דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות שליח של הסוכנות היהודית 

מאת    [ 26/01/2012 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 5699 פעמים ]

אני מודה ומתוודה: להיות שליח של הסוכנות היהודית זה לא דבר קל. לא פשוט להיות חלון הראווה של התרבות הישראלית בעולם. יש צורך בהרבה אורך רוח, הרבה סבלנות והרבה מאוד דיפלומטיה. לא פעם נקלעתי לדיון סוער בדבר פעולותיה של ישראל בשטחים. לא פעם נאלצתי לסנגר על החלטות שגם אני איני מסכים עמן. לא פעם נשכתי את הלשון כשהתחוור לי כמה רע אנחנו נראים מול העולם. לא פעם ולא פעמיים הייתי צריך לתקן רושם של אנשים בורים שמקבלים את הידע שלהם על ישראל רק דרך התקשורת. יש משהו פרדוקסלי ביחס של ישראלים למדינתם. מצד אחד, ביקורתיים מאוד כלפיה ולא חוששים להעביר אותה בכל הזדמנות, בעיקר בשיחות עם ישראלים. מצד שני, מול אנשים שאינם ישראליים, מאמץ הישראלי טון מסנגר, אפילו בהתלהבות כלפי המדינה שלו. אמרתי, לא פשוט, אבל בהחלט חוויה.

לפרטים נוספים על תוכנית הסוכנות היהודית

עם המשפחה, לצד השני של העולם

את החלום לגור ולחיות באוסטרליה רכשתי כבר אחרי הצבא, בעקבות טיול. היבשת השמשית התאימה לי בדיוק. אוקיינוס משגע ואורח חיים בריא וחסר דאגות, מה צריך יותר? כשהגעתי לארץ התחלתי בתהליך של השגת ויזת סטודנט. באותו זמן פגשתי גם את אשתי ששמחה להצטרף אליי. והנה, במפתיע, קיבלנו ויזת סטודנט לאוסטרליה והתכוננו לעזוב. במקביל, קראתי באינטרנט על תכנית שליחות צעירה של הסוכנות היהודית והגשתי בקשה. לשמחתי בקשתי התקבלה. כבר בתהליך ההכנה הבנתי כמה רצינית וחשובה השליחות הזאת. במהלכה הבנתי מה זה אומר להיות שליח ציבור ולהיות חלק מהקהילה היהודית שמחוץ לישראל. הסוכנות הכינה אותי היטב ואנשי הקשר שלי היו פשוט מקסימים. הגיע הזמן לנסוע.

במרחק שני אוקיינוסים

בד בבד עם ההתאקלמות שלנו בדירת הסוכנות בסידני, התוודעתי גם למרכז היהודי ולקהילה היהודית בעיר. גיליתי כי למרות שרוב היהודים בסידני שמורים על צביון תרבותי יהודי, רבים מהם לא מרגישים חלק ממדינת ישראל ורבים מהם לא חשים שהם חיים בקהילה אחת, חוצה גבולות ומדינות. תפקידי היה, אם כן, לרכז את האירועים בקהילה היהודית, ולדאוג כי כולם יידעו וירגישו חלק מהקבוצה. יזמתי פעילויות רבות הנוגעות לתרבות ישראל העכשווית כדי שיידעו כי החיים בארץ ממשיכים להיות תוססים מבחינה תרבותית ולא רק מבחינה מדינית. במהלך שלוש השנים ששהיתי באוסטרליה, החלק המרתק והמעניין ביותר היה העבודה עם הילדים של חברי הקהילה היהודית בסידני. נערים רבים מהקהילה לא מכירים את מדינת ישראל ולא ביקרו בה מעולם. בשבילם, אוסטרליה היא הבית והיהדות היא מסורת הקשורה להורים ולאו דווקא לחיים שלהם. ניסיתי להעביר להם קצת מידע מארץ הקודש ולקשר אותם לנעשה בה. חלקם הותעו לגלות כי יש בארץ חיי נוער ענפים וטובים וכי מדינת ישראל היא בהחלט אופציה לחיים נוספים. חלקם פשוט לא רצו שום קשר עם המסורת ועם היהדות. הם רצו להמשיך ולחיות את חייהם עם חבריהם האוסטרלים ולהיות אוסטרליים לכל דבר.

חוויה מעצבת חיים

שלוש שנים חולפות מהר, הרבה יותר מהר ממה שניתן לחשוב. כשכבר היינו על המזוודות בדרך חזרה לישראל, ניסיתי לעשות סדר בראש ולסכם לעצמי את החוויה כשגריר הסוכנות היהודית. אני חושב שבסופו של דבר, הניסיון למצוא חוט מקשר בין ישראל, תרבות יהודית וקהילה יהודית בגולה כן הצליח. כלומר, החיבור נמצא שם, צריך רק לטפח אותו. בעתיד, ייתכן כי עוד צעירים יהודים ירצו להתחבר לקשר הזה, הוא יהיה שם בשבילם וזו החשיבות של השליחות.

אתר תרבותי - על קירוב תרבויות,


בואו לקרוא על התנדבות בעולם, מלגת מחקר ביפן ועוד...


אנחנו השגרירים האמיתיים של ישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב