דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטי יהלומים או תכשיטי זהב? 

מאת    [ 21/01/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2336 פעמים ]

כמעט כל אישה או גבר המעוניינים לשדרג את המראה החיצוני בוחרים לרכוש תכשיטים, בעיקר עגילים, שיעזור לשפר את המראה החיצוני. חנויות רבות נכנסו לשוק תכשיטי זהב ויהלומים. למרות התייקרות מחירי זהב בכל רחבי העולם, ניתן לראות כי עדיין נשים וגברים רבים רוכשים תכשיטים העשויים זהב או יהלומים למרות מחירם הגבוה. השאלה העולה מכך היא האם באמת משתלם לרכוש תכשיטי זהב או שאולי עדיף תכשיטי יהלומים?

 מחירי זהב בכל רחבי העולם עלו והפכו יקרים במיוחד, גם מחירי היהלומים נמצאים במקום גבוה ובטוח מאוד, מה שמקשה מאוד על הבחירה בין תכשיטי זהב ותכשיטי יהלומים, התייקרות המחירים השפיעה רבות על מכירת זהב ומכירת יהלומים בעולם כולו, מה שהביא למהפכה בעולם התכשיטים העולמי.

 זהב ויהלומים – מה יוקרתי יותר?

 הקרב בין זהב ויהלומים לא יודע שובע. עוד מימי קדם נראו האבנים היוקרתיות והזהב כדימוי לעושר ושפע אצל מלכים וכל הקשור למעמד האצולה בכל מקום בגלובוס. עוד מאז התחילו וויכוחים לגבי זהב ויהלומים, מה נראה יוקרתי יותר? לאו דווקא מה יקר יותר. בחלוף השנים ניתן לראות כי מכירת יהלומים הפכה יקרה יותר ממכירת זהב בעיקר נוכח העובדה כי היהלום מיצג משהו מיוחד יותר מהזהב אותו ניתן לראות לא רק בתכשיטים.

 תכשיטים – מה באופנה?

אופנת התכשיטים משתנה מעת לעת, בכל תקופה מפורסמים קטלוגים חדשים המציגים אופנה עכשווית המשתנה כל הזמן. גורמים נוספים כגון מיקום גאוגרפי בגלובוס, תרבות ומנטליות משפיעים רבות על האופנה. לדוגמא – בתרבויות מסוימות הזהב הוא סמל אופנה והיהלום תופס מקום נמוך יותר, במקומות אחרים ניתן לראות שהיהלום עדיף על פני הזהב לאורך תקופות ארוכות.

 עליית מחיר הזהב בכל רחבי העולם היא תוצאה של המשבר העולמי שפקד את העולם כולו, מה שייקר מוצרים רבים ובניהם גם חומרי גלם כמו זהב ויהלומים. כל אלו הפכו מכירת זהב ומכירת יהלומים לדבר קשה יותר, בעיקר נוכח העובדה כי מחירים גבוהים מבריחים את הקונים, עבורם קניית תכשיט הפכה לסוגיה יקרה מאין כמותה. מה שגרם למעשה לירידה ניכרת במכירת תכשיטים עשויים זהב ויהלומים בכל רחבי העולם ועליה ניכרת ברכישת תכשיטים "פשוטים" יותר העשויים מחומרים זולים יותר.

 אמנם מחירם של חומי גלם רבים (ובניהם גם זהב ויהלומים) עלה מאוד בשנים האחרונות, אך עסקני התכשיטים בעולם לא חדלו מלעבוד. קולקציות רבות, קטלוגים וסוגים חדשים של תכשיטים עשויים יהלומים או זהב עדיין ממשיכים להימכר בכל מקום בעולם, בכל תרבות בעולם ובכל צורת חיים שהיא עדיין זהב ויהלומים מסמלים יוקרה, איכות גבוה ויופי יותר מכל חומר אחר של הטבע. אין מסקנה חד משמעית מה יפה יותר או מה יוקרתי יותר – זהב או יהלום. התשובה בעני המתבונן, כך התשובה משתנית בין תרבות אחת לשנייה ואפילו בין אדם לחברו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב