דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מתאים שאישה תנהל מחלקה שכולה גברים... 

מאת    [ 28/01/2012 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 2074 פעמים ]

לא מתאים שאישה תנהל מחלקה של גברים, האמנם?

רינה (שם בדוי), בת 37, בעלת תואר שני במנהל עסקים, מנהלת צוות מצטיינת זה שנה שלישית ברציפות בחברה פיננסית, החליטה שמיצתה את התפקיד והגישה מועמדות לתפקיד ניהולי בחברה. בזה אחר זה, לא נבחרה בשלושה מכרזים ברציפות. באופן לא רשמי הובהרו לה שני דברים: האחד, שהיא מצטיינת בתפקידה וחבל לחברה לנייד אותה לתפקיד אחר, והשני, חשוב יותר, שהתפקידים הניהוליים אליהם התמודדה, קשורים בניהול צוותים הבנויים על טהרת המין הגברי, וההנהלה צופה בעייה של סמכות, לכן, עדיף שתישאר בתפקיד שלה, ולכשיתפנה תפקיד ניהולי  "מורכב" פחות, יציעו לה להתמודד למכרז.

הפיתרון של רינה, בזכות היותה אישה אמיצה, מעזה, בטוחה בעצמה ומודעת לשווייה היה, לאחר לבטים קשים, להתפטר. בסיום חודש מנוחה, התחילה ללכת לראיונות,  והצליחה להתברג בחברה בין לאומית, כמנהלת מחלקה, שרובה ככולה גברים, שההנהלה שלה, בניגוד להנהלת החברה הקודמת בה עבדה, לא ראתה בכך מכשול. אם במקום העבודה הקודם הדירו אותה מתפקיד ניהולי למרות הצטיינותה, רק בגלל היות המחלקה מורכבת מגברים, בטענה של חשש מהיעדר סמכות שלה מולם, הרי שכעת הציעו לה שכר גבוה פי 1.5 ויותר ממה שקיבלה בחברה ממנה פרשה.

שנה אחרי קיבלתי אימייל מתלהב מרינה: "מה את אומרת?, הצוות (הגברי...) דרג אותי כמנהלת הטובה ביותר בארגון". מה לומר?, הייתי מאושרת. השפיות והמקצועיות ניצחה פעם נוספת את הבערות והבינוניות.

הפיתרון ברמת חברה מורכב יותר והוא עובר דרך גיבוש ערכי ליבה וחזון אחרים מהקיימים, שוויוניים, מכילים ומאפשרים, לכל המינים, לכל הצבעים, לכל המוצאים, באשר הם, להיות חופשיים להצליח בדרך שלהם, ולתרום לארגון ולחברה. חזון חברה סובלנית כמו של שכנותינו המרוחקות, שבדיה ופינלנד יביא להיותנו חברה אחרת, סבלנית וסובלנית ובעיקר שוויונית, כזו שלא מדירה נשים משוק העבודה רק בגלל עוצמתן, מה שהיום, אנחנו ממש לא.

 לכל מאמן אישי מאמן עסקי יועץ ופסיכולוג רגעים של אושר בעקבות תהליכים להם היה שותף. בכל תהליך אימון וייעוץ עסקי יש שיאים. הסיפור של רינה היה עבורי רגע של שיא, רגע של אושר. גם לה.

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ, ייעוץ ואימון לניהול רב- תחומי למנכ"לים, הנהלות וצוותים, לפיתוח מצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435259,    http://www.sts4u.com     לבלוג אימון ניהולי- http://www.sts2010.blogspot.com לבלוג ייעוץ ואימון ארגוני- http://blog.tapuz.co.il/coaching4u  לבלוג- מדריך אימון ומאמנים בישראל- http://www.sts-coach.blogspot.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב