דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחפש עבודה בהריון? 

מאת    [ 28/01/2012 ]

מילים במאמר: 769   [ נצפה 3137 פעמים ]

אימון אישי למציאת עבודה בהריון: איך לחפש עבודה כשאת בהריון?

שירית בן- ישראל, יועצת אסטרטגית, מומחית לניהול רב- תחומי

 חיפוש ומציאת עבודה בימינו, משימה לא קלה. כשאת בהריון, הוא נראה כמעט בלתי אפשרי. מעסיקים וארגונים בפירוש לא ששים לגייס נשים בהריון לשורותיהם. הם חושבים על היעדרויות, הם רואים מול עיניהם יציאות עתידיות במהלך היום, בדיקות, שמירת הריון וגם חושבים על חופשת הלידה שתגיע בעקבותיהם. ובכל זאת, זה המצב: את מחפשת עבודה ואת בהריון. פוטרת מהעבודה או שהתפטרת מרצונך, תוך שאת יודעת שאת בהריון, או שגילית שאת בהריון, רק לאחר שפוטרת, המטרה שלנו לבטל את השפעתו המחלישה של ההיריון עלייך ועל המעסיקים, כך שתמצאי עבודה ומהר, עוד לפני הלידה...


    • דבר ראשון שתאמצי באהבה בכל תהליךכשאת בהריון, זה שהריון לא חייב להיות חולשה, מצאי את נקודות העוצמה שהוא מעניק לך ומקסמי אותן ואותך: כשאת שולחת קורות חיים, אל תצייני כמובן שאת בהריון. אם לא רואים את ההיריון, נסי לעבור לשלבים מתקדמים בתהליכי המיון, כדי לייצר קשר עמוק יותר עם הארגון ונציגו המגייס, לפני תשגרי לאוויר את ההצהרה "אני בהריון בחודש...".  

גליה, לקוחה שהגיעה אלי ל אימון עסקי להקמת עסק מנהלת צוות בתחום טכנולוגי, החליטה בחודש שגילתה שהיא בהריון להודיע על התפטרותה. הסיבה- ההנהלה התעקשה שתישאר בתפקידה הנוכחי, וסירבה לקדם אותה בסבב המינויים שהתקיים, לא בגלל שלא הייתה מעולה, אלא דווקא משום שכן הייתה ונדרשה באופן קריטי בתפקידה הנוכחי. כל ניסיונות ההנהלה לפתות אותה בהעלאה במשכורות, במשכורת 13, בבונוס שמן ועוד לא הועילו והיא עזבה את הארגון, כשהיא בחודש רביעי להריונה.  מודה, הרמתי גבה... אך גליה הפתיעה. כשהיא בחודש שישי, לאחר שניהלה משא ומתן עם מספר חברות, כשבטנה ההיריונית בולטת רק למי שממש התעקש או ידע לזהות סימנים, החליטה לעבוד בחברה מתחרה. כששאלתי אותה איך הסבירה את ההיריון ואת עובדת חיפוש העבודה בעת שהיא בהריון, הביטה בי במבט משתאה ואמרה לי "ממך לשמוע את זה...את, שלימדת אותי שכל דפקט ניתן בקצת חשיבה יצירתי להפוך לאפקט, ל- WOW...". בפועל, הסבירה לי גליה, שלכל ראיון שרבבה בביטחון רב את המשפט: " דרך אגב, אני בהריון בחודש רביעי/ חמישי, לא שזה חשוב, כי בעצם מה שאתם מחפשים זה את המוח והיכולות הארגוניות ניהוליות שלי, והן לא בהריון...". לגליה אישיות מיוחדת, אמיצה, עוצמתית, ואם גם את כזו, מצאי לך את המשפט הייחודי והאמיץ שלך ושגרי אותו ממקום של עוצמה וחיוך, וכנראה שתצליחי כמוה.  


    • הריון של נשים אחרות- הוא הזדמנות עבורך: נשים רבות יוצאות ברגעים אלו לחופשות לידה, או נמצאות בשמירת הריון, או ביקשו להאריך את חופש הלידה במספר חודשים.הקושי שלהן ושל מעסיקיהם הוא הזדמנות בשבילך, בתנאי, שאת מוכנה להיכנס באופן זמני ביותר לנעליים של מישהי אחרת. נשים רבות נכנסו לתפקידים זמניים, בין שהיו בהריון ובין שלא, ולאחר שהוכיחו עצמן, ולעיתים "בזכות" החלטת העובדת הקודמת שלא לחזור למקום העבודה, הפכו לעובדות קבועות. היתרון שלך, לא תאמיני, הוא זה שאת בהריון, וברור לשני הצדדים שבאת לתקופה קצובה, מה שמאפשר לכל רגשות האשם ותחושות "הלא נעים" העתידיות של המעסיק להיעלם. ברור לשתינו, שאם את בחודש שמיני, לא משנה כמה תעצימי את ההיריון, ההצעה שלך לא תהיה הכי אטרקטיבית, ובכל זאת, עדיין בגישה הנכונה, יהיה לה ולך סיכוי קטן.
    • עסק משפחתי- זה הזמן להתברג בו: יש לכם עסק משפחתי שאת עד היום בחרת לא לעבוד בו?, דווקא עכשיו משרה זמנית בתחום עיסוקך, או דומה לו בעסק משפחתי, חם אוהב ומחבק, שאו-טו- טו יחבק בשתי ידיים את התינוק המשפחתי, עשוי להיות רעיון קל ופשוט ליישום. גם אם תרוויחי קצת פחות, עדיין תהיי מוקפת באנשים אכפתיים, דואגים ואוהבים, ולאחר הלידה וחופשת הלידה, תוכלי לחפש משרה מלאה וקבועה במקום אחר.
    • עבודה מהבית: אם ההיריון מכביד, הרגליים נפוחות והאנרגיות שלך על סף קריסה, אולי לא מתאים לך להתחיל לצאת כל יום החוצה, לעוד יום עבודה ארוך. עבודה מהבית יכולה להיות נחמדה. חברות רבות מחפשות עבודות מהבית, חלקן מציעות הכשרה על חשבונן. תוכלי להתברג בעבודה בייזום שיחות שיווק ומכירה, כתיבת תכנים לאתרים, ניהול דפי אוהדים לחברות עסקיות ברשתות החברתיות- פייסבוק, טוויטר, יו טיוב ועוד.
    • להתאמן להיות אמא על מישהו אחר: אם את בהריון ראשון, אולי תרצי להתאמן בלהיות אמא על ילד של מישהי אחרת.אם שכנות שלך ילדו והן מחפשות מטפלת, או חברות, או מכרות, תרוויחי משרה לא קשה, שתשאיר אותך קרובה לחמימות הבית, ותאפשר לך, גם להרוויח כסף וגם להתיידד עם האימהות המתקרבת.  

גם אם החלטת להיכנס לעסק משפחתי, או שבחרת בעבודה זמנית, משרדית או כמטפלת, או שהחלטת ללכת על עבודה חדשה במשרה מלאה או לעבוד מהבית, תוך שאת בהריון, חשוב שבראש, תנטרלי את האמונות המגבילות החוסמות אפשרויות, שאולי יש לך בנוגע להריון, עבודה ומעסיקים, כי גם אם את לא ממש אומרת אותן בקול, את משדרת אותן במסר סמוי בתקשורת הבלתי מילולית, בנוסף, לבוש חתיכי ולא הריוני בעליל יעשה לך רק טוב, ואם צריך לפני ראיון, אז קחי כדור נגד בחילה, הרי אנחנו רוצות לשדר ש- …BUSINESS IS  AS USUAL

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ, ייעוץ ואימון לניהול רב- תחומי למנכ"לים, הנהלות וצוותים, לפיתוח מצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435259




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב