דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחת הסיבות לכך שאנשים נותרים רווקים היא אשליית השלמות 

מאת    [ 18/01/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2623 פעמים ]

אחת הסיבות לכך שאנשים נותרים רווקים היא אשליית השלמות 

 

 

אשליית המכסה והסיר

 

בספרות, בקולנוע, בטלויזיה ובשיח התרבותי - מטפחים לאנשים כבר מגיל צעיר את אשליית המכסה והסיר. אשליית המכסה והסיר היא אשליה רומנטית שמבוססת על ההנחה שאנשים נולדים בצמדים ושקיים איפשהו בעולם אותו "אחד" שהוא המשלים והמושלם, המתאים והנכון, זה שאיתו הכל יצליח בקלות ובנוחות.

 

האשליה הזו משווקת בצורה כל כך אגרסיבית וחזקה, שישנם אנשים שמושפעים ממנה כל כך שהם מאמצים אותה כתפיסת חיים וכאידיאולוגיה והם מהמרים עליה כל חייהם.

 

 

 

שטיפת מוח שמובילה לחיפוש כפייתי וחסר סיכוי

 

אנשים שמאמינים באשליית המכסה והסיר הם בדרך כלל אנשים רווקים או גרושים ובודדים. הם מחפשים את "האחד" או "האחת" כל חייהם, ובדרך כל אינם מוצאים אותם.

 

הסיבה לכך היא פשוטה: בן הזוג המושלם אינו קיים. אין אדם אחד שמסוגל לגלם את כל המאוויים, הצרכים, הרצונות, הנטיות, התשוקות וההעדפות שלנו. זה פשוט בלתי אפשרי, בדיוק כפי שאין הורה מושלם, או חבר מושלם או אדם מושלם ושלם שאיתו אפשר לעשות הכל ואיתו אפשר ליהנות מהכל ללא שום סייגים.    

 

 

 

השלמות טמונה דווקא בחלקיות

 

שלמות טוטאלית אינה קיימת, אבל חלקיות בהחלט קיימת. חבר אחד הוא מושלם לבילויים בעוד שהחבר השני מתאים מאוד לשיחות נפש. אחות אחת היא החברה הכי טובה אבל האחות השנייה היא זו שיש לה את הפתרונות הפרקטיים והיא יודעת לסדר דברים כפי שצריך.

 

הורה אחד יודע לדאוג לצרכים ולכסף ואילו הורה אחר הוא הורה שיודע להקשיב ולתמוך. בן זוג אחד הוא בן זוג שניתן להאמין בו ואילו בן זוג אחר הוא מסתורי ומושך אבל בלתי ניתן לאמון. 

 

 

 

השמח בחלקו - הוא המאושר

 

החיפוש אחר אותו אחד או אחת שהם שלמים לחלוטין, ללא פגמים, ללא חסרונות וללא חסכים, ללא בעיות וללא צרימות - הוא חיפוש שמנותק מהמציאות בה אנו חיים. 

 

האושר האמיתי אינו נובע משלמות אלא מהיכולת לקבל את הפגמים של החיים ולחיות איתם. לדעת להעריך את מה שיש ולא רק את מה שאין. לדעת לקחת את מה שטוב - ולא להתעקש על המושלם. לדעת לבנות חיים ולא רק להישאר בפנטזיה אינסופית.

 

 

וטיפ לסיום: החיפוש אחר בן זוג מתאים הופך מעשי והרבה יותר אפשרי ברגע שמוותרים על הפנטזיה על האחת או האחד המושלם. האירוניה היא, שדווקא אלה שמחפשים את המושלם נתקעים עם בני זוג שאין בהם כמעט שום דבר חיובי, אלא בעיקר בעיות וקשיים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב