דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך למנוע מהפכה בילקוט בית הספר 

מאת    [ 15/01/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3157 פעמים ]

איך למנוע מהפכה בילקוט בית הספר

אני מאמינה שהמגירות של צאצאיכם מלאות ציוד יקר, שמופיעים עליו סמלי מותגים, ואין ספק שהשקעתם כסף רב בהצטיידות לבית הספר.

ובכן, שמעו לעצת מורה לאסטרטגיות למידה ואמא לבן עם הפרעת קשב שהיא עצמה בעלת אותה הפרעה: כדאי לעשות שינוי בחשיבה על הציוד, בעיקר של בעלי קשיי התארגנות  וקשיים מוטוריים, שכחנים למיניהם, ותלמידים לא מסודרים בעליל.

במידת האפשר, אלא אם המורה ממש מתעקשת,  כדאי להחליף את הקלסר המהודר במחברת פשוטה. אם בשיעור מקבלים הרבה דפים מודפסים, כדאי להדביק בשער הפנימי של המחברת מעטפה חומה בגודל חצי דף פוליו לטובת הדפים  הללו.

ובכן, מה הבעיה עם הקלסר? הוא מחייב  ביצוע הרבה פעולות קטנות, ומניסיוני, לתלמידים רבים (בעיקר ממין זכר ואלה שהזכרתי קודם) לא תהיה סבלנות להתעסק עם "כל הקשקושים האלה". כתיבה בקלסר מחייבת דפדפת. וחוץ מזה, צריך להוציא את הדפדפת מהקלסר, להפריד את הדפים, וכשהם כתובים להחזיר אותם אחד אחד לפי הסדר אל הקלסר. בנוסף, הדפים האלה נקרעים פעמים רבות בנקבים, ואז צריך לחזק אותם במדבקות מיוחדות. תלמיד מהקטגוריות שהוזכרו קודם, פשוט יזרוק את הדפים הכתובים (במקרה הטוב שהוא אכן כתב) עם הדפים המופרדים והסיכומים שקיבל בשיעור. בהזדמנות הראשונה כל הדפים הללו ימצאו את מקומם מעוכים ומובסים בתחתית הילקוט, יחד עם חבריהם מהשיעורים האחרים. אז היו כנים עם עצמכם: האם הצאצא שלכם יישב אח"כ להפריד את הדפים ולתייק אותם לפי הסדר בקלסרים השונים? נראה לי שגם לכם ברור שהתשובה היא: לא.

השלב הבא יגיע לפני המבחן, בדרך כלל ממש בדקה ה-90, כשאתם תשאלו: "יש לך החומר למבחן?",  והנסיך יענה: "בטח שכן", ואז, כשייודע לכם שהחומר אולי קיים איפשהו, אבל הוא לא נגיש, תפרוץ מלחמת עולם, שאת תוצאותיה אתם ודאי יודעים.

ובכן: חזרה למחברת! היא יכולה להיות עמוסה בסמלי מותג זה או אחר. היא יכולה גם להיות קטנה. אולי מספיקה כזאת של 40 דף, ואז לא כואב הלב גם אם עד סוף השנה כתבו בה רק שלושה עמודים, והנסיך עומד על כך שצריך מחברת חדשה.   

 בסופו של דבר, העולם מתקדם. גם אם הצאצצא שלכם לא משתמש בכלל במחברות, הוא יכול לצלם בקלילות (באמצעות הטלפון החכם שלו או בכל דרך אחרת) מחברות של אחרים, וכך לפחות החומר יהיה בידיו. מה הוא יעשה בו, זו כבר שאלה אחרת.

אם יש לו רצון ללמוד, ואתם מוכנים לעזור, אני יכולה לתווך. כינסתי שיטות למידה מובילות בספר "מהורה למורה". הקליקו כאן לפרטים.    מאחלת לכם הצלחה רבה.

 

טלילה שחר, מוסמכת בהוראת אסטרטגיות למידה, מחבברת הספר "מהורה למורה" - למד את ילדך איך ללמוד בקלות ולהשיג תוצאות מעולות. הירשמו באתר שלי וקבלו טיפים להשכנת שלום בין הורים, ילדים ומורים. כן תקבלו בחינם פרק מהספר שלי: שיטה מעולה לזכירת מושגים ומילים בשפה זרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב