דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך הטבעי השלם לטיפוח העור והשיער 

מאת    [ 15/01/2012 ]

מילים במאמר: 975   [ נצפה 3426 פעמים ]

נעורים,יופי ובריאות מהווים בתרבות סמל להצלחה.כאשר אנו נראים טובה דבר משפיע על ההרגשה שלנו ועל הדימוי העצמי שלנו.לעור בריא יש חלק משמעותי במראה שלנו ולכן חשוב לטפל ולטפח את העור באופן שיקרין מפנים החוצה.

אנשים המחפשים את הגורם לעור חיוור,עייף ומקומט,שיער שנראה "מת" וציפורניים שבירות תולים את האשם במצבים רבים בשכבה החיצונית של העור, באפידרמיס ומנסים להתגבר על הבעיה באמצעות משחות,קרמים, מסכות פנים וכדומה. במקרים רבים ללא הועיל הם משיגים לכול היותר תוצאות לטווח הקצר. הסיבה לכך היא שהגורם לבעיות אלה מקורו בשכבה אחרת של העור,עמוקה יותר,מתחת לשכבה הנראית לעין,שכבה שבה נמצא רקמת החיבור- הבנויה מסיבי קולגאגן ואלסטין (חלבונים). 

האוייבים האמיתיים של בריאות  העור הם : הגיל,השמש,האקלים,הזיהום הסביבתי,המתח, והתזונה הלא מאוזנת. רק טיפוח הסביבה הפנימית של הגוף יכול לתת מענה לבעיות אלו. כיום יותר ויותר צרכנים מבנים כי מריחה חיצונית של מוצרי קוסמטיקה מביאות לתוצאות חלקיות בלבד וכי תוספי התזונה וצמחי המרפא לטיפוח העור הם חלק בלתי נפרד מטיפוח אמיתי שמתחיל מבפנים!

עור חלק וזוהר הזוכה לטיפול טוב, חיוני למראה טוב.העור הוא איבר שמתאפיין ב"כנות". אנחנו מסמיקים מבושה,מזיעים במצבים לא נעימים ומחווירים כאשר אנחנו מפוחדים או נבהלים.לחץ ומתח נפשי משתקפים אף הם בעורנו בצורת פריחה או אודם בולט.

הקמטים הראשונים הנראים לעין מופיעים בדרך כלל בראשית שנות ה 30 עם זאת העור מתחיל להזדקן בשלב מוקדם הרבה יותר. כבר בגיל 20-25 מתחיל העור לאחסן פחות לחות וקצב התחדשות התאים איטי יותר. בקיצור יכולת ההתחדשות של העור נחלשת כל הזמן.

תזונה נכונה הינה המפתח לשיער בריא ויפה.תפריט המכיל את כל אבות המזון הכולל את כל הויטמינים והמינרלים ישמור ויתרום על גמישות, בריאות ומראה מבריק של השיער.

מומלץ להעשיר את התזונה במזונות העשירים בנוגדי חימצון ובעלי יכולת ספיגה של רדיקלים חופשיים כגון: אוכמניות כחולות ושחורות, כרוב ,תרד,תותים,שזיפים,פטל,חמוציות,דובדבנים,וענבים.

הגדילו את הצריכה היומית של חומצות שומן חיוניות של אומגה 3,6,9 שיער בריא זקוק לתערובת של חומצון שומן אלו. מקורות במזון:


    • אומגה 3- דגי ים (טונה,הליבוט,מקרל,סלמון,סול,בקלה,סרדינים) זרעי פשתה ואגוזי מלך.
    • אומגה 6- שמנים מהצומח: תירס,סויה,שומשום,קנולה
    • אומגה 9- שמן זית, אבוקדו, שקדים

העשירו את התזונה באבץ (ZINC) שהנו מינרל חיוני לשמירה על מראה שיער בריא. מקורות במזון: אגוזים,שקדים,טחינה,גריעני דלעת,חמניה,פיסטוקים, קשיו.( מומלץ ללא מלח) שלבו בתזונה שלכם הרבה פרות וירקות העשירים בנוגדי חמצון.

 חלק מניקוי הפנימי של הגוף חשוב מאוד ביכולת טיהור וניקוי של הכבד.מומלץ  מומלץ לשלב בתפריט התזונה מיצי ירקות בריאים כגון: גזר,סלרי,פטרוזיליה,מלפפון. משקה זה יטהר את גופכם ויעזור בתהליך ניקוי הכבד.

הקפידו על שתיית מים מספקת במהלך היום.המים חשובים למחזור החיים של תאי הגוף ותאי העור בפרט.

הקפידו על סגנון חיים בריא הכולל פעילות גופנית מסודרת של לפחות 3 פעמים בשבוע למשך של 30 דק לפחות.

המנעו מצריכה של רכיבים מזיקים בתזונה כגון: חומרים משמרים,צבעי מאכל,סוכרים מזוקקים,פחממות פשוטות,בצקים למינהם,נקניקים ונקניקיות למינהם,חטיפים ומשקאות ממותקים וכדומה כל אלו מעוררי דלקת ומעודדים תהליכי רעילות ופסולת בגוף המשפיעים ישירות על בריאות הגוף ומראה העור והשיער בפרט.

הימנעו מחשיפה לשמש המזיקה מאוד לתאי העור ומאיצה תהליכי פיגמנטציה והזדקנות.

המנעו מעישון ואלכוהול המעלים רמות של רדיקלים חופשיים בגוף ופוגעים ברקמות העור .

צמצמו את צריכת הקפה והתה במהלך היום. אלו מעכבים את הספיגה של מינרלים חיונים כגון האבץ, החיונים לבריאות השיער ולכן אינם מומלצים לצריכה.

העשירו את גופכם בתסופי תזונה ייחודים. ישנם כיום מאות אנשים ברחבי הארץ והעולם אשר צורכים פורמולת של ויטמינים שונים לחיזוק השיער.  ראשית כל חלק חשוב בבחירת המוצר המתאים חשוב מאוד לפי מצבו הבריאותי של אותו אדם. לכן מומלץ לבצע לפני בדיקת דם כללית בכדי לראות האם ישנם חסרים של ויטמינים או מינרלים למינהם כגון : B12, חומצה פולית,ברזל,סידן וכו. חוסרים אלו מעידים לרוב על הגורם המשמעותי בנשירת השיער.תוספי התזונה מאטים את תהליכי ההזדקנות בעור ותומכים ומעודדים מראה עור חיוני ובריא.

התוספים המומלצים לטיפוח העור, וחיזוק השיער :


    • אבץ-דרוש לייצור תקין של קולגן,הנו מינרל בעל חשיבות מרכזית לבריאות וטיפוח השיער והעור.
    • חומצה סיליצית/סילקה- נקרא : "המלט של הרקמות". תומכת בשלמות העור,השיער והציפורניים,חיונית לחיזוק רקמת הקולגן והאלסטין,מונעת יובד בעור,מפחיתה קמטים ומעניקה לעור נפח וגמישות.
    • שמן נר הלילה- מכיל את "חומצה היאלורונית" רכיב הידוע בתחום הקוסמטיקה הטיפולית לעור,משמשת כבסיס לקולגן ולסיבי האלסטין,מצויה בחללים שבין תאי העור ולכן מעניקה לעור נפח וגמישות, מונעת יובש ומפחיתה קמטים.
    • ויטמינים מקבוצת B- חיונים לטיפול בנשירת שיער ע"י הפגת מתח ולחצים הגורמם לנשירת שיער,טיפול בעור יבש,ציפורניים שבירות.
    • MSM- גופרית אורגנית המכונה "מינרל היופי הטבעי" תומכת בחלבוני העור ,בצמיחת השיער,חיזוק העור והציפורניים ומעניקה  לחות וגמישות לעור.
    • ויטמין C ESTER- נוגד חמצון חשוב, חיוני ליצירה של קולגן,תומך במבנה העור ושלמותו.
    • שמן פשתה- מהווה מקור חשוב ועשיר לחומצות שומן מסוג אומגה 3,6,9.מפחיתה את הרגישות והחספוס בעור ומקלה על מצבי יובש.
    • חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3,6,9- לחומצות השומן החיוניות תפקיד מרכזי בשמירה על שלמות קרומי התאים,הגמשת העור,והתחדשותו.כמו כן לשמירה כללית על גמישותו ולחותו.מטפלת במצבי דלקות עור כגון:פסוריאזיס,אטופיק דרמטיטיס, ואקזמות.
    • תמצית רימונים תקנית- רוב התכונות התרפויטיות של הרימון נובעת מתכולתה הגבוהה של החומצה האלג'ית בזרעים. החומצה האלג'ית היא תרכובת פוליפנולית,נוגדת חימצון רבת עוצמה,בעלת השפעה ישירה על תאי האפידרמיס בעור.בנוסף מכילה נוגדי חמצון מסוג אטנוציאנידים, בעלות תכונות רפואיות רבות ומגוונות, נמצאו יעילות לטיפול בכתמים ולהבהרת כתמים בעור,שיקום שכבות העור ומונעת פיגמנטציה.
    • ויטמין E בשילוב סלניום- נוגדי חמצון חזקים הפועלים בסינרגיה, למניעה של הזדקנות התאים בעור,חיונים לשמירה על מראה עור צעיר וגמיש.
    • פיקנוגנול- רכיב חשוב ומרכזי לטיפול בבעיות פיגמנטציה בעור. הפיקנוגנול מופק מקליפת עץ האורן הצרפתי והוא נוגד חצמון חזק מקבוצת הביופלאבנואידים. הפיקנוגנול מעכב את האנזים שאחראי ליצירת פיגמנטציה בעור ומונע בנוסף פגיעה בחלבוני הקולגאן והאלסטין התומכים בשכבות העור. לפיקנוגנול השפעה חשוב על טיפוח מראה העור ועל שמירת מרקם אחיד ובהיר.בנוסף מעכבת באופן ישיר את הזדקנות תאי העור.

לכן המשפט "היופי מתחיל מפנים" אינו סתם קלישאה. מחקרים מוכיחים כי בכדי להראות נפלא יש לאמץ אורח חיים בריא הכולל תזונה איכותית, הפחתת והפגת מתחים,פעילות גופנית וחיזוק הגוף בעזרת רכיבים משלימים. כל אלו יכולים להגן על העור מפני נזקי הזמן והסביבה (רדיקלים חופשיים). מראה העור משקף לא רק את הגיל, אלא גם התייחסות הכוללת שלכם לבריאות הגוף ואת אורח החיים שלכם.

אז אל תתיחסו לעורכם כמובן מאליו, שימרו עליו וטפחו אותו לא רק על ידי קרמים חיצונים, כי יופי אמיתי מתחיל קודם כל- מבפנים...

 

 

 

 

 

* המידע המובא מבוסס על ממצאי מחקרים בספרי התזונה. הוא אינו מהווה התוויה רפואית או הנחיה לטיפול.אנשים הנוטלים תרופת מרשם ילדים, נשים הרות ומניקות חייבים להיתייעץ עם רופא.

 

נטורופת מוסמך ND , אירידיולוג ורפלקסולוג. מאמן כושר בוגר ווינגיט. מרצה בנושאי תזונה וירידה במשקל,פיתוח הגוף, סדנאות וקורסים לאכילה נכונה ומאוזנת.


ליצירת קשר וקבלת ייעוץ: 0524505084  


www.mandani.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב