דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופה לא הוחלפה והובילה למוות - בית חולים איכילוב התרשל ויפצה את עיזבון המנוחה 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2478 פעמים ]

לעיתים אנו או מי מהקרובים לנו מגיעים לבית החולים על מנת לקבל טיפול כזה או אחר ואף נזקקים לאשפוז. למרבה הצער קורה שהשהות בבית החולים מובילה להשתלשלות עניינים כזו הגורמת לנזק נוסף למטופל ואף למוות.

דוגמא למקרה מצער שכזה שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו ומזכיר לנו להיות תמיד עם יד על הדופק ולסמוך רק על עצמנו תובא בתקציר פסק דין שניתן בימים האחרונים בנושא רשלנות רפואית ושם נידון מקרה של אישה מבוגרת אשר אושפזה בבית החולים איכילוב וכתוצאה מהתנהלות הצוות הרפואי אשר לא היה ערני למצבה בעקבות תרופה שקיבלה המשיך לתת לה את אותה התרופה שגרמה לה לנפילה (לאחר עילפון) ולנזק חמור בעמוד השדרה שהוביל לאחר שנתיים למותה.

פסק דין מיום 8.1.12 מאת כבוד השופט ארנון דראל ת.א. 9837-07 (שלום ירושלים) עיזבון המנוחה קולסקי פנינה ז"ל ואח' נ' המרכז הרפואי תל אביב ואח'.

להלן תקציר פסק הדין -

באפריל 2000 אושפזה המנוחה, אישה כבת 88, בבית החולים איכילוב למשך מס' ימים שם שונה הרכב תרופות שנטלה. לאחר שסבלה מכאבים בחזה שמאל שבה המנוחה לאחר כחודש וחצי לבית החולים שם אושפזה בשנית והוחלט על החלפת אחת
התרופות ל"נורמיטן". במהלך האשפוז התלוננה המנוחה על חולשה והיא איבדה את הכרתה. למרות הנפילה, כך טענה משפחת המנוחה, הצוות הרפואי המשיך במתן תרופת ה"נורמיטן" וביום למחרת היא התעלפה שוב, נפלה ונחבלה קשות בראשה. הנפילה
גרמה לנזק קשה בעמוד השדרה, שיתוק ואי שליטה על סוגרים כאשר לאחר שנתיים וחצי בו המנוחה ידעה רק סבל ייסורים היא נפטרה, למרבה הצער.

התביעה טענה בין היתר כי המנוחה נפטרה בשל רשלנות הצוות הרפואי שלא השגיח עליה כפי שהיה צריך לעשות וכשראה שהתרופה מחלישה אותו לא השכיל להפסיקה בזמן. עוד נטען כי הצוות לא השגיח על המנוחה כראוי לאחר מקרה העילפון הראשון ואף לא טרח להנחותה לא לרדת מהמיטה בכוחות עצמה.

מנגד טענו הנתבעים, בית החולים ומפעיליו – עריית תל אביב והמדינה, כי לא נפל כל פגם בהתנהלות הצוות הרפואי וכי מותה של המנוחה נגרם כתוצאה ממצב רפואי קודם בשילוב עם גילה המבוגר.

השופט דראל קיבל את עמדת המומחה הרפואי מטעם התביעה וקבע שהצוות הרפואי בבית החולים איכילוב התרשל. נקבע כי שילוב השפעת ה"נורמיטן" עם התרופות האחרות שנטלה המנוחה הוא שגרם לה להיחלש ולהתעלף בפעם הראשונה והצוות הרפואי היה צריך להפסיק את מתן התרופה מיד לאחר הנפילה. בפסק הדין נקבע כי לאחר הנפילה הראשונה היה על צוות בית החולים לעקוב אחר המנוחה ובוודאי להורות לה לא לרדת מהמיטה בכוחות עצמה. עוד נפסק כי העובדה שהצוות הרפואי המשיך במתן התרופה הוא
שהוביל לנפילתה השנייה של המנוחה.

בית המשפט קבע כי העדר הנחיות רפואיות מתאימות ומחויבות המציאות גרמו לכך שהמנוחה ירדה בכוחות עצמה מהמיטה ובשל היותה חלשה, התעלפה ונפלה.

לסיכום – בית המשפט קיבל את התביעה, קבע כי הצוות הרפואי של ביה"ח איכילוב נהג ברשלנות כלפי המנוחה ופסק כי על הנתבעים לפצות את העיזבון בגין נזק לא ממוני, הוצאות אשפוז, עזרת צד ג', קבורה ומצבה בסך של 394,845 ש"ח, בתוספת הוצאות משפט. כן, חויבו הנתבעים בהוצאות שכר טרחת עורך דין התביעה בסכום כולל של 100,000 ש"ח.

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ תחילה עם עורך  דין .יודגש כי תביעות רשלנות רפואית הינן מורכבות ומסובכות ועשויות להמשך מספר שנים, על כן חשוב ומומלץ להיוועץ עם עורך דין מקצועי המתמחה בייצוג ובטיפול בתביעות בתחום רשלנות רפואית כדי לקבל הערכה ראשונית האם האירוע שארע לכם יכול להיות מוגדר כרשלנות ועל מנת שתוכלו לקבל את הייצוג הטוב ביותר ואת הפיצוי ההולם לנזקים שנגרמו לכם.

הכותבת הינה בעלת תואר ראשון במשפטים ומגשרת מוסמכת והיא המייסדת והבעלים של משרד עו"ד אורית פרלמן שמסיאן. המשרד מתמחה בטיפול וייצוג תובעים ונתבעים. משרד עוסק בתחום נזקי הגוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, תאונות בצבא ועוד. המשרד דוגל במתן שירות מקצועי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר לכל לקוח וליווי צמוד בכל שלב ושלב עד למתן הפיצוי המגיע. למשרד ניסיון רב בניהול מו"מ מול גופים שונים, כגון חברות ביטוח, משרד הביטחון וביטוח לאומי, הגשת תביעות לבתי משפט וייצוג בערכאות השונות עם אחוזי הצלחה גבוהים ויחס אישי. על מנת לקבוע פגישת ייעוץ להלן דרכי התקשרות: נייד: 050-6722047, פקס: 077-7004766 דוא"ל: orit.lawoffice@gmail.com אתר הבית: http://www.orit-lawoffice.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב