דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: כיצד להתאים אביזרים למטבח 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2730 פעמים ]

מטבחים כפריים מתאפיינים בסגנון נינוח וכפרי, עובדה שאינה מפתיעה, מפני שהמקור שלהם הוא באחד המקומות הרגועים והשלווים בעולם – פרובנס.

פרובנס הוא מחוז הצרפתי ושטוף שמש שטובל בירק, צמחייה, נהרות ועוד. בין כל הטבע הזה אפשר למצוא כפרים פסטורליים ושלווים, כיכרות המעוטרות בפסלי אבן ומזרקות, כנסיות ציוריות, בתים עתיקים ועוד.  המחוז שימש השראה לציירים כגון רנואר, מונה, סזאן ועוד – כולם הוקסמו מהנופים עוצרי הנשימה.

בעבר, המטבח תפס מקום של כבוד בעיירות פרובנס. המקומיים נהנו לשבת יחדיו ולאכול יבולים של עגבניות, שמן זית, תבלינים, זיתים וכמובן – יין משובח. מן הסתם, לא היו סניפים של מזון מהיר בכפרים המרוחקים האלו...

מזל טוב, בחרתם לרכוש מטבחים כפריים. כיצד תוכלו להתאים את העיצוב בבית למטבח החדש?

מטבח כפרי ומושקע הוא כמו פנינה בתוך הבית, אבל תשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשדרג את הבית ולהכניס עוד מתיקות, רוך וחמימות הביתה.

מטבח כפרי יראה נפלא עם עציצים וזרי פרחים רעננים. אל תשכחו שמקורו של סגנון הפרובנס הוא במחוז הירוק והכפרי בצרפת. סביר להניח, שאין לכם חלון שמשקיף אל "פאטיו", למפלי מים  ולפסלים של מלאכים, אבל בהחלט אפשר לפזר עציצים ברחבי המטבח, שיכניסו אור וחמימות הביתה ותחושה אירופאית.

מטבח כפרי הוא חלק מהבית ולא אגף נפרד. קרוב לוודאי שהמטבח שלכם והסלון הם אגף אחד, "אופן ספייס". את יופיו של המטבח המושקע לא כדאי להסתיר מאחורי קיר ומחיצות. כדאי שהמטבח יהיה חשוף בפני האורחים המבקרים.

מאחר שהסלון-מטבח הם ממש אגף אחד, השקיעו תשומת לב גם בסלון. אם הלכתם על כיוון של לובן וטוהר, המשיכו את הקו הזה גם בסלון ובחרו בלבן כצבע דומיננטי.עטרו את הספות בכריות רכות שמפתות להשתרע עליהן. אל תחשבו בכיוון של מוזיאון שיש קפוא וסטרילי, אלא יותר בכיוון של בית חמים, מלא אור, משפחה ושמחה. קשטו את הרצפה בשטיחים רכים. אל תבחרו בשטיחים בסגנון "כבד" ו"מבוגר". סגנון הפרובנס עצמו הוא סגנון "כבד" ולכן אזנו אותו בשטיחים פשוטים.
הווילונות המעטרים את החלונות צריכים להיות מבדים טבעיים כגון כותנה. אל תבחרו בווילונות מהודרים משיפון שקוף ו"מתיפייף", אלא בסגנונות כפריים ופשוטים יותר. התחושה הכללית שתהיו מעוניינים ליצור היא תחושה כפרית, נינוחה, לא מתאמצת, כך שיש להיזהר מבדים "פומפוזיים".

מתלבטים לגבי צבע לקירות? תוכלו לבחור בצבע השייך למשפחת השמנת או אדמה. תוכלו גם לעשות במו ידיכם ובקלות צבע "ווש" בסגנון עתיק. גם צבעים השייכים למשפחת הפסטל יראו נפלא בבייתכם.

למראה מטבח כפרי אותנטי במיוחד שייקח אתכם הישר לפרובאנס היפהפייה, בחרו בשולחן עץ הצבוע ברישול מכוון ומקמו משני צדדיו ספסלי עץ. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב