דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט עתיק 

מאת    [ 19/01/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2230 פעמים ]

ממה נובע הרצון לשלב בביתנו רהיטים עתיקים? רהיט עתיק מוסיף לבתינו גם חן חיצוני וגם ערכים פנימיים רבים - סיפור מעניין, ערך היסטורי, המשכיות... על כן אנו אוהבים רהיטים עתיקים. הם קוסמים לנו בכל רובד אפשרי. במישור הגשמי הם מוצאים חן בעינינו כי איכות אמיתית תמיד מוצאת חן, גם אם לא תמיד נדע מדוע, אבל אם ננתח איכות לגורמים-חומר טוב הוא הבסיס ורהיטים עתיקים הם בדרך כלל רהיטים מעץ מלא, כמובן, רהיטים עתיקים עוטרו והושלמו במבחר תוספות-החל מפלטות שיש ועד משטחי פורמייקה, פרזול ברונזה ושיבוצים של אם פנינה, שנהב, ועוד- אך הבסיס לעשייה של רהיטים עתיקים היה תמיד העץ.

יהיו באשר יהיו-כל רהיט עתיק נולד מאומן, בעל מלאכה, אשר נטל לידו גוש עץ. יתרונם של רהיטים מעץ מלא הוא, בנוסף ליופיים, שניתן תמיד לשפץ אותם ובכך להחזיר להם את מראם הראשוני, אך גם כאשר לא משפצים רהיט עתיק – למשטחי העץ  שספגו את סימני הזמן החולף יש חן המתבטא בטקסטורה ובצבע ומשפר את מראה הרהיט העתיק כולו. מרכיב נוסף באיכות הוא כמובן הדרך בה נבנה רהיט עתיק. הרהיטים העתיקים אליהם אנו מתייחסים נבנו כולם בנגרות ידנית, ודבר זה אומר שאומן או מספר אומנים, טיפלו בעשיית רהיט עתיק זה בכל שלביו ותוך הקפדה על פרטים כחיבורי החלקים שנעשו בדרך כלל ללא מסמרים אלא על ידי שילוב מתוחכם של חלקים ושימוש מועט-אם בכלל- בדבקים. כלל זה תפס גם ברהיטים עתיקים פשוטים שנבנו לצרכי היום יום, ונועדו לאוכלוסיה דלת אמצעים - שולחנות אוכל, שולחנות קפה ושידות אחסון, במפתיע, דווקא רהיטים עתיקים אלו, הפשוטים והכפריים, מוצאים חן בעינינו כעת יותר מאחיהם, הרהיטים העתיקים המגונדרים והמקושטים!

רהיטים עתיקים נעשו כמובן לפי סגנון העיצוב בכל תקופה ותקופה-האומנים והנגרים עיצבו את הריהוט העתיק ברוח הזמן אך מאחר ועדיין הייתה זו עשייה אישית, הטביע כל אומן ונגר מעט מאישיותו במעשה ידיו וכך אנו נהנים ממרכיב חשוב ברהיטים העתיקים- הם שונים אחד מהשני ויש בהם מן האישי וגם דבר זה הוא חלק מהאיכות עליה דיברנו. המרכיב האישי הוא רב עוצמה ברהיטים העתיקים כי גם אנחנו רוצים שסביבתנו תהיה מיוחדת ושונה-לא כמו אצל כל אחד אחר- וזה מביא אותנו למישור הרוחני, רהיטים עתיקים בהם נקשט את בתינו, יהפכו את סביבתנו למקום שבו נבטא את אישיותנו המיוחדת . והרי ידוע שסביבה נעימה היא המפתח לשלווה ושמחה ביום יום! עוד משהו ההופך רהיטים עתיקים למושכי לב-הם מביאים איתם מטען היסטורי, חיים קודמים וקשר אל דורות קודמים-ובשבילנו זה דבר של ערך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב