עבודה טובה?

   תמיר פלג, מייסד ומנכ"ל קבוצת יוזמות מדריך מטעם הקבוצה ארגונים ועסקים רבים. קבוצת יוזמות מעבירה ומפתחת הדרכות לארגונים ומבצעת ייעוץ ארגוני. בין שלל ההדרכות המועברות ישנה דרישה גדולה על הדרכה לשמירת התפוקה אצל עובדים בתקופת החורף. הנה כמה מהרעיונות שהוא מעביר בהדרכה.

גשם זה זמן טוב לפעילויות

   ארגונים מובילים במשק מבינים שבחורף במיוחד יש ערך רב לעובד מרוצה, עובד כזה הוא עובד טוב, יעיל, לעצמו ולארגון. ארגונים אלו יודעים לשמור את המחויבות של העובד לארגון והרצון לתת מעצמו גם בחורף. אפשר לראות ארגונים שמביאים סדנאות, קורסים, השתלמויות, חוגים גם לעובדים וגם לילדים, חדר כושר (פעילות של אימונים בחורף גם בריאה וגם מחממת), הטבות, ימי כיף, פעילויות חוץ גם בחורף ועוד דרכים רבות. כן, גם בחורף ובמיוחד בחורף זהו זמן טוב לפעילויות האלו.

   לא צריך לקפוץ מעבר לתקציב השנתי בשביל לממן את הפעילויות הללו, ישנם גם פעילויות ללא עלויות כספיות משמעותיות.

בואו נדבר

   חשוב שהמנהל יקיים שיחה אישית מדי תקופה שתוגדר מראש (שבוע או חודש) עם העובדים, יכירו אותם לעומק, מה גורם לעובד אושר וסיפוק בעבודה ובכלל. ככה ידעו המנהלים במה להשקיע באותם עובדים. עצם השיחה היא לפעמים חצי דרך להגברת הסיפוק אצל העובד.

   לכל עובד עולם משלו, חוזקות משלו וערכים שחשובים לו יותר, אחד זה אחריות, האחר זאת האסטרטגיה ולשלישי זה עבודת צוות שכולם לוקחים בה חלק, אחד שרוצה שיסמכו עליו והאחר שרוצה לקבל הכוונות וסדר יום. חשוב להתאים את העבודה לעובד ולא את העובד לעבודה.

פגישת צוות זאת פגישה העשרה

   אחת לחודש רצוי לנהל פגישת צוות כאשר המנהל מעביר העשרה מקצועית או אישית. אפשר לתת לאחד העובדים להעביר את המפגש, שכל אחד יביא את התחום שמעניין אותו להעביר. זה מאחד את הצוות, מגביר את ההיכרות הפנימית ונותן הנאה לעובד שמעביר את הפגישה ולצוות כולו.

עובד החודש   

    מדי חודש להעניק הוקרה לעובד שתרם באותו חודש מעבר לחובתו. זאת אפשרות לתת תמריץ לעובדים לתת מעצמם את האקסטרא שהם יכולים ולתת להם את ההרגשה רואים וחשים את המאמץ הנוסף שהם נותנים.

   לוח צוות, תלו במשרד לוח לצוות כולו, כל אחד יוכל לרשום כל מה שבא לו על הלוח, מבלי כמובן לכתוב דברים פוגעים. הלוח יוצר עניין, מלכד את העובדים ומביא אותם לראות בעבודה כמקום חברתי מעבר למקום בו באים-עובדים-חוזרים הביתה. בחורף פי כמה וכמה הלוח יהיה שימושי לטיפים בחורף ורעיונות של העובדים לקולגות שלהם לפעילויות ודרכים להתמודד עם העונה.

 מנהל כרוח סערה

   מנהל צריך להיות הסערה החיובית של העובדים. בחוץ יש סערות לא מעטות ואף סערה כמעט לא עושה טוב. אז מנהל צריך לדעת להיות הרוח הסוערת החיובית במשרד. המנהל צריך לבוא כריזמתי, עם חיוך, סיפוק והנאה בעצמו למשרד. הוא צריך לסחוף את הצוות שלו להוביל ולהצליח. מנהל כזה לא בהכרח בא ואומר לעובדים מה לעשות – הוא מראה להם בהתנהגות שלו. המנהל משמש בעצם מודל לעובדים שלו. עובדים של מנהלים כאלו תמיד מרוצים יותר. 

טיפ אחד אחרון לדרך...

   טיפ נוסף לחורף מאיתנו, בחורף תתעוררו קצת יותר מוקדם, בד"כ יש תנועה יותר איטית בכבישים, עדיף להתכונן אליה ולצאת מהבית 10 דקות מוקדם יותר מיום רגיל, הכי גרוע שיכול להיות שהקדמתם לעבודה ב10 דקות. 

   "אי אפשר להתחמק מהחורף," אומר לנו תמיר פלג "אנחנו בני אדם, לא דובים, אנחנו לא ישנים בחורף. אנחנו ערים ואנחנו עובדים. חשוב לדעת לשמור על הסיפוק של העובדים במיוחד בתקופה שבה מזג האוויר מוריד ומוטיבציה האישית לקום ולעשות. זה לא פשוט, כי גם המנהלים הם בני אדם וגם מהם לעיתים התפוקה יורדת בחורף. אבל זה לא פשוט, לכן לפעמים רצוי לקחת גורם חיצוני, להביא פעילות חיצונית שתדע להרים את המוטיבציה ולחמם את כל הצוות לעבודה פוריה בכל ימות השנה ובכל העונות." 

קבוצת יוזמות - אנשים יוזמים הצלחות ייעוץ, אימון ופיתוח עסקי מפעילת מכללת יוזמות להכשרת מאמנים והתמחויות באימון www.yozmotgroup.co.il  info@yozmotgroup.com  1-700-70-88-80 http://www.facebook.com/yozmot.group




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב