דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


!Put me in, coach : קורס אימון (קואצ'ינג) 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 1847 פעמים ]

תחום הקואצ'ינג (Coaching)- או בעברית – האימון האישי, צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות.  אולי זה העולם המערבי שמתקדם בצעדי ענק ונמצא במרוץ אינסופי אחרי כסף והצלחה (במערכות יחסים, משפחה, קריירה וכיוצא בזה), כך או כך נדמה שהעולם מתחלק לשתי קבוצות – אלו המרגישים שהם זקוקים למאמן שיקדם אותם בחיים, בתחומים בהם הם מרגישים שהם זקוקים לשינוי ושיפור ואלו שרוצים לעזור לקבוצה הראשונה.  קורס אימון מכשיר את אלו המרגישים שהם שייכים לקבוצה השנייה. 

אימון על קצה המזלג 
fשחושבים על המילה "אימון", האסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא לרוב, האדם שהביא לתודעה את תחום האימון - אלון גל והתכנית בכיכובו "משפחה חורגת", בה הוא עוזר למשפחות לצאת מהצרה הכלכלית אליה נקלעו, חותר לגילוי הבעיה המרכזית ומציב להם מטרות ביניים בדרך ליעד הסופי – חיים מאוזנים וטובים יותר מבחינה כלכלית ונפשית.  שיטת האימון הגיעה לארצנו הקטנטונת מחו"ל, ומקורה בכלל מתחום הספורט, כשמטרתה לשפר את הביצועים של השחקנים.   

בגלגולה המודרני, שיטת האימון שואבת מתחומי הפסיכולוגיה השונים, תיאוריות ניהול וחקר ההתנהגות האנושית.
זוהי שיטת הדרכה ו/או הנחייה של אדם באופן פרטני או בקבוצה, במטרה להגיע ליעד אחד או יותר.  האימון מבוסס על ההנחה כי בידי האדם לבחור לשנות את אורך החיים שבו הוא מצוי כרגע. לשנות את צורת החיים שבה הוא חי על מנת לחיות בצורה איכותית יותר שתהפוך אותו לאדם מרוצה ומאושר יותר. השיטה מושתתת על שיפור המיומנויות הקיימות או רכישה של מיומנויות חדשות, שינוי דרכי חשיבה במידת הצורך ומתן כלים להתמודדות עם מצבים שונים. אימון יכול להתנהל בכל נקודה בחיים: הן בתקופות של שפל, על מנת לצמוח ולהתעצם והן בתקופות שיא, במטרה ללמוד לשמר ולנצל את המומנטום. 

קורס אימון – פנים רבות לו
כפי שציינתי קודם, תחום האימון האישי יכול לגעת בתחומים שונים ולשמש למטרות שונות. תכנית הלימודים בקורס משתנה לפי התחום בו בוחר המאמן להתמקצע. ישנם כ 10 תתי- תחומים מגוונים ומרתקים. כל אדם המתעניין בתחום, יכול למצוא את עצמו מתחבר לאחד מהם ולבחור להתמקצע. למשל, אם תחום הכלכלה מעניין אתכם תוכלו לבחור באימון וייעוץ כלכלי – במסגרת הקורס לומדים כיצד לייעץ לאנשים אשר נקלעו לבעיות פיננסיות, ולעזור להם להשתקם, להתנהל נכון וכיצד להימנע ולהתמודד עם מצבים דומים בעתיד. 
אם התמודדות עם אתגרים שונים ביום יום מושך אתכם, תתחברו אולי לאימון מנטאלי - התחום עוסק באתגרים הגדולים והמורכבים של החיים. המאמן עובד בעיקר (אך לא רק) עם אנשים אשר מתמודדים בחיי היום יום עם לחצים וקונפליקטים במסגרת עבודתם, כגון מנהלים בכירים, ספורטאים, פוליטיקאים ואפילו אושיות מתעשיית הבידור.   

קורס אימון –  תנאי קבלה ומוסדות לימוד 
תנאי הקבלה עשויים להשתנות בין המוסדות השונים,  אך עם זאת רובם דורשים תואר ראשון וניסיון בתחום הניהול. כמו כן חלק מהמקומות מקבלים מועמדים מגילאי 30 ומעלה. בהיותו תחום פופולארי ומבוקש, קורס האימון מוצע כיום בשפע מכללות ברחבי הארץ, מהצפון לדרום ולחלקן מספר סניפים, כגון, גומא, הטכניון, תפנית ועוד. 

ייעוץ ומידע על לימודים  http://www.michlalot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב