דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


The Voice - הקול הייחודי של עובדיך ליצירת ארגון מנצח 

מאת    [ 26/01/2012 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 1982 פעמים ]

The Voice - "הקול"   הייחודי  של עובדיך ליצירת ארגון מנצח

מאת אילה פינקוייס,  יועצת ארגונית ומאמנת בכירה,Master NLp

                                                                             

תוכניות הריאליטי השתלטו על חיינו. אנו מעבירים זמן רב בצפייה ב "כוכב נולד" או "The voice" המנסות לגלות את האמן הבא. אז מה הופך את המועמדים להבטחה הבאה?!

לגילוי נדיר - למשהו שאנשי מקצוע רוצים להשקיע בו את זמנם וממונם?

 כמה חשוב למצוא את הפוטנציאל החבוי  בתוך כל אחד מאיתנו וייחודנו? מדוע חשוב להשקיע בפיתוח ייחודיותו של עובד וכיצד זה מסייע לחברה לשגשג בשוק התחרותי .מחקרים רבים שבדקו את יחסם של עובדים למקום העבודה מצאו כי חברות  שהשקיעו באקלים המקנה לעובדים הזדמנות אמיתית לחוות את החברה כבית המטפח אותם ומפתח את הפוטנציאל הגלום בהם, הגיבו בפיתוח רגשי נאמנות ובהעלאת המסירות אליהם.חברות המעוניינות להוביל  בשוק  דינמי ותחרותי חייבות להשקיע באופן מתמיד משאבים רבים כדי למצוא את ייחודיותו של העובד, לטפחה  ,לחשוב ולעודד חשיבה "מחוץ לקופסא". את הטיפוח הזה צריך להתחיל משחר ילדותינו כאשר מערכת החינוך נותנת מענה ומקום לזיהוי אינטליגנציות רבות נוספות הקיימות בקרב בני האדם ולא רק להישגים לימודיים פר-סה.  כיום המחקר יודע להבחין  ב אינטליגנציות שונות בקרב בני האדם , ניתן לראות זאת באנשים בעלי כישרון יוצא דופן בתחום אחד בלבד ובפעולות שכליות מרכזיות שמאפיינות תחום התנהגות אחד בלבד כגון: אלברט איינשטיין גאון מתמטי,  בעל אינטליגנציה  לוגית ולעומתו, פיקאסו היה בעל אינטליגנציה מרחבית.  החוקר רוברט שטרנברג  טוען כי:"  אינטליגנציה מצליחה היא זו היכולה לעזור לפרט לבנות את עצמו" כדי שיוכל  ללמוד ולהפיק תועלת: מניסיון, לחשוב באופן מופשט, להסתגל לגחמותיו של עולם משתנה ונטול ודאויות , להפיק רעיונות חדשים ו לתפקד בצורה יעילה בסיטואציות יומיומיות. לכן למשל, חברת  Google משקיעה משאבים רבים ,הן באבחון יצירתיות ופיתוח הפוטנציאל הגלום בעובדיה. הדבר משול ליהלום כחומר גלם, ברור, ששוויו בא לידי ביטוי רק לאחר תהליך ליטושו.

סיבה נוספת להשקעת משאבים בפיתוח עובדים, נעוצה במושג: "בידול (Differentiation)– פעולה של תכנון מערך הבדלים משמעותיים המייחדים את הצעת החברה ומבדילים בינה לבין הצעות המתחרים במטרה לפרוץ קדימה או לשמור על מעמדן בשוק.

מרבית היתרונות התחרותיים של חברות  נמשכים זמן קצר בלבד. לכן, עליהן לחשוב בהתמדה על תכונות ותועלות חדשות למוצריהן המייחדות אותן. זאת על מנת לכבוש את תשומת ליבם ועניינם של הצרכנים הרגישים למחיר שלרשותם עומד מבחר משופר של מוצרים מתחרים .

 ידוע, כי מפגשי  "סיעור מוחות" המנוהלים במקצועיות מהווים מקור חשוב  לרעיונות להתייעלות וחדשנות שיש לה משמעויות כספיות לארגון. כמנהל, הרוצה לקצור הצלחות עליך לזהות את הייחוד בעובדיך ולטפחם .כדי שזה אכן יקרה חשוב מאוד לפתח לא רק את הפוטנציאל בעובד אלא, ללמוד כיצד לעשות זאת. פיתוח עובדים הוא מיומנות ניהולית שלא נולדים איתה, אלא רוכשים אותה!

לסיכום, כדי להצליח עלינו  לאמץ תרבות ניהולית המאפשרת ייחודיות, מקוריות וחדשנות. מיומנות זאת יש ללמוד מאנשי מקצוע כגון: מאמנים ויועצים ארגוניים.   ראיית פוטנציאל העובד אמנם חשובה  אך, תהליך פיתוחו המתמיד  והגשמתו במסגרת הארגונית חשוב שבעתיים לארגונים  מכל הסוגים   ותורם ישירות לשגשוגם.

 אנו לשרותכם בכל עת אילה פינקוייס וצוות חברת Coachvision  הנכם מוזמנים לאתרינו www.coachu.org

   בכל שאלה :cvorg1@gmail.com

אילה פינקוייס, יועצת ארגונית – (פוסט MA) ,מאמנת בכירה וסופרויזורית בינלאומית. בעלת  M.A בניהול ,אוניברסיטת ת"א.בעלת ניסיון רב באימון ארגוני, אישי ועסקי ומנחת סדנאות בארגונים  ומט"י. חונכת עיסקית מטעם התמ"ת.  Master NLP  - בוגרת קורס אימון ו הליכה על גחלים לוהטות-אנתוני רובינס. אשת עסקים ויזמית. בעלת 3 חברות פרטיות. את נסיוני הניהולי רכשתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות בינלאומיות בשני העשורים האחרונים עסקתי בייזום, הקמה וניהול עסקים פרטיים וכן בניהול מו"מ ופעילות עסקית שוטפת, מול דרגים בכירים בארגונים  בשוק הבינלאומי.הנכם מוזמנים לאתרינו www.coachu.org אני וצוות היועצים והמאמנים לרשותכם בכל שאלה : href="mailto:cvorg1@gmail.comcvorg1@gmail.com">">cvorg1@gmail.com


  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב