איכות ומסחריות אינם סותרים אחד את השני - כיצד ניתן לחבר ביניהם?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איכות ומסחריות אינם סותרים אחד את השני - כיצד ניתן לחבר ביניהם? 

מאת    [ 18/01/2012 ]
מילים במאמר: 445   [ נצפה 3177 פעמים ]

 
 

איכות ומסחריות אינם סותרים אחד את השני - כיצד ניתן לחבר ביניהם? 

 

 

איכות - אנשים חושבים שאיכות היא דבר יקר

 

מלמדים אותנו שאיכות היא דבר יקר, בעל ערך רב ונדיר. משום כך אנשים נתפסים לתפיסה השגויה שעל איכות חייבים לשלם המון ושאם משהו הוא יקר כנראה שהוא איכותי מאוד.

 

בפועל, זהו שקר. איכות יכולה להיות יקרה ויכולה להיות זולה. הסיבה בדרך כלל למחיר של סחורה איכותית או מוצר איכותי אינה האיכות שלו - אלא תאוות הבצע וחוסר ההגינות של המוכר.

 

 

 

מסחריות - אנשים חושבים שמסחריות היא דבר נחות

 

מלמדים אותנו שמסחריות היא דבר שטחי ונחות שמיועד להמונים הנבערים מדעת. מוצר או שירות מסחרי נתפס כדבר זניח, גרוע, "זבלי" או פשוט ככזה שמיועד ל"מסכנים" חסרי המזל וחסרי הממון. בפועל, גם זהו שקר גס.

 

מסחריות היא היכולת לפנות למסה גדולה מאוד של אנשים. היא אינה קשורה כלל לחוסר איכות או לשטחיות של מוצר או שירות. ניתן להעביר להמונים שירותים גרועים וניתן להעביר להמונים שירותים איכותיים. העניין אינו ההמונים אלא נושא ההגינות והיושרה של מי שמוכר להמונים את המוצרים או השירותים.    

 

 

 

איכות ומסחריות נפגשים במקום של הוגנות והגינות

 

כאשר מוכר השירות או המוצר הוא הוגן וישר - ניתן למכור להמונים מוצרים איכותיים ומסחריים במחיר הוגן וזול. ואולם, כאשר המוכר אינו הוגן ואינו ישר הוא ינסה למקסם את הרווח שלו על חשבון הצרכן בין אם מדובר במוצר "איכותי" ובין אם מדובר במוצר "מסחרי". המושגים הללו הם בסך הכל דרכי שיווק. אין להם קשר אמיתי למוצר עצמו.

 

מוכר בלתי הוגן ותאב בצע יעשה אחד מהשניים:

 

1. הוא ינסה למכור מוצר ברווח עצום ובמחיר שערורייתי. כדי להצדיק את המחיר הוא יטען שהמוצר הוא איכותי בצורה בלתי רגילה ולכן שווה את המחיר.

 

2. הוא ינסה למכור מוצר גרוע ונחות בכמויות עצומות רק כדי להרוויח עליו כמה שיותר. כדי להצדיק את איכותו הגרועה של המוצר הוא יטען שהמוצר הוא מסחרי ולכן לא איכותי.

 

 

 

איכות ומסחריות - דוגמה

 

חברת אפל היא דוגמה לחברה מאוד איכותית. האיכות שלה נמדדת בכך שהיא חברה יצירתית, חדשנית, שונה ומובילה שמקפידה על מוצרים ברמת גימור בלתי מתפשרת.

 

הבעיה עם חברת אפל התחילה כאשר החברה גבתה סכומים מאוד גבוהים עבור המוצרים שלה, עד כדי כך שמעטים היו יכולים להרשות לעצמם לרכוש את מוצריה. לפני כעשור, אפל שינתה את הגישה שלה והפכה את עצמה לחברה מסחרית יותר שפונה אל ההמונים ולא רק אל בעלי הממון שמסוגלים לשלם מחירים גבוהים. כחלק מהגישה החדשה היא החלה לייצר מוצרים איכותיים (אייפוד, אייפון ואייפד) אבל ברמות מחירים שמליוני אנשים היו יכולים להרשות לעצמם. כך הפכה אפל לחברה הרווחית ביותר בהיסטוריה האנושית כי היא הצליחה לחבר בין איכות למסחריות. 

 

 

וטיפ לסיום: במחיר הוגן וסביר ניתן ליצור ולמכור מוצרים איכותיים, חדשניים ומעולים. הבעיה אינה המסחריות אלא ההגינות, הרצון הטוב וההבנה שטובת הצרכן אינה פחות חשובה מטובת היצרן ומקסום הרווח שלו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב