דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול ועדכון דף אוהדים בפייסבוק - עם או בלי חברת שיווק? 

מאת    [ 23/01/2012 ]

מילים במאמר: 1089   [ נצפה 2116 פעמים ]

 הקמת דף אוהדים בפייסבוק או בשמו הרשמי, fanpage  הפך היום לחלק בלתי נפרד כמעט מכל חברה. כשנכנסים היום לאתרי חברות באופן אוטומטי אנחנו מחפשים את האות  f של הפייסבוק, את המילה Like שמציגה את כמות הלייקים שיש לחברה, (שאגב הפכו לכלי מיצוב בפני עצמו), או שפתאום רואים פרצופים מוכרים של החברים שכבר עשו לייק לחברה הזאת והם מחייכים אליך, שמא תעשה כמוהם. אחרי התלבטות קלה, יש שיחליקו את חץ העכבר לכיוון וינחתו בדף נחיתה של החברה בפייסבוק, שכמובן לא יישאר חייב ולא יתן לאף אחד לצאת משם בלי ש"יליילקו" אותו קודם. ואחרי שהחברה צוברת לעצמה כמות אוהדים רציניים, שהביאו עוד אוהדים יותר רציניים, הן נוטות לשכוח לעשות את הדבר הכי חשוב לשמו התכנסנו וזה "להחזיר להם אהבה".

האם צריך חברת שיווק שתעשה ותנהל את זה או שאפשר לנהל לבד? התשובה מאד פשוטה. הכל עניין של זמן. וכמו שכולנו יודעים, זמן זה כסף. בעסקים קטנים ובינוניים למשל, הרבה פעמים אפשר למצוא בעלי תפקידים בכירים שמנהלים את לב ליבו של העסק, מוצאים את עצמם מתעסקים גם בניהול דף האוהדים בפייסבוק וזה לא כדאי עבורם כי בזמן הזה הם יכולים לעשות דברים אחרים והזמן שלהם שווה הרבה יותר מאלטרנטיבה שמישהו אחר ינהל עבורם את הפייסבוק. לכן במקרים כאלה אין הצדקה לעשות את זה לבד וכן מומלץ לקחת חברת שיווק, לגייס עובד במשרה חלקית, לתת את זה לעובד קיים כחלק מהעבודה שלו או להוציא את זה למיקור חוץ.

אם כן, למה בכלל חשוב לעדכן את עמוד הפייסבוק ומהם היתרונות בכך.

לפני הכל, אם עדין אין לכם דף אוהדים? להלן לינק לפתיחת דף אוהדים בפייסבוק בחינם: http://www.facebook.com/pages/create.php

ניהול שוטף של דף האוהדים בפייסבוק זהו כלי נוסף שמאפשר לחברה לקדם  את מטרותיה בעלות נמוכה יחסית. מה החברה משיגה בניהול שוטף של דף האוהדים בפייסבוק שלה?

1. העלאת מודעות למותג – ככל שיותר אנשים ידעו על קיום חברה, כך יש יותר סיכוי שיבחרו בה מתי שיצטרכו את המוצר או השירות שהחברה מציעה. לדוגמא חברת כח אדם יחסית לא מוכרת שמתמחה בגיוס בתחום שיווק ומכירות רוצה שיכירו את יתרונותיה ואת התמחותה בתחום וכמובן שיפנו אליה בעת חיפוש העבודה. בכך שהיא מפרסמת באופן שוטף תכנים עדכניים לאוהדים בפייסבוק, מגדילה לעצמה את הסיכויים שבעת חיפוש העבודה, אוהדים שיחפשו עבודה בתחומים הנ"ל יפנו אליה.  בנוסף דף אוהדים מעודכן של החברה, מקדם את החברה גם בחיפוש במנועי חיפוש אחרים, כגון גוגל ובכך מוסיף לפופולריות שלה.

2. פניות של לקוחות פוטנציאלים – קיר בfanpage  ( the wall ) הוא מקום לשאלות והתכתבויות של אוהדים ואוהדים פוטנציאלים עם החברה או נציג החברה בפייסבוק. במידה וקיימת פנייה מלקוחות פוטנציאלים, שלא מקבלות מענה, החברה מפספסת את הלקוח. יתר על כן, אנשים אחרים בפייסבוק רואים את חוסר ההתייחסות ועשויים לפתח דיון דווקא על זה. תגובה מהירה בדף הפייסבוק עשויה לגייס לקוחות רבים ולהיות כלי שמכניס כסף לחברה באופן חדש משמעי. נמשיך עם דוגמא של אותה חברת כח אדם, אשר בדף האוהדים שלה ישנה פניה  של מחפש עבודה שמתעניין היכן ניתן לשלוח קורות חיים לחברה? במידה ועמוד הפייסבוק אכן מתוחזק, נציג חברת כח האדם ינהל איתו שיחה מקצועית על היכן מתגורר, במה מחפש עבודה ויפנה אותו לסניף / מייל או כל גורם רלוונטי אחר. אותו מחפש עבודה עשוי להיות זה שמתקבל לאחת המשרות אליהם יופנה על ידי חברת כח האדם, והחברה תקבל את התגמול שמגיעה לה עבור "ההשמה".

3. מיצוב החברה – ניהול שוטף של דף האוהדים היא דרך מצוינת למצב את החברה. גולשים שמגיעים לדף אוהדים של חברה, יכולים להתרשם ממנה על פי ההתנהלות והנתונים בעמוד. זה מתחיל בכמות הלייקים שיש לחברה. לדוגמא, שתי חברות כח אדם שעוסקות בתחומים דומים ודומות בגודלן, לאחת יש 142 לייקים ולשנייה 1420 לייקים. איפה יש יותר סיכוי שתתנו אל הלייק שלכם? זה ממשיך במה שקורה בעמוד של החברה, האם רואים שם דברים מעניינים: כתבות, סרטונים, התכתבויות, דיונים, סקרים, טיפים, מידע רלוונטי לאוהדים ועוד ועוד. האם רואים תכנים עדכניים שמתחדשים כל הזמן. במידה ורואים התרחשויות ומידע עדכני בדף האוהדים של החברה, מבינים שקורים כאן דברים, שמעניין להיות כאן, שזה חם ואקטואלי, שהרבה מתעניינים וכנראה שמקבלים משהו בתמורה. באמצעות כל אלה מתקבל רושם על החברה וממצב אותה באור חיובי. למשל חברת כח אדם שמפרסמת משרות בדף האוהדים שלה, אם מישהו יכנס ויראה שהמשרות מעודכנות לאותו היום, החברה תיתפס כחברה רצינית, עדכנית ורלוונטית.

4. לייקים מביאים עוד לייקים –העובדה שחברים רואים חברים אחרים שעשו לחברה לייק וזה שהם נכנסים לאתר החברה וגם שם רואים שם פרצופים של חברים שלהם שעשו לייק, מביא לחברה עוד לייקים כי אנחנו סומכים על החברים שלנו. עוד לייקים שווה עוד לקוחות פוטנציאלים. בנוסף ברגע שהאוהדים יודעים שמדובר בחברה שמעדכנת את דף האוהדים שלה באופן שוטף, לחברה קל יותר לצאת במבצעים וקמפיינים לאוהדים. לדוגמא, חברת כח אדם שתעשה מבצע "חבר מביא חבר" כדי להביא עוד מחפשי עבודה, תגדיל את הסיכוי שהאוהדים יתייחסו למבצע, כשהם יודעים שזו חברה פעילה בפייסבוק וכך לחברה יהיה קל יותר להשיג את מטרותיה.

5. טיפול מהיר ונכון בפניות ותגובות שליליות - לא מדובר רק בלעדכן תכנים, לעלות מודעות ולמשוך לקוחות באמצעות דף האוהדים. דף האוהדים בפייסבוק שלא מנוהל כמו שצריך, עשוי להתנקם בחברה ואף לעשות תדמית שלילית יותר מאשר חיובית. הנוחות והזמינות של עמודי הפייסבוק של חברות, מושכות לא אחת לקוחות מרוצים, אך גם כאלה שלא אל עמוד הפייסבוק שלהם. עמוד הפייסבוק הפך לכלי "פניות הציבור" בזכות הזמינות שלו והעובדה שכולם יכולים לראות את העמוד, נותנת לאנשים כוח  ודרך קלה להעביר מסר.  התמודדות נכונה ומהירה של חברות בטיפול באותן "התלונות" או אי שביעות רצון מצד הלקוחות יכולה למנוע תדמית ויחסי ציבור שליליים, סוגרת מיד את הפניה בלי להשאיר דברים באוויר ואף להציג אותה כחברה, שיודעת לקחת אחריות גם כשהיא טועה.

6. מינוף תגובות חיוביות – יש תגובה חיובית בדף האוהדים - צריך למנף את זה! לנהל סביב זה שיחה, לתת לאחרים להגיב ולסחוב דיון, גם אם הוא קטן ביותר. ולא לחכות לשלושה ימים אחרי, כי זה כבר לא רלוונטי. הפרסום הכי טוב הוא פרסום מפה לאוזן במיוחד בין חברים שסומכים אחד על השני. משוב מטעם החברה לגולש שמרוצה והחליט לספר לכם על כך, לא יכול לעבור על סדר היום. יש מקום להודות לו על כך ואף לנצל את זה להבאת חברים נוספים לעמוד הפייסבוק ( לדוגמא: על ידי פרסום ב"לקוחות מרוצים" של החברה).

7. יחס אישי – לראשונה הפייסבוק מאפשר שיח חופשי בין חברה לכל אדם ואדם. בכך שדף הפייסבוק מנוהל ויש מי שמטפל בפניות האוהדים און ליין, מעניק לאוהדים יחס אישי וסוחב אחריו תגובות חיוביות ולחברה את האפשרות לדבר ישירות עם הלקוחות הפוטנציאלים שלה. אם לא היו ממציאים את זה, היינו מתלוננים למה אין את זה, אז איך אפשר לא לנצל כלי זה?

כל נושא תחזוקה, ניהול ועדכון הפייסבוק אינו נושא יקר שמצריך משאבים רבים. בין אם מדובר בעובד בחברה שזה התפקיד שלו והן ניהול דף האוהדים על ידי פרילנסר, חברת שיווק או מיקור חוץ בהתאם לתקציב החברה לנושא. 

 

 

מאת חברת טאז - Tazz שירותי מיקור חוץ - פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי עבור חברות קטנות ובינוניות


http://www.tazz.co.il/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב