דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3926 פעמים ]

מה זה ביטוח חובה?

כל רכב בישראל שעולה על הכביש חייב להיות מבוטח בביטוח חובה. כשמו כן הוא, הוא מחייב כל נהג בישראל ולא משנה אם יש לו רכב חדש או רכב ישן. ביטוח זה מכסה את הנהג בפני פגיעות גופניות שיכולים להיגרם לו או לנוסעים שאתו ברכב או אולי להולכי רגל שנפגעים מהרכב שלכם.

תעודת ביטוח חובה בתוקף היא תעודת ביטוח ששולמה בזמן ויש עליה חותמת של הדואר או של הבנק. ללא חותמת זו התעודה אינה תקפה והרכב אינו רשאי לעלות על כבישי הארץ.

כיצד נקבעים תעריפי ביטוח חובה?

בעבר הסכום עבור ביטוח חובה היה אחיד אולם כיום כל חברה מחליטה מהו התעריף שתגבה עבור ביטוח זה. ישנם מספר פרמטרים שלפיהם ייקבעו מחירי הפוליסה כמו: נפח המנוע, מספר הנהגים ברכב, היסטוריה של תאונות, נהגים חדשים ועוד. לפני שאתם באים לבטח את רכבכם מומלץ ורצוי לעשות סקר מחירים בכמה חברות ביטוח ורק אחרי שבדקתם את הכיסויים והתעריף תוכלו להחליט אצל מי ברצונכם לבטח את רכבכם.

כאשר אתם באים לחדש פוליסת ביטוח לרכב ייתכן ותתקלו בסירוב מטעם חברת הביטוח שכן אין היא מחויבת לבטח אתכם. במידה ואתם נהגים בעלי עבירות תנועה רבות ומעורבים בהרבה תאונות ייתכן שתדחו על הסף.

 

חוק ביטוח רכב חובה שנחקק בשנת 1970 נועד לכסות את נפגעי תאונות הדרכים שהייתה בעיה איתם בעבר בגלל אנשים שלא היו מבוטחים ולכן לא היה את מי לתבוע וכמובן בגלל הסחבת של חברת הביטוח בטיפול בנפגעים. מאז נחקק החוק הוקמה על ידי המחוקק קרן שנקראת "קרנית" הנועד לכסות ולפצות את נפגעי התאונה וכמובן חברות הביטוח חויבו לפצות את הנפגעים גם אם הם היו אשמים בתאונה וגם אם לא.

 

שנים רבות היו ביטוחים אלו בידי חברת אבנר אולם משנת 2003 עבור ביטוחים אלו לחברות הביטוח. ביטוח חובה בדיוק כמו ביטוח מקיף מהווה גורם לתחרות בין חברות הביטוח השונות כשכל אחד מציע המון הטבות והנחות במטרה למשוך כמה שיותר לקוחות לחברת הביטוח שלו.

ביטוח חובה- איך לרכוש?

ישנם מספר דרכים לרכוש ביטוחים הדרך האחת היא לרוץ בין סוכנים הדרך השנייה היא דרך בירור באמצעות הטלפון ואז להחליט באיזה חברה הכי משתלם לכם לברר והדרך השלישית היא באמצעות האינטרנט שם תוכלו לקבל מספר הצעות ממספר חברות, להשוות ואף לחסוך מעצמכם את העמלות המשולמות לסוכני הביטוח.

במידה ולא תהיו מעוניינים לרכוש את ביטוח החובה בחברה בה אתם רוכשים ביטוח מקיף זו זכותכם המלאה ואף אחד לא יכול לחייב אתכם לכך.

כאשר אתם עולים על הכביש עם רכבכם אתם יכולים לפחות להיות שקטים ובטוחים ולדעת כי אם חלילה הרכב שלכם יהיה מעורב בתאונה עם נפגעים אתם תהיו מכוסים באופן מלא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב