בעלים של רכבים ישנים רבים, שנמצאים על הכביש למעלה מ - 10 שנים מוצאים את עצמם מידי שנה בדילמה - האם לבטח את הרכב גם בביטוח מקיף. ביטוח מקיף אינו הוצאה קטנה וההשקעה בביטוח עבור רכב ששוויו נמוך לא נראית כדאית לבעלי רכבים וגם לא לחברות הביטוח. יחד עם זאת, תאונה או גניבה, גם כשמדובר ברכב שערכו 10 אלפים שקלים, מהווה נזק לבעלים וללא ביטוח – אין לו כיסוי. ההחלטה אם לבטח רכב ישן או לא וההסכמה של חברות הביטוח השונות לבטח, תלויה בשקלול של מספר מרכיבים.
עלות הרכב
חלק מחברות הביטוח לא יבטחו רכב ששוויו בשוק מתחת ל – 16 אלף שקלים. מי שיסכימו לעשות זאת יעלו את שיעור הפרמיה או ההשתתפות העצמית עד לרמה של חוסר כדאיות ללקוח. חברות הביטוח לא מעוניינות בביטוחים שאינם ריווחיים עבורן, אבל בחלק מהמקרים, עבור נהג ותיק ונטול רקורד של תאונות בעבר ורכב לא גניב, תוכלו לקבל פרמיה הוגנת לביטוח; גם של רכב ישן.
רכבים גניבים
יש לא מעט דגמים של רכבים ותיקים על הכביש, שעדיין מבוקשים מאוד בתעשית חלקי- החילוף של רכבים גנובים. הרכבים הללו, 'רכבים גניבים' הם סחורה חמה לגנבים וכאב ראש לחברות הביטוח שלא רוצות להסתכן. לבעל הרכב אשר, למרות שוויו הנמוך, מועד לגניבה, מומלץ למצוא את חברת הביטוח שתסכים למכור לו ביטוח מקיף.
בעית החלפים
בעיה אחרת, הפוכה, קיימת ברכבים ישנים שקשה למצוא עבורם חלקי חילוף מתאימים במוסכים. חלקי החילוף יקרים מאוד, ודאי בהשוואה למחיר הרכב - מה שהופך את העסקה ללא כדאית עבור חברות הביטוח. גם במקרים הללו כדאי לבעל הרכב להתעקש על ביטוח מקיף (בחברת ביטוח אשר יש באפשרותה לבטח), כדי שההוצאות הגבוהות על חלקי החילוף לא יחולו עליו.
גיל הרכב
טווח גילאי- הרכב שחברות הביטוח מסכימות לבטח בביטוח מקיף משתנה ונע בין 10 ל – 18 שנה ובכל זאת, סוכן ותיק שמכיר אתכם יעשה מאמץ לאשר לכם ביטוח גם עבור רכב ישן.