דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת אפל הפגיזה בדוח הרבעוני - עד לאן תגיע המניה? 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2228 פעמים ]

ירידה של 1.6%, זו היתה התשואה היומית של מניית אפל אתמול, במסחר בבורסת הנאסד"ק. משקיעים לא מעטים, מסתבר, מיהרו למכור את המניה, מחשש להפתעה שלילית בדו"ח הרבעוני, שחברת הענק אותה ייסד סטיב ג'ובס עמדה לשחרר, מיד לאחר תום יום המסחר. ואכן היתה שם הפתעה, והפתעה רצינית. אלא שההפתעה היתה בכיוון ההפוך, והיא בוודאי גרמה למשקיעים שמכרו את המניה ושלחו אותה לירידות, לאכול את הכובע והלב.

46.3 מיליארד דולר, סכום כמעט בלתי נתפס, אך זהו גובה ההכנסות של יצרנית האייפון והמקינטוש, ברבעון הרביעי של שנת 2011. מדובר בזינוק של לא פחות מ-73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אך כידוע, חשוב הרבה יותר, מדובר בהפתעה ענקית לעומת ציפיות האנליסטים, להכנסות בסך 38.9 מיליארד דולר "בלבד". אפל הגיעה לשורת המכירות האסטרונומית הזו לאחר שמכרה ברבעון החולף לא פחות מ-37 מיליון מכשירי אייפון.

ההפתעה לא נגמרת בשורה העליונה של אפל, מכיוון שעל כל 4 דולר שרשמה אפל במכירות, יותר מדולר נשאר אצלה בכיס: 13.1 מיליארד דולר היה הרווח הנקי של חברת הענק, שיעור רווחיות מדהים של 28%. במונחים של רווח למניה מדובר ברווח נקי של 13.87 דולר למניה, הרבה מעל ציפיות האנליסטים, שהעריכו את הרווח הצפוי ב-10.10 דולר למניה. ואם כל זה לא מספיק, הוסיפה החברה והציגה תחזיות שאפתניות לרבעון הבא.

לאור כל זאת, לא קשה להעריך שמניית החברה צפויה לזנק עם פתיחת המסחר היום, בשעות אחר הצהריים, שעון ישראל. אלא ששאלת השאלות היא עד לאן תזנק המניה, ומה יהיה הגבול העליון שיגרום למשקיעים לממש את הרווח היומי שלהם, ובכך להחזיר את המניה מעט אחורה.

כדי לנסות ולעזור לכם לענות על השאלה, כדאי לציין שמניית אפל ממילא נסחרת כעת במחיר הקרוב לשיא כל הזמנים שלה, לאחר שרשמה תשואה של 25% ב-12 החודשים החולפים. שיא כל הזמנים נקבע בסך הכול לפני שבוע, ב-18 לינואר, והוא עמד על 429.11 דולר למניה, ואילו אחרי ירידות יום אתמול ננעלה המניה על 420.41 דולר. ניתן לסחור על מניות באמצעות אופציות בינאריות אונליין.

איך עוד ניתן לנסות ולנבא מה יקרה היום למניה? ניתן לעקוב אחר מסלולה של המנייה בשעות שלאחר המסחר הרשמי, במהלך מה שמכונה ה"מסחר המאוחר". במהלך השעות הללו הצליחה המניה לזנק עד למחיר של 468.95 דולר, שיא חדש שמייצג עלייה של 12% ביחס למחיר הנעילה הרשמי של יום אתמול. אלא שמאוחר יותר התמתנו העליות והתייצברו ברמה שבין 7% ל-8%, שעדיין הותירה אותה על מחיר שיא של למעלה מ-450 דולר למניה.

האם ניתן להסתמך על כך, ולרכוש אופציות דיגיטליות מסוג  Put ברגע שמניית אפל תגיע היום לתשואה של 12%? בוודאי שאי אפשר להיות בטוחים במאת האחוזים. המסחר המאוחר איננו "חזרה גנרלית" ליום המחרת, ומשקיעים רבים אינם סוחרים בשעות אלו. מה גם שעד מחר עשויים לצוץ גורמי מאקרו חדשים – חדשות טובות, כמו הפתעה לטובה בשורת נתוני הנדל"ן האמריקנים שיתפרסמו היום, או חדשות רעות, כמו סיבוכים חדשים במשבר החוב האירופי. גורמי המאקרו יכולים לתת לכל השוק רוח גבית או רוח נגדית, ובכלל לזה להביא את מניית אפל למקום אחר מזה שבו נעלה את המסחר המאוחר.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב