דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור שם דומיין? 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2416 פעמים ]

החלטת שהגיע הזמן להקים אתר אינטרנט, אתה יודע שלפני הכל אתה זקוק לשם דומיין.

 

רגע ... מה זה שם דומיין?

 

שם דומיין, או בעברית שם מתחם, הוא בעצם שווה ערך לשם העסק בעולם הוירטואלי. לא, שם הדומיין איננו תחליף לשם העסק, לשניהם יש חשיבות משמעותית. את העסק עצמו נזהה על פי שמו, אבל את אתר העסק נזהה על-פי שם הדומיין שלו.

 

כמובן, אם שם העסק נבחר בצורה חכמה יתכן שנוכל לבחור בו גם כשם הדומיין. שם העסק יכול לשמש כשם הדומיין גם במקרה שהעסק הוא ותיק ומאוד מוכר, ושסביר שאנשים יחפשו אותו על פי שמו, ולא לפי ביטויי מפתח אחר כלשהו.

 

בבחירת שם דומיין עלינו לדעת תחילה לאיזה קהל יעד אנחנו פונים. נניח שאנחנו ישראלים דוברי עברית, אם עיקר המכירות שלנו הן לחו"ל אז אין ספק שעלינו לבחור בדומיין בינלאומי. אבל מה אם קהל היעד שלנו הוא בעיקרו מקומי, ובכל מקרה כולו דובר, כותב וקורא עברית? במקרה זה עומדות בפנינו שלוש אפשרויות: דומיין בינלאומי, דומיין ישראלי באותיות לועזיות או דומיין עברי. דבר ראשון עלינו להחליט באיזה סוג אנחנו בוחרים.

 

דומיין ישראלי באותיות לועזיות או דומיין עברי, שניהם מסתיימים בסיומת מקומית ישראלית כדוגמת co.il, net.il ועוד. לעומתם הדומיינים הבינלאומיים מסתיימים בסיומת בינלאומית כדוגמת com, net ועוד. אם הדומיין הוא עברי, אז כותבים באותיות עבריות אך ורק את החלק הייחודי לנו, בכל דומיין אר הכל נכתב באותיות לועזיות. כאשר אנחנו בוחרים בדומיין ישראלי או בינלאומי אבל לא דומיין עברי, ניתן (וכך אני מעדיפה) שהחלק היחודי יהיה מילה או ביטוי קצר באנגלית, אב אפשר גם שזה יהיה בעברית ורק יכתב באותיות לועזיות.

 

חשוב לזכור גם שדומיין ישראלי יקר יותר מדומיין בינלאומי, ודומיין עברי יקר יותר מדומיין ישראלי. אבל ... אם רוכשים את הדומיין ברכישה חכמה בכל מקרה הוא לא יהיה מאוד יקר, כך שהעלות לבדה לא צריכה להוות שיקול בבחירת שם הדומיין. למרות זאת, אני אישית חושבת שנכון יותר לא לבחור בדומיין עברי, הוא פחות נוח וגם מידי פעם מתעוררות אתו בעיות בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. אם פונים רק לקהל ישראלי, בהחלט ניתן להעדיף דומיין ישראלי באותיות לועזיות.

 

לאחר שהחלטנו באיזה סוג דומיין נבחר, עלינו להחליט ל הסיומת בה נשתמש. נאמר שהחלטנו על דומיין בינלאומי, האם הסיומת שלנו תהייה com, או net, או biz, או org, או משהו אחר. לצורך זה צריך לדעת מה אומרת כל סיומת ואם היא מתאימה לעסק שלנו. לעסקים רגילים עדיפה בדרך כלל הסיומת com או הסיומת biz. ברוב המקרים הסיומת biz היא הסיומת הזולה יותר.

 

אז בחרנו סיומת, עכשיו לעיקר – בחירת החלק היחודי. כפי שכבר אמרתי, אם בחרנו נכון את שם העסק, או שמדובר בעסק ותיק ומאוד מוכר, אז נבחר בשם העסק. אבל ברוב המקרים שם העסק לא מאוד מתאים, אז נבחר בשם שמתאר במה עוסק העסק. למשל, מאפית לחמים בריאותיים יכולה לבחור ב-HealthBeards . בעצם אין חשיבות לאותיות גדולות או קטנות, בהן נשתמש רק לנוחיותנו.

 

לאחר שבחרנו את החלק הייחודי, ניגש לביצוע הרכישה. בשלב הראשון נברר אם הדומיין שבחרנו פנוי, אם כן נמשיך לרכישה, אם לא נבחר שם קרוב לזה במשמעות שכן פנוי.

 

זהו, יש לנו דומיין וניתן להתקדם הלאה.בהצלחה!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב