דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכנה הגלומה בכבישים - כיצד היא מתבטאת בשטח ומה הגורמים לקיומה? 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2082 פעמים ]


מאז קום המדינה, אנו נאלצים להיחשף מדי יום ביומו, דרך ערוצי התקשורת הכתובה, המשודרת והאלקטרונית לידיעות עגומות על עשרות תאונות דרכים רבות המתרחשות ומלוות בפצועים ובהרוגים המשאירים משפחות שלמות המתקשות לחזור לשגרת החיים עקב איבוד יקיריהן באותן תאונות מחרידות והרסניות אלה. למרות הירידה הקיימת בשנים האחרונות במספר תאונות הדרכים בארץ, יחסית לשנים קודמות, עדיין תופעת תאונות הדרכים בולטת בהיקפיה. למעשה, תאונות דרכים מתרחשות עקב סכנות משמעותיות שונות העורבות בכבישים.

לולי הסכנות הקיימות בכבישי ישראל, ניתן היה לצפות לצמצום ניכר בשיעורי התאונות ולרבות בצמצום נפגעי תאונות דרכים, במדינת ישראל. הגורמים האחראיים לסכנת תאונות הדרכים הם: התנהגות לקויה ולא אחראית מצד הנהג המנוגדת לחוקי התנועה בעת נסיעתו בכביש, רכבים לא תקינים המהווים סכנה בטיחותית וכן תשתיות פגומות (כגון: כבישים, נתיבי נסיעה ותמרורים) המהוות מפגע בטיחותי משמעותי כיום לנהגים ולנוסעים בכביש.

הזכאות לפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים

בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בארץ משנת תשל'ה, זכאי כל נפגע בתאונהלרבות: נהג, נוסע, הולך רגל, אשר נפגע בגופו ובנפשו בעת נסיעה בכביש, בעת התפוצצות או שריפת הרכב גם אם הנפגע נכח מחוץ לרכב וגם אם הרכב שהה בחניה בזמן הפגיעה וזאת כל עוד התאונה התרחשה בשוגג ולא בכוונה. יש לציין כי חוק הפיצויים נחשב לחוק סוציאלי המגן על כל נפגע באשר הוא ללא צורך איתור או הוכחת אשמת נהג כלשהו.

חריגים בזכאות לפיצויים והמענה לכך

ישנם נפגעי תאונת דרכים אשר ייתקלו בקשיים לדרוש פיצויים בשל פגיעה פיזית ו/או נפשית בעת התאונה עקב הנסיבות הבאות: אחריות אישית לתאונה מכוונת על ידם, נהג או נוסע ברכב ללא רישיון נהיגה או נסיעה בלוויית נהג שאינו רשאי לנהוג ברכב, נסיעה ברכב למטרת ביצוע עבירה וכן נסיעה או נהיגה ברכב שאינו מכוסה בביטוח חובה.נפגעים הנתקלים בביורוקרטיה סבוכה ובקושי לזכות בפיצויים, מומלץ כי יפנו למומחה עו'ד תאונות דרכיםאשר יסדיר את זכאותם לפיצויים בקלות וביעילות ללא דאגות מיותרות עד לקבלת פיצוי מלא, ראוי והוגן עבורם.

חשיבות הפנייה למומחה עו'ד בתחום נזיקין

כל נפגע בתאונת דרכים, ראוי כי יפנה לסיוע של עורך דין תאונות דרכים המתמחה בדיני נזיקין. רק עו'ד מומחה העוסק בנושא תאונות הדרכים לסוגיהם השונים, בקיא ברזי החוק על כל פרטיו ועל כל סעיפיו המורכבים להסדרת פיצויים בגין פגיעה בתאונת דרכים. בנוסף, רק עו'ד מומחה בתאונות דרכים רשאי לייצג משפטית ולנהל מו'מ מקצועי ואמין עם חברות וגופי הביטוח השונים באופן מובהק.

<p>לינקשייק - פרסום ושיווק ברשת</p>



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב