דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי נוער ייחודיים 

מאת    [ 22/01/2012 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 3099 פעמים ]

עיצוב חדרי נוער עבר שינוי בשנים האחרונות לא רק מבחינת מגמות עיצוב דירות או עיצוב הבית, שעוברות שינויים תכופים, אלא בשונה מהתחום של עיצוב דירה, חדרי נוער הוגדרו מחדש בשנים האחרונות, כשההגדרה כיום היא עבור ילד כבר מגיל 10 ועד אחרי גיל 20. לפיכך, על עיצוב חדרי נוער להיות בהתאם אינטימי, פונקציונאלי ואסתטי.

בתחום של עיצוב דירות או עיצוב הבית, את המתחם של עיצוב חדרי נוער יש צורך להגדיר מחדש גם בהתאם לכל האביזרים שנכנסים אליו כיום: מחשב, טלוויזיה, משחקים אלקטרוניים, מערכות שמע, וכיו"ב, לצד ספרים. בחדר הנוער כבר לא נדיר למצוא פינת ישיבה קטנה לאירוח החברים, מקרר קטן ואפילו חדר מקלחת פרטי המסונף לחדר השינה/אירוח – מיני סוויטה לכל דבר.

בין אם מדובר במערך כולל של עיצוב דירה או רק עיצוב חדרי נוער, יש להתייחס בראש ובראשונה לחלק הדומיננטי של החדר, זאת המיטה. האלמנט המרכזי שתופס את עיקר המרחב, המיטה.

על כן כשניגשים לתכנן ולארגן עיצוב חדרי נוער ואת מרחב המגורים של הנוער, יש לקחת בחשבון את כל אלה ולהוסיף מרכיבים של אווירה בהתאם לסגנון שמועדף על בן הנוער. יש להתייחס בעת העיצוב לאווירה אותה מבקשים ליצור, האם מדובר באווירה טכנולוגית נקייה, פנקיסטית-גוטית, ילדותית וכו'.

לאחר שנכללו כל אלה בשיקולי העיצוב, בין אם כחלק ממערך כולל של עיצוב דירה או רק עיצוב חדרי נוער, רק לאחר שנקבעה האווירה המבוקשת והשפה העיצובית, כעת יש להתרכז בהתאמת הצבעים, כשהצבעים שתמיד נהוג לעשות בהם שימוש על מנת לעצב איתם, הם שמנת או לבן לבנות ואפור או ירוק לבנים. כמובן שעיצובים לבנים ועיצובים לבנות, בהקשר זה מעניין לציין שהסגנונות הרווחים לבנים אלו חללים נקיים, בעוד לבנות מתאימים אסתטיקה יפנית או קישוטיות רומנטית, עבור סגנון עיצובי יוניסקס, מתאים לבנות ולבנים, ניתן לבחור בדיגומים גיאומטריים או מונוכרומטיות, וכיו"ב.

עיצוב חדרי נוער זהו תחום הולך ומתעצב בתוך תחום רחב של עיצוב דירות או עיצוב הבית, זהו תחום דינמי ובעל אופי משתנה בצורה אובייקטיבית. יש לשלב בין כל המרכיבים הללו, ולהעניק לנער או לנערה את העיצוב לחדר שישרת אותם לשנים ארוכות ומהנות. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב