דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוגסטרון טבעי, הטיפול באוסטיאופורוזיס ועוד 

מאת    [ 19/01/2012 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 5250 פעמים ]

עיקרי הדברים מריאיון עם ד"ר ג'ון לי

בעיני אנשים רבים, נחשב ד"ר ג'ון לי כאחראי להבאת הפרוגסטרון הטבעי אל מרכז תשומת הלב הציבורית. הוא החל להשתמש בו בסוף שנות ה-70 במקרים של אוסטיאופורוזיס, ולאחר מכן החל לגלות את השפעותיו על התסמונת הטרום-וסתית ועל סימפטומי גיל המעבר ועל דברים נוספים.

מתוך ריאיון עם ד"ר לי בכתב העת Partners:

על אודות פרוגסטרון טבעי, אוסטיאופורוזיס ועוד

לאחר שצברתי ניסיון מעשי של 20 שנה, נתקלתי יותר ויותר באנשים עם אוסטיאופורוזיס. ב-1976 וב-1978, התברר לכולם בתחום הרפואה שהטיפול באסטרוגן, כפי שהונחינו לתת נגד אוסטיאופורוזיס, לא רק שלא עזר לטפל בעצמות, אלא היה גם הגורם הידוע היחיד לסרטן הרחם.

בערך באותה עת, שמעתי את ד"ר ריי פיט נותן הרצאה על הפרוגסטרון הטבעי. הוא אמר, למעשה, שבגיל המעבר, השחלות מפסיקות לייצר הן אסטרוגן והן פרוגסטרון. מדוע אתם מחליפים רק את האסטרוגן? אימא טבע מעולם לא עשתה זאת; אימא טבע מעולם לא צפתה שנשים ייטלו אסטרוגן בלבד.

ד"ר פיט אמר לנו שפרוגסטרון טבעי זה קיים, שהוא ניתן להשגה במשחה לעור, שהוא נספג היטב דרך העור, ושהוא עושה את כל הדברים הנפלאים הללו... כך, בעבודתי, ביקשתי מהנשים שסבלו מאוסטיאופורוזיס, ליטול את משחת הפרוגסטרון הטבעי, ועקבתי אחר בדיקות צפיפות המינרלים בעצמות שלהן רק כדי לגלות מה קורה.

התברר שתוך פרק זמן בן 3 שנים, הצליחו הנשים בדרך כלל לצבור עוד 15 אחוזים של עצם. לא היה זה רק עיכוב של האוסטיאופורוזיס, אלא חל גם שיפור בעצמות.  ובמשך התהליך של המעקב אחר נשים אלו, למדתי על כל הדברים האחרים שהפרוגסטרון תרם להם. הן דיווחו לי על כך ששדיים פיברוסיסטיים חזרו להיות נורמליים. נשים שסבלו מאקנה או מנשירת שיער, בדומה לקירחות של גברים, הראו לי שהשיער שלהן חזר. כאשר חקרתי השפעות אלו בספריית בית החולים שלנו, גיליתי שהן כבר נחקרו ושהן היו ידועות כהשפעות של הפרוגסטרון.  היה זה דבר שמעולם לא למדתי בבית הספר לרפואה, דבר שעמיתיי מעולם לא למדו עליו בבית הספר לרפואה, ושהם עדיין אינם לומדים עליו.

בנוגע לתסמונת הטרום-וסתית

נשים עם תסמונת טרו-וסתית הן בעלות רמה נמוכה של פרוגסטרון. אם משתמשים בפרוגסטרון טבעי, ישנו סיכוי של 85-95% להשתלט על סימפטומי התסמונת הטרום-וסתית.

בנוגע לגיל המעבר

התסמונות של גיל המעבר ישתפרו אם נשים יהיו בדיאטה נכונה ויאזנו את ההורמונים שלהן עם פרוגסטרון.

בנוגע לתועלות האחרות של הפרוגסטרון הטבעי

אנו יודעים שהפרוגסטרון נותן לנו יותר אנרגיה, ואנו יודעים גם שהוא מאפשר לנו שינה טובה יותר. אנו יודעים שהפרוגסטרון מאפשר לנו להתרכז, כך שלא נושפע על ידי גירויים חיצוניים. אנו יודעים שהוא עוזר לבלוטת התריס, אנו יודעים שהוא עוזר לאנרגיה, ואנו ידועים שהוא עוזר לעור; זהו קרם לחות מצוין לעור.

בנוגע לעתיד הפרוגסטרון

מתחוללת כעת מהפכה. מהפכה זו אינה נעשית על ידי הרופאים. ישנם רק רופאים בודדים שניסו את הפרוגסטרון הטבעי. הם מתקשרים אליי לאחר שהם ניסו אותו על מטופלות במשך כשנה, ואומרים לי: "כל הדברים שקראתי בספרך, מתגלים כנכונים. קשה לי להאמין. זה עובד בדיוק כמו שאמרת. מדוע אף אחד לא לימד אותנו על כך בבית הספר לרפואה?"

(המעוניין בפרטים נוספים על הטיפול בפרוגסטרון טבעי מוזמן ליצור קשר איתי - דולב)

למאמרים נוספים בנושא אוסטיאופורוזיס

דולב גילמור, תזונאי R.Nu, מטפל בתזונה, שיאצו ודמיון מודרך. תזונה אורתומולקולרית, מחבר ספר ''רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C'' אתר: http://www.naturalmedicine.co.il/  הרשמו באתר לקבלת טיפים שבועיים. דוא"ל dolev@naturalmedicine.co.il לייעוץ, צור קשר: 0523-794092


מנהל פורום תזונה ותוספי תזונה באתר הרפואי אינפומד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב