דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הליך עיקול - במה מדובר? 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2540 פעמים ]

אנשים רבים שנקלעו לחובות, מוצאים את עצמם לפתע כפופים להליכי עיקול שהוטלו עליהם בידי ההוצאה לפועל. הליכי עיקול נועדו להגביל את אפשרות הסחירות של הנכס, השייך לבעל החוב, עד שיסדיר את חובו. בכל מקרה בו הוטלו עליך הליכי עיקול מסוגים שונים, ראוי להתייעץ בהקדם עם עורך דין הוצאה לפועל. עורך דין הוצאה לפועל הנו משפטן המיומן בחקיקה ופסיקה בתחומי ההוצאה לפועל.

חוק ההוצאה לפועל מאפשר לראש ההוצאה לפועל לצוות על עיקול מיטלטלין של החייב. מיטלטלין הוא המונח המשפטי של כל נכסי החייב שאינם נכסי נדל"ן, כולל נכסים בלתי מוחשיים (כמו פטנטים למשל). מיטלטלין אלו יימכרו, כדי לכסות את חובו של החייב. עם זאת, לא ניתן לעקל כל דבר. כך למשל, צרכי אוכל של החייב ומשפחתו, כלים המשמשים את החייב לצורך פרנסתו, תשמישי קדושה, כלי מיטה וכלי אוכל - כל אלו אינם ניתנים לעיקול. ראוי לציין גם כי לא ניתן לעקל את דמי המזונות המגיעים לחייב. עיקול המיטלטלין חייב להיעשות לפי הנחיות מפורטות הקבועות בחוק. עורך דין הוצאה לפועל יכול לסייע לחייב לעכב או לבטל את הליכי העיקול, במידה ובוצעו לא כחוק. כך למשל, יכול עורך דין הוצאה לפועל להגיש בקשה לביטול העיקול. מדובר בבקשה מנומקת המובאת לפני ראש ההוצאה לפועל. כמו כן, יכול עורך דין הוצאה לפועל להגיש עתירה לראש ההוצאה לפועל שמטרתה לעכב את מכירת המיטלטלין. עתירה כזו חייבת להיות מגובה בעירבון. אפשרות נוספת הקיימת בפני עורך דין הוצאה לפועל היא הגשת ערעור על הליך העיקול. ערעור כזה יכול להיות מוגש לראש ההוצאה לפועל או לבית המשפט המחוזי. בכל מקרה, מהירות התגובה חשובה ועל כן חשוב שהחייב - שנפסקו כנגדו הליכי עיקול - יצור קשר בהקדם עם עורך דין הוצאה לפועל.

כדאי לדעת שגם חשבונות בנק אינם חסינים בפני עיקולים. במקרה של עיקול חשבון הבנק של החייב, תשלח לו אזהרה מקדימה, המתריעה כי חשבון הבנק שלו עומד להיות מעוקל. ניתן לעקל גם את משכורתו של החייב, אך המחוקק קבע כי יש להותיר לו הכנסה מינימאלית, אשר תבטיח את קיומו וקיום התלויים בו. במקרה של עיקול רכב, ישנו תהליך מסודר של עיקול, החייב להתקיים בזמנים מוגדרים. עורך דין הוצאה לפועל יבחן עבור לקוחו אם עיקול הרכב התבצע לפי הכללים הנקובים בחוק. במידה ולא כך היה, עומדים לרשותו של עורך הדין אמצעים משפטיים כדי לעכב או למנוע את מכירת הרכב.

בכל הקשור להליכי עיקולים, יכול עורך דין הוצאה לפועל לסייע הן לחייב והן לזוכה במשפט. עבור החייב יבדוק עורך הדין אם בוצעו הליכי העיקול כחוק ואם לא- הוא ינקוט בכל הפעולות כדי להגן על רכושו של החייב. אם עורך הדין הוצאה לפועל מייצג את הזוכה, הוא ייזום עיקולים שונים ויוודא שכל הליכי העיקול מתקיימים לפי ההנחיות המפורטות בחוק, כך שלא ניתן יהיה לערער על חוקיותן.

כדי לאתר עורך דין הוצאה לפועל רצוי להתייעץ עם חברים או מכרים, המכירים עורך דין כזה. בעלי עסקים הם מקור מצוין לקבל המלצות על עורך דין הוצאה לפועל. זאת, משום שבעסקים קיימות מחלקות כספיות רבות המסתיימות בפתיחת תיקי הוצאה לפועל. בכל מקרה, כדאי ליצור קשר במהירות עם עורך דין הוצאה לפועל מנוסה ככל האפשר, כדי למצות את מירב הזכויות המשפטיות העומדות לרשותנו ולחסוך כסף ועוגמת נפש רבה.

 

משרד עורכי דין קובי רום מתמחה במתן שירותים בתחום ההוצאה לפועל, טיפול באיחוד תיקים, כינוס נכסים, חשבון מוגבל, פשיטת רגל ועוד. פנו אלינו לייעוץ ונעזור גם לכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב