דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גל של תקווה- ראיון עם הזמר תמיר גל 

מאת    [ 03/12/2007 ]

מילים במאמר: 1768   [ נצפה 13094 פעמים ]

תמיר גל, זמר המשתייך לז'אנר המוזיקה הים תיכונית ושחקן שכיכב בשלושה סרטים המבוססים על סיפור חייו, חי וגדל במשך 16 שנה בעיר בית שמש.

תמיר, נחשב לאחד מגדולי הזמר המזרחי. הוא הוציא עד כה חמישה עשר אלבומים, מתוכם הוא שר בדואטים עם זמרים מפורסמים מהמוזיקה הים תיכונית: איציק קלה, אבי ביטר, עופר לוי, קובי פרץ, מושיק עפיה, ליאת בנאי,רינת בר, הזמר חיים צינוביץ' המכונה 'השרוף', הזמר הדרוזי שריף, הזמרות לינט וניבין, נגן הבוזוקי המפורסם טליוסיס ועוד... לאחרונה הפיק תמיר גל תקליט בשם 'דרכו של עולם' ובוא הוא שר עם הזמר אג'אר, שנחשב בזמנו "לילד הפלא" של הזמר המזרחי. אג'אר עזב את הארץ לפני 12 שנים. עזיבתו הפתאומית התקבלה אצל זמרים רבים מהזאנר הים תיכוני כהפתעה, לאור הצלחתו בתחום. התקליט יצא לאור יחד עם סרט דוקומנטארי על סיפור חייו של אג'אר והסיבות לעזיבתו את הארץ. את הסרט הפיק גל בשיתוף פעולה עם 'הפקות המזרח' יחד עם הבמאי ימין מסיקה והתסריטאי השחקן ירמי קדוש, שגם משחק בסרטיו של גל.

גל (39), החל את הקריירה המוזיקלית שלו בתחילת שנות התשעים לאחר מקרה טרגי שאירע במשפחתו. גל הוא בן לאם יהודיה ממוצא טריפוליטאי ולאב ממוצא דרוזי. הוא ילד רביעי מבן ארבעה אחים. בהיותו בן שלוש ולאחר שהוריו התגרשו, נמסרו גל ואחיו לאימוץ אצל משפחת בן לולו, מבית שמש, הוריו המאמצים הם מאיר המכונה 'חכם' ואימו מזל - בת למשפחת בן לולו, משפחה מוכרת וותיקה בעיר. מזל היא אחותו של: רבי אלעזיז בן לולו ז"ל, ששימש במשך שנים יושב ראש המועצה הדתית, אחד מבני משפחת בן לולו הוא אלי בן לולו ששימש במשך שנים סגן ראש העיר ומנהל אגף ההנדסה. אחד האחיינים הוא עו"ד מיכאל בן לולו, מנהל הג'ודו בעיר. רבים מבני משפחת בן לולו קשורים למערכת החינוך בעיר ובעלי תפקידים מכובדים אחרים.

בשנת 1989, בהיותו בן 21, נעלמה באורח פתאומי אחותו של תמיר, סיגל, והוכרזה כנעדרת. תמיר היה עצור לחקירה למשך מספר ימים בעקבות ההעלמות של סיגל ושוחרר לאחר שהתברר שאין לו קשר להעלמות. תמיר יצא למסע חיפושים אחר האחות שנעלמה.
מאוחר יותר נודע, שסיגל, ברחה מהבית בעקבות התאהבות בבחור בשם מוטי, שהיה חבר ילדות של תמיר. מוטי וסיגל התמכרו לסמים והסתבר שסיגל נרצחה. באחד הימים התגלתה גופת בחורה במערבל בטון שהוסתר באתר בנייה בעיר נתניה, המשטרה מסרה לבני המשפחה שככול הנראה מדובר בגופתה של סיגל. תמיר, שכישרונו המוזיקלי התגלה כבר בגיל צעיר, חיבר שיר בשם 'שלום סיגל', אותו הקדיש לאחותו סיגל ז"ל. השיר נכלל באלבום הראשון שהפיק, 'שביל האושר', יחד עם המפיק אבי גואטה, שהיה אמרגנה של הזמרת שרית חדד.

תמיר היה נשוי מספר שנים ובגיל 24 התגרש בהיותו אב לילד בשם בן, כיום בן 16 וחצי . בגיל 24 הוא נישא בשנית למרטין, בהיותה בת 17, ממנה נולדו לו שני בנות: אורין (14) ורוייאל (8)

מרטין, כיום גרושתו של תמיר, שותפה מלאה בהפקת תקליטיו, בכך שכתבה ואף הלחינה רבים מלהיטיו הגדולים.
בשנת 1996 ,לאחר שהוציא שש תקליטים, כיכב גל בסרט 'שלום סיגל', ?סרט המתעד את חיפושיו אחר אחותו הנעדרת. בסרט השתתפה מרטין רעייתו. הסרט זכה להקרנת בכורה בסינימטק בתל אביב, במסגרת שבוע שהוקדש לסרטיו של הבמאי ימין מסיקה. הסרט יצא לאור על גבי קלטות וידאו ותקליטוני DVD ויוצריו טוענים שהוא נמכר ברבבות עותקים.

בהמשך' השתתף גל גם בסרט בשם 'צעדים נואשים', לצד השחקנים אריה אליאס ויענקלה בן סירא. בשנת 2003 יצא סרט ההמשך לסרט 'שלום סיגל', שנקרא 'תני סימן חיים' בסרט משתתפים: מרטין גל, אורין - ביתו של תמיר, ינקלה בן סירא, ירמי קדוש, השחקן-מנחה דני חדד תושב העיר, וכן אלי איבגי, תושב העיר לשעבר ומורה לקונג-פה, שזכה בתואר אלוף הארץ והעולם בקונג-פו. בסרט מופיעה בדואט עם תמיר גל הזמרת - לינט. הסרט "תני סימן חיים" זכה למימון 'קרן הקולנוע הישראלי' והוקרן במספר בתי קולנוע ברשת גלובוס.

על אף הפרסום לו זכה תמיר, הוא ידוע כמי שאינו מרבה להתראיין בכלי התקשורת. לאחר הצלחת הסרט 'תני סימן חיים', הוזמן תמיר לתוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום בערוץ 10. רגע לפני הראיון, לאחר שקרא את השאלות שעמד להישאל, ויתר על התענוג והלך. הסיבה לוויתור על הריאיון, לטענתו, הייתה שהראיון כלל בעיקר שאלות על עברו של גל ופחות שאלות בנוגע לקריירת המוזיקה שלו.

יצרתי קשר עם תמיר גל והזמנתי אותו לראיון עבור 'שופינג מקומי'. התוודעתי לתמיר למשך תקופה קצרה בשנות נעורינו. הזכרתי לו את אותה התקופה. הוא שמח והביע הסכמה כמעט מיידית להעניק לי ראיון. תמיר סיפר לי שלא מכבר, דחה הצעה שהופנתה אליו מעיתון גדול ונחשב (הוא נקט בשמו), להתראיין בו, אבל לזכר הימים ההם הוא מוכן להגיע הנה ושהוא זוכר לבית שמש חסד נעורים.

גל הגיע לבית שמש ביום שלישי שעבר (29.5.07). נטול כל גינוני כוכבות, ירד גל מרכבו. כאשר נפגשנו, החלו להתקהל סביבנו מספר נערים שהופתעו לזהות את תמיר וביקשו לצלם אותו במכשירי הפלאפון שלהם. נסעתי עם גל ברחובות העיר. תוך כדי הנסיעה חלפנו על פני תושבי העיר שזיהו את תמיר ועצרו בפליאה ושמחה לראותו. גל נראה נרגש והצביע בפניי על מקומות שונים בהם עברה עליו ילדותו. "כאן, היה השוק המקומי", הוא משחזר בפניי. "אני זוכר היטב את כל המקומות הללו: מכבי האש, המרכז, בתי הספר בהם למדתי".

"את רואה את הבית הזה?" הוא מצביע על אחת הוילות באזור מכבי האש: "בזמן שהבית הזה היה בשלבי בנייה, הייתי עולה לגג ותופס יוני בר, אהבתי לגדל יונים בחצר הבית בו גדלתי".

באיזה בתי ספר למדת?
"למדתי בבית ספר 'אלייקים'. דני וקנין ראש העיר כיום, היה אז מנהל בית הספר. על כל בעיה עם התלמיד, המורים היו מגיעים עד לביתו של התלמיד ומדברים עם הוריו. כך יצא, שמר דניאל ווקנין הגיע לבית הוריי בעקבות בעיות משמעת", הוא מחייך. תמיר ממשיך לספר: "בתיכון למדתי בבית הספר 'פירסט' עד לכיתה ח' ומשם עברתי לבית ספר 'אורט קנדי' בירושלים. באותה תקופה, השתתפתי בפסטיבל שהתקיים בבנייני האומה. שרתי את השיר של הזמר חיים משה 'אהבת חיי' וזכיתי במקום הראשון. את הפרס העניק לי הזמר שימי תבורי. בכיתות ט' - י"ב' למדתי בפנימייה הצבאית 'נחלים', הסמוכה לפתח תקווה".

ביקרנו ביקור קצר בבית הוריו המאמצים של תמיר. תמיר הגיע אליהם בהפתעה ואימו מזל שמחה מאוד לראותו. תמיר הראה לי את החדר בו גדל. "כאן הייתי יושב על המיטה", הוא משחזר, "שם את הרדיו טייפ על החלון ושומע שירים".

מה אתה זוכר מימי הילדות שלך בעיר בית שמש?
"תקופת הילדות שלי בעיר בית שמש, הייתה התקופה הכי יפה בחיי. בגדול, כל תקופת ילדות היא תקופה יפה. בעיר בית שמש אני זוכר במיוחד את החום של התושבים. כל העיר הייתה כמו משפחה אחת גדולה ומלוכדת. אנשים היו עוזרים אחד לשני ומעורבים בחיי האחר. כיום, אתה יכול ליפול ברחוב ולאף אחד לא אכפת. בעבר לא היה דבר כזה".

קראתי שאתה מצהיר שאתה קרוב משפחה של הזמר פריד אל אטרש (אחד מגדולי הזמרים שקמו במצרים). זה נכון?
"פריד אל אטרש הוא בנה של האחות של הסבתא של אבי".

מבית הוריו של תמיר, נסענו למרכז 'ביג' וישבנו 'בארומה'. באותה שעה לא נכחו אנשים רבים במקום. נערים ונערות שזיהו את תמיר גל התרגשו לראותו אך עמדו במרחק ולא הפריעו לראיון עימו.

אתה ושלושת אחיך גדלתם בבית שמש. סיגל ז"ל הייתה האחות השלישית במשפחה, היכן מתגוררים אחיך כיום?
"אחיי הגדולים, אמנון ורמי, מתגוררים בעיר חולון. גם אני קניתי שם דירה ועוד מספר חודשים אני אעבור לגור שם".

האם שמרת בתקופת ילדותך על קשר עם הוריך הביולוגים?
"כן, שמרתי איתם על קשר כל הזמן. אבי נפטר לא מזמן מהתקף לב. קיבלתי קשה מאוד את מותו. בתקליט 'דרך העולם' אני שר שני שירים לזכרו".

מרטין, אשתך לשעבר,שותפה פעילה לאורך כל הקריירה שלך והיא כתבה עבורך כמה מלהיטך. תאר במספר מלים את השותפות הזאת.
"אני יכול להגיד על מרטין, שהיא האחת והיחידה ואין כמותה בכל המובנים!".

בסרט 'תני סימן חיים' משתתפים דני חדד ואלי אבגי ילידי בית שמש. האם הכרת אותם כשגרת בעיר?
"כן, בהחלט, הכרתי את שניהם ובייחוד את דני חדד, אותו אני מכיר מקרוב עוד מילדות, בנוסף להשתתפות בסרט, דני גם הנחה בהופעות שלי. היחסים בינינו טובים וסימפטיים".

השירים שלך ניתנים להורדה באמצעות צלצולי טלפון (רינגטונים). באיזה חברות סלולאריות ניתן להוריד אותם. האם שיתפת איתם פעולה מלבד הרינגטונים?
"בכל החברות הסלולאריות ניתן להוריד רינגטונים שלי. בנוסף, ניתן להוריד לפלאפון הופעה חיה שלי במועדון 'אדום 6'. זאת הופעה של שעתיים וחצי ובה מתארחים הזמרים: ליאור נרקיס, עופר לוי ומושיק עפייה. ההופעה הזאת הופקה גם על גבי DVD וגם בתקליטור. בהופעה נכחו כ-3000 איש! בנוסף לשיתוף הפעולה עם החברות הסלולאריות, הפקתי עד היום 35 קליפים, בהם ניתן לצפות גם באמצעות ערוץ VOD של חברת 'הוט'".

האם יש לך מנהל אישי?
"אני המנהל האישי של עצמי והמפיק של עצמי, אני בניתי ושיווקתי את עצמי במו ידיי".

בתקליט 'דרכו של עולם' אתה שר שני דואטים עם הזמר אג'אר, המתגורר כיום בטורקיה. איך הגעת אליו?
"אג'אר עזב את הארץ לפני 12 שנה. הסיבות לעזיבתו לא היו ברורות, זאת הייתה פשוט תעלומה. יחד עם חברת ההפקות 'הפקות המזרח', ירמי קדוש וימין מסיקה שליוו אותי והפיקו את סרטיי, נסענו יחד לטורקיה במטרה להתחקות אחר סיבות עזיבתו של אג'אר את הארץ. הייתי בטורקיה במשך תשעה חודשים לסירוגין, מינואר 2006 עד לחודש נובמבר 2006. בזמן הזה הפקנו סרט על חייו של אג'אר, הסרט ייצא בקרוב ב-DVD. בזמן שהותי בטורקיה הקלטתי את התקליט 'דרכו של עולם'. זכיתי להקליט באולפנים של גדולי הזמרים הטורקיים. כאן בארץ, אנחנו כל הזמן מחקים אותם ואת העבודה שלהם. אני זכיתי להקליט את המוזיקה הזאת בארץ המקור ובאולפן הקלטות של גדולי הזמרים הטורקיים: איברהים טטלסיס, פרדי טייפור, אורחאן ג'וג'באי ואמרח. זכיתי לעבוד עם אחד המעבדים המוזיקליים הגדולים שם, מומין ססלר".

מה אתה מאחל לעצמך בהמשך הדרך, מבחינה מקצועית? מה היא פסגת שאיפותיך?
"אחרי ההופעה במועדון 'האדום 6 ', ה-DVD שיצא בעקבותיו ואחרי התקליט 'דרכו של עולם' השאיפה שלי זה להופיע בקיסריה מול קהל ענק. אחרי הופעה כזאת לא יהיה אכפת לי לפרוש מהבמה. זה יהיה התגשמות של חלום".

איך התרשמת מביקורך בעיר בית שמש, האם הרגשת בשינויים שהתחוללו בעיר כיום לעומת העבר?
"בית שמש התפתחה מבחינה דמוגרפית, האוכלוסייה בה גדלה, ראיתי שנבנו בה הרבה כיכרות (הוא מחייך),יחד עם זאת, הרבה מקומות בה נשארו כפי שהיו (האזור של לשכת העבודה למשל ). לעיר נוספו הרבה תושבים חדשים והיה חסר לי מאוד מראה התושבים הותיקים של פעם, כפי שציינתי מקודם. אני סבור, שהחיים של פעם, היו התקופה הכי יפה בחיי".

מה אתה מאחל לבית שמש?
"על אף הגידול באוכלוסייה, אין בעיר מספיק מקומות בילוי. אני מאחל לבית שמש שתהפוך לעיר של פריחה ושגשוג ושיהיו בה מקומות בילוי. אני מאחל לתושבים שיהיו מאוחדים ומלוכדים כמו פעם".

אם היית צריך לבחור שם לראיון הזה איתך, באיזה שם היית בוחר?
"הייתי בוחר בשם 'מילדות קשה להצלחה גדולה'. על אף העובדה שציינתי שתקופת הילדות הייתה הכי יפה בחיי, היא לא הייתה קלה".

חמישה דברים שלא ידעתם על תמיר גל:
אומנים רבים אוהבים לשמור על חייהם הפרטיים ולא לחשוף הכול על עצמם. ספר לי על חמישה דברים על תמיר גל שהמעריצים שלך לא יודעים.
תמיר חושב מעט ומוסיף בחיוך:
1."לא עישנתי מעולם סיגריות".
2."אני אוהד שרוף של ביתר ירושלים, במשחק האחרון, ישבתי עם ארקדי גיידאמק ביציע הכבוד".
3."אני בן אדם רגיש מאוד, למרות שאני נראה גדול כזה וקשוח".
4."אני חסיד של אופנת וורסאצ'ה".
5."אני אוהב את כולם, אני מאחל הצלחה לכולם ואין לי עין צרה על אף אדם".

הכתבה פורסמה ב"שופינג מקומי" - www.sun4.co.il
ובפורטל הגירושין של ישראל - http://www.gglove.co.il
אתי מולא
עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה.
מנהלת פורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il
etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב