דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפריימריז בקדימה: מנהיגות איננה נקבעת בפריימריז 

מאת    [ 27/01/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2176 פעמים ]

מנהיגות איננה נקבעת בפריימריז

נמרוד נוי

27/1/2012

אפשר כמעט להתבטא ולומר "כשאין מנהיגות יש פריימריז". לו ציפי לבני הייתה מנהיגה של אמת קרוב לוודאי שלא היו מתקיימים כיום בקדימה פריימריז. העדר ערכי מנהיגות הכרחיים בציפי לבני גרמו לירידה עצומה בכוחה במפלגה ואחר כך גם בציבור. מאחר ופריימריז הוא משחק פנימי של המפלגה, בו משתתפים באופן יחסי מעט אנשים, תהליך זה מתאפיין ביסודות חזקים של שימוש במלל תפל, בלתי ראוי ובלתי איכותי אשר יש בו מרכיבים חזקים של  הסתת הציבור והדחתו. אלו ימים של חרפה ולא של חג לדמוקרטיה. אלו ימים ההופכים את כולנו לשבט ולא לחברה של בוגרים מודרנית ומתקדמת. מבחינה פורמלית זהו תהליך דמוקרטי חשוב, אך כאשר הממד הבלתי תכליתי של הפוליטיקה גובר על הממד התכליתי שלה, הפריימריז רק מביישים את מושג הדמוקרטיה. כשהתהליכים נעשים באופן לא איכותי והתוצאות הנגזרת מכך הן שליליות ופוגעות בערכי הדמוקרטיה עצמה וביסודותיה, אז מה הועילו חכמים.

לצערי, איש מנבחרי קדימה לא גילה בשנים האחרונות אפילו רמות נמוכות של מנהיגות. שאול מופז איננו חריג בתמונת מצב זו. הוא חלק מ"תמונה קבוצתית עם גברת". הוא שותף מלא למחדל הדורי של קדימה. גם הוא, כמו ציפי לבני חסר את היסודות ההכרחיים של מנהיגות שלא כאן המקום לפרטן. כדי להציג תמונה מאוזנת יותר אדגיש, כי המערכת הפוליטית כולה בישראל חולה, וברמה העקרונית קדימה איננה נבדלת מאחיותיה המפלגות האחרות. ומה שנכון לה נכון גם להן.  הדור כולו נגוע ואין מנהיגות בישראל.

אז לאן פנינו מועדות? דברים טובים ודאי שלא יקרו לנו. במקרה הפחות גרוע קדימה תהווה סוג ב' של ברירת מחדל. היא ודאי תרד באופן משמעותי במספר המנדטים שתקבל. במשך שנים אני יוצא בקול גדול ואומר שקדימה איננה ממלאת את שליחותה ההיסטורית הדורית. היא איננה עונה להצדקות האמתיות לעצם קיומה. היא חסרה את יסודותיה האסטרטגיים. היא לא נותנת תשובה לשאלות היסוד והאמת שלנו. אם ציפי לבני ושאול מופז אינם עוסקים בשאלות אלו אז הם אינם ראויים להיות מנהיגים. וזו רק דוגמה אחת מני רבות למה שנדרש ממנהיגים. לי באופן איש מאוד קשה להשתתף במשחק הזה. מה אעשה ביום הבחירות עדיין לא החלטתי. נדרשת כאן חשיבה מחוץ לקופסא. מתוך עצמה לא תבוא למפלגה הזאת גאולה, ונצטרך בהמשך הדרך לראות אם ניתן לשדרגה על ידי כניסה מסיבית של כוחות חדשים לקראת הבחירות הכלליות. אני על כל פנים מגלגל רעיונות אלה עם הסביבה החיצונית וגורמים רלוונטיים שונים ביניהם גם קבוצות מן המחאה  שפקדה אותנו בקיץ האחרון.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב