דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדה הושארה באוטובוס ונפטרה ממכת חום - מדובר בתאונת דרכים 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2200 פעמים ]

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה מדאיגה וטראגית של ילדים שמושארים ברכבים סגורים ונפגעים בגופם ו/או בנפשם.
במקרים החמורים יותר ישנם ילדים שאף נפטרים כתוצאה מכך. לאחרונה עלתה בבית המשפט השאלה כיצד יסווג מקרה כזה  - האם אירוע מסוג זה יוגדר כתאונת דרכים או לא.

פסק דין תקדימי שניתן לאחרונה – החלטה (מחוזי תל אביב) מאפריל 2011 בעניין עיזבון אושר רחימי ז"ל  נ' חריזי עמיר ואח' - עסק בשאלה האם מקרה של ילדה שהושארה באוטובוס הסעה לבית הספר ונפטרה לאחר שסבלה ממכת חום קשה ייחשב כתאונת
דרכים ויחול עליו חוק הפלת"ד (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים) או שמא ייחשב למקרה נזיקין עליו תחול פקודת הנזיקין.

יצוין כי מבחינה פלילית נהג האוטובוס הורשע בעניין רחימי ז"ל בגרימת מוות ברשלנות ואנו עוסקים במאמר זה בתביעה אזרחית שהוגשה ע"י עיזבון המנוחה כנגד מס' גורמים.

להלן תקציר פסק הדין -

בספטמבר 2001 הושארה המנוחה, ילדה בת 6, במשך כתשע שעות ארוכות באוטובוס בו נסעה לבית הספר ונפטרה לאחר שסבלה ממכת חום קשה. המחלוקת נסבה בשאלה האם מדובר בתאונת דרכים או לא.

השופט בכר קבע כי המנוחה שהתה באוטובוס כדי להגיע לבית הספר בו היא לומדת וכשזה ננעל ע"י הנהג שסבר כי אין עוד ילדים ברכב היא לא יכולה הייתה כמובן לצאת ממנו בכוחות עצמה ומשכך הנסיעה שלה ברכב לא באה לסיומה. כלומר, נעילת דלת רכב המונעת מנוסע לצאת ממנו מהווה למעשה המשך נסיעה בו.

עוד קבע בית המשפט כי מתקיים קשר סיבתי הן עובדתי והן משפטי ברור בין המוות הטראגי לנסיעה באוטובוס מהסיבה הפשוטה שלולא הייתה המנוחה ננעלת ברכב בציפייה להגיע ליעדה היא לא הייתה מקפחת את חייה. הרכב הנעול שימש כמלכודת מוות כאשר מדובר באחד הסיכונים הנובעים מהסעה של נוסעים בכלי רכב והשארת המנוחה ברכב מהווה כשלעצמה תאונת דרכים ולא רק זירה להתרחשות האירוע.

לסיכום – בית המשפט דחה את עמדת התביעה ופסק כי האירוע המצער נכלל בהגדרת תאונת דרכים ומשכך יחול עליו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ תחילה עם עורך דין. על מנת לבדוק האם מקרה שאירע לך עונה על ההגדרות של החוק והאם באפשרותך להגיש תביעה במטרה לקבל את הפיצוי המרבי לו אתה זכאי מומלץ להיוועץ עם עו"ד מנוסה ובקיא בתחום תאונות הדרכים בהקדם האפשרי על מנת שייבחן את המקרה.

הכותבת הינה בעלת תואר ראשון במשפטים ומגשרת מוסמכת והיא המייסדת והבעלים של משרד עו"ד אורית פרלמן שמסיאן. המשרד מתמחה בטיפול וייצוג תובעים בתחום נזקי הגוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, תאונות בצבא ועוד. המשרד דוגל במתן שירות מקצועי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר לכל לקוח וליווי צמוד בכל שלב ושלב עד למתן הפיצוי המגיע. למשרד ניסיון רב בניהול מו"מ מול גופים שונים, כגון חברות ביטוח, משרד הביטחון וביטוח לאומי, הגשת תביעות לבתי משפט וייצוג בערכאות השונות עם אחוזי הצלחה גבוהים ויחס אישי. על מנת לקבוע פגישת ייעוץ להלן דרכי התקשרות: נייד: 050-6722047, פקס: 077-7004766 דוא"ל: orit.lawoffice@gmail.com אתר הבית: http://www.orit-lawoffice.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב