דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם גם אתם יזמי-יחיד? כיצד אתם שורדים? 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 1125   [ נצפה 3525 פעמים ]

 

ציטוט שקראתי לאחרונה, ואהבתי, אומר: "העולם משתנה במהירות כזו, שמי שאומר על משהו כי הוא אינו ניתן לביצוע, מופרע מדבריו ומעשיו על ידי זה שעושה אותו" (אלברט האבארד).  

השינויים הם מהירים ורבים חיים כיום בתחושה שאם יעצמו עיניים, ולו לרגע, התמונה סביבם, כמו בסרט- תשתנה; תתחלף התפאורה בהצגת התיאטרון ו...הופ- הם כבר בסצינה הבאה. האמונות והתפישות שלנו של מה ייתכן/אפשרי/הגיוני לעשות- משתנות סביבנו, והניסיון להסביר את ההיגיון של אופן עשיית הדברים הקודם- נשמע אפילו לדובר- מיושן ו 'לא בעניינים'. אלא מה, השתנות מהירה זו הינה פוטנציאל מצוין ליצירת לחץ, ולעתים אפילו לליבויו אצל מי שהינו יזם-יחיד.

ה "משהו" שנעשה על ידי "מישהו" בציטוט לעיל, נעשה פעמים רבות על ידי מה שקרוי כיום- יזם-יחיד. היזם-יחיד הינו מקצוע חדש. בהגדרתו זו הוא יליד העשור-שניים האחרונים, למרות שבמהותו הוא היה פה הרבה קודם. היזם-יחיד, או כפי שהוא מכונה באנגלית- solopreneur הינו אותו מורה ליוגה/מנחה סדנאות/מדריך טיולים/מטפל בשיטת X, המומחה ל... ובעלי מקצועות עצמאיים אחרים, אשר העסק הפרטי שלהם תלוי בעיקר בידע, במיומנות ובניסיון שלהם עצמם. אם הם לא פתחו סטודיו בו הם מעסיקים מורים אחרים, הקימו חברת טיולים או הנחיית סדנאות בה הם מעסיקים מדריכים נוספים, קליניקה המרכזת תחתיה מטפלים נוספים או חברה למתן שירותי X- הם נשארים יזמי-יחיד.

מקצוע זה הינו קשה ומורכב ביותר. בנוסף על הידע, המיומנויות והניסיון בתחום העיסוק, היזם-יחיד חייב כיום גם ללמוד לשווק את עצמו. והיכן הוא משווק כיום- ברחבי הסייבר. דבר זה דורש תעוזה, בטחון עצמי, נכונות לחשיפה והרבה סבלנות. המורה ליוגה לא יכולה יותר להסתפק בתליית מודעות על העצים ובמכולות השכונתיות, ומנחה הסדנאות לא יכול  להסתמך על הפרסום במגזין המקצועי או בעיתונות הלוקאלית. עכשיו יש ללמוד את סודות השיווק האינטרנטי- את החוקים של גוגל, את הכללים של משלוחי מיילים, את המינון הנכון של כתיבת בלוגים, כיצד לחבר את הבלוג שלך לדף האוהדים בפייסבוק (אותו גם כן עליך להקים ולתחזק), וללינקדאין כבר הצטרפת?

מצד אחד, לשיווק האינטרנטי יש יתרונות אדירים- התפוצה הפוטנציאלית העצומה שלו, הוא נותן אפשרות להגיע לאנשים הנמצאים הרחק מהמעגל הקרוב או המקומי, ובעזרתו ניתן להביא אנשים ממקומות מרוחקים אל הקורסים/הסדנאות/ההרצאות ושאר הדברים שאנו יוצרים. התשלומים יכולים להיעשות באינטרנט, וישנה אפשרות לשלוח מוצרים אל לקוחותמרוחקים. בנוסף, חלק מהשיווק האינטרנטי נעשה בחינם או בסכומים נמוכים יחסית. וכך גם הוא משווק לנו- הנה הדרך שתחסוך לכם זמן, תגיע אל מספר גדול בהרבה של לקוחות ותביא אליכם לקוחות במספרים גדולים מאי פעם.

אך מאידך, כשנכנסים לעומק העניין מגלים כי היקף העבודה הינו עצום. השיווק האינטרנטי דורש למידה רבה, המידע מגיע בכמויות אדירות ובכל רגע נתון יש הזדמנויות להיווכח כמה עוד לא הספקת, ולו רק דרך הנתונים של גוגל אנאליטיקס. עם פתיחת תיבת הדוא"ל- נוחתים להם עשרות המיילים מכל היועצים למיניהם- לשיווק אינטרנטי, לכתיבה שיווקית, למתן סדנאות, לפתיחת עסק מניב, ועוד. בכל רגע נולדת שיטת שיווק חדשה שיזם-יחיד פיתח/למד/מוכר לך. גם הוא (אולי כמוך?) מנסה לבצע דברים שבעבר נחשבו כלא הגיוניים/בלתי אפשריים.

להיות יזם-יחיד זה להיות בודד בפסגה, גם אם היא רק בגובה גבעה קטנה, או תלולית של חפרפרת. ליזם היחיד יש  מקסימום סמכות ומקסימום אחראיות על מיליון ואחד תחומים, ברובם אין לו ניסיון או מומחיות, ואין לו עם מי לחלוק.   

כיזמת-יחידה, בתחום הסדנאות וההנחיה בשיטת EFT- גם אני טובעת בים הדברים שעוד לא למדתי על מנת לשווק את עצמי נכון, באוקיינוס הדברים שכבר הבנתי אך לא הפנמתי או סתם  טרם הספיקותי (להכניס תכנים לדף בפייסבוק, לכתוב בלוג, לכתוב מאמר לאתר שלי ועוד אחד לאתר מאמרים זה או אחר, לכתוב משהו בלינקדאין, ועוד), שלא לדבר על להיות בקשר עם לקוחות, לענות למיילים, או סתם להרהר באותו דבר אשר יביא ללקוחות את אשר הם באמת מחפשים.

ובתוך כל העבודה הבלתי נגמרת הזו- מתי בעצם אלמד או אנחה את מה שלשמו אני מקימה את כל המערכת התומכת/המשווקת הזו?

אומרים המומחים- העבירו חלק מהעבודה לאחרים. ישנם מקדמי אתרים, כותבי בלוגים, וכדומה. רעיון מעולה, מבית היוצר של חוקי מרפי= העבודה תמיד ממלאת את הזמן שלך, או עולה לך. בחישוב פשוט - לפחות בשנה הראשונה יש סיכוי טוב שקבלני המשנה ירוויחו מהעסקה יותר מכם, מה גם שעל פי חוקי מרפי עם עוזרת הבית- תבלו שעות רבות בהנחייתם ובניטור של העבודה שהם עושים עבורכם, עד שתעלו על דרך המלך. אז כמה מכם עושים אאוט-סורסינג?  Catch 22. האיזון בין העבודה שלכם לבין העבודה של אחרים כאן חשוב, והוא לא תמיד ברור.

בשנה וחצי האחרונה למדתי על שיווק אינטרנטי, כתיבה שיווקית, השקות וטריקים נוספים יותר ממה שהאמנתי שקיים. חלק מזה, להפתעתי, היה מעניין, וחלק אחר- מעניין פחות ולעתים מניפולטיבי. לא הכל אני יודעת, רוב הידע שלי אינו סיסטמטי או מתודי במיוחד, וממילא המידע משתנה חדשות לבקרים עם נחיתת כללים חדשים ביוזמת אנשי גוגל, או שינוי הפורמט פרי מוחם הקודח של מפתחי פייסבוק כשכל שינוי כזה מעלה אצל מיטב המומחים את תדירות המכתבים שהם שולחים. כולם מצלמים ווידיאו, כולם מגלים לנו את המידע האחרון בתחום, שאם נשתלט עליו טכנולוגית- חיי השיווק שלנו ישתנו. ההצלחות והפתרונות נמצאים, באורח פלא, תמיד מעבר לפינה. במילים אחרות- כולם מייצרים ל-ח-ץ על היזם-היחיד שעדיין עמל על התכנים והפורמטים של תחום התמחותו, שמנסה לשמור על המומחיות והיושרה האישית והמקצועית שלו. ולחץ הינו הדבר האחרון שיזם-יחיד זקוק לו.

אז מה אפשר לעשות? ראשית, לחזור אל הליבה של מה שלשמו הקמנו את יזמות היחיד שלנו- תחום המומחיות שלנו, התשוקה והחזון שלנו. אחר כך, כדאי לפתח אסטרטגיית שיווק ופעולה כלליים, כשבתוכם אנחנו קובעים את גבולות הגזרה שלנו. בחודשים האחרונים, למשל, אני מוחקת יותר מיילים ממשווקי פלאי השיווק האינטרנטי מאשר פותחת. אם ברצוני לפתח את מה שאני מלמדת- שחרור מתח, לחץ, כאב ומחשבות מגבילות בעזרת שיטת EFT- אני זקוקה לשקט. אני בודקת את תגובות גופי לכל מייל ייעוצי ולכל הצעה להוריד את התוכנה/שיטה החינמית הבאה. האם מפלס הלחץ לי עולה? אני שואלת את עצמי האם באמת אתפנה לקרוא שלא לומר להשתמש בחומר שאני מורידה, ואני בוחנת מאיזה מקום אני קוראת את זה. מה זה מפעיל אצלי? את החשש או הפחד שלא אצליח? את הפחד שאפספס משהו שיבליט אותי מעל כולם? על איזה פחדים מנגנים לי?

אז אני משתמשת בשיטת EFT על מנת להוריד את הלחץ שלי, על מנת לשחרר את החשש שאם לא אכיר את הטריק השיווקי הבא- לא אצליח לשווק. אני משתמשת בה על מנת לחזק את הכוחות הפנימיים שלי להם אני זקוקה על מנת  ליצור עוד סדנה שתיתן כלים לאנשים שמחפשים לשחרר לחץ, לרפא כאבים או לשנות את מצבם הרגשי והתפקודי. אני מזכירה לעצמי מה חשוב באמת, וזוכרת להוסיף מעט מלח לתשוקה ולאמונה שלי במה שאני עושה, כדי לזכור שלא להיסחף בהתרגשות שלי עצמי. אני משתדלת שלא לרדד את המסרים שלי עם השיווק למספר רב של אנשים בו-זמנית, ומתאפקת שלא להפגיז את רשימת הדיוור שלי במיילים רבים מדי.

כדי להיות יזם-יחיד צריך כוח פנימי, התמדה, עיקשות והרבה תשוקה למה שאנחנו עושים, ואת אלה חשוב שלא לשכוח, כשטובעים בים המטלות השיווקיות. אז בפעם הבאה כשאתם מחפשים אוויר בתוך ים העצות- חזרו אל הליבה שלכם. חפשו את התשוקה לדבר שהתחילה את כל הסיפור. מצאו מישהו שתוכלו להתייעץ איתו מבלי שתצטרכו לקנות את שירותיו. הכי טוב- מישהו עם שכל ישר שיכול ורוצה להקשיב לכם. עדיין רוב האנשים שיקנו את שירותיכם אוהבים שכל ישר ואמינות.שיהיה לכם  בהצלחה!!

 

מילכה לאון - מתמחה בשיטת לאבאן-ברטנייף, בעלת תואר שני בתנועה ומחול ממרכז לאבאן בלונדון. לימדה מחול וLabanAnalysis-  במרכז לאבאן בלונדון ובקולג'ים למשחק. מלמדת תרפיסטים באוניברסיטת חיפה ומסגרות פרטיות, מלמדת מחול וLabanAnalysis  בארץ ובחו"ל. משלבת ניסיון וידע מתוך ניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף,  Body Mind Centering מחול, יוגה, הנחיית קבוצות, פילאטס ומשחק. מנחה בשיטת  EFT- לשחרור מלחץ וסטרס, שחרור מכאבים, שחרור ממחשבות מגבילות בדרך לחיים של שפע ובריאות.  מלמדת סדנאות וקורסים בשיט,EFT לאנשי מקצוע ולקהל הרחב. עובדת עם יחידים וקבוצות.  www.eft4life.co.il milca@eft4life.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב