דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות השחייה בהתפתחות הילד והמתבגר 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 5843 פעמים ]

למה ללמד ילד לשחות?

מים זו סביבה טיבעית, מרגיעה מחבקת ותומכת המאפשרת לילדים ליצור קשר ולמצות את הפוטנציאל הפנימי שלהם. כל הילדים מגיל צעיר אוהבים לשחק במים. זוהי סביבה טבעית וכבר מגיל ינקות תינוקות נהנים לשהות במים, רתיעה של יליד למים מתפתחת בשלב מאוחר יותר אך בעקבות לימוד שחייה במסגרת רגישה ומוסמכת הם מתגברים בקלות על הפחדים ומודים להורים על לימוד מיומנות זו לחיים.

 

 סקרים מדעיים תיעדו את השפעת הגירוי על ילדים בגיל הרך, נמצא כי חוגי שחייה לפעוטות מעלה את רמת  האינטליגנציה,ריכוז, ערנות ויכולות התפיסה, ובהמשך משפיעה על מאפיינים חשובים להצלחה בחיים כמו סבלנות והתמדה. כמובן, כל שינוי ושיפור לוקח זמן. על כן יש להיות להתמיד ולהיות סבלנים בעת התהליך.

 

בשונה מענפי ספורט אחרים בהם על מנת להשתתף יש צורך באיתנות פיזית, בחוגי השחייה יכולים להשתתף ילדים ונערים בשלל דרגות הכשירות הגופנית. לדו' ילדים בעלי עודף משקל שלרוב לא נהנים ממרבית סוגי הספורט יכולים למצוא את השחייה מהנה: התנועה במים תהיה קלה יותר וכיף ונוח להם יהיה להימצא בה.

דוגמא נוספת, היא ילדים אסמטיים, ילדים אלה לרוב מוצאים כי פעילות פיזית מובילה להתקפים. אך למעשה רבים מהילדים האסמטיים יכולים ליהנות מן יתרון השחייה,כאשר אין חשש להתקפים, בעיקר מן השחייה בבריכה מחוממת עם אוויר לח (יש לדאוג שלא יהיה עודף של כלור)

 עוד מיתרונות השחייה, נמצא כי  השתתפות בחוגי השחייה  מפחיתה חרדה ( לפי מחקר שפורסם ב'מגזין הבינלאומי של פסיכולוגיית הספורט'). המים הם סביבה מרגיעה והשחייה מבליטה תנועות רכות וחוזרות, כך שילדים חרדתיים שבדרך כלל נמנעים מגירויים גופניות יכולים ליהנות מכך.

בשלבים מתקדמים יותר,שחייה מהירה עוזרת לילדים להוציא תסכולים ותחושות כעס. כמו בכל פעילות גופנית, בזמן ולאחר שחייה  בינונית עד עצימה מופרשים בגוף אנדורפינים, חומר טבעי המשכך כאבים ומשפר את מצב הרוח. פרץ של אנדורפינים במהלך פעילות לב –ריאה כמו שחייה יוצרת תחושת חיוניות ומעודדת להמשיך ולהתמיד.

 מעל לכל, לאופן הלימוד עצמו יש משמעות מכרעת, על המדריך להיות מקצועי להבין כי לכל ילד יש פחדים וצרכים אחרים. על כן יש להיות מעודדים, סבלנים ומבינים.

שחיינית באגודת הפועל הוד השרון – בית ברל ,מדריכת שחייה ומצילה מוסמכת משנת  2004מטעם מכון וינגייט , סטודנטית שנה ב' לתואר בחינוך גופני במכללת וינגייט כיום מדריכה בכירה בבריכת אלישע  בשדה ורבורג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב