דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות פוריות וזוגיות 

מאת    [ 13/01/2012 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 4115 פעמים ]

 

 

 

            משבר זוגי המוביל לטיפול זוגי מופיע אצל הרבה מהזוגות לאחר שנולד הילד הראשון וישנו מעבר למערכת הורית ומשפחתית. אך אצל הורים ובני זוג שעברו תהליכים של טיפולי פוריות לאורך תקופה ארוכה מאוד, המשבר איננו רק לאחר היותם הורים, אלא גם בזמן הטיפולים שקדמו להריון. כאשר נותנים לזוג את האבחנה כי יש להם ליקוי פוריות כלשהוא, הם מקבלים אותו בהפתעה, הלם, אכזבה ותחושת כישלון, רגשות היכולים להביא לתגובות המאפיינות אבל- הכחשה, כעס עמוק ולעיתים מודחק, התפרצויות רגשיות ולעיתים אפילו דיכאון הנובע מהעצב העמוק. ברוב הפעמים, לזוג אין סיבה להאמין שיהיו להם בעיות פוריות. המעבר להורות ותהליך ההריון נתפס אצל הזוג כשלב ברור שהינו הבא בתור לאחר הנישואים בדרך להקמת בית יהודי ומשפחה יהודית. לפעמים הזוג בוחר שלא לספר לסביבה החברתית או המשפחתית, וחסרה לו התמיכה מצידם. הרצון העז להיות חלק מבית יהודי וממשפחה, והרצון להמשכיות ולהורות שאינם באים על סיפוקם גורמים לשבר פנימי וזוגי. כמו כן, יכול להיות שישנה הרגשה בתוך בני הזוג כי משהו בתוכם הוא בעל מום ולא תקין, דבר שיכול להביא לשבר גדול עוד יותר.

            הפקטור של טיפולי הפוריות עצמם גם יכול להיות קטליזטור ליצירת משבר אצל בני הזוג. פתאום המערכת הפרטית, הרצון להפוך להורים בצורה אינטימית, אישית וחמה, הופך להיות תהליך רפואי קר, הניתן לביקורת הרופאים בצורה פתוחה וטכנית ביותר. יחסי המין הופכים להיות מספונטניים למצווים, גבר שעלול להוביל למשבר בחיי המין. ישנן גם בדיקות רפואיות חודרניות, לא נעימות ולעיתים כואבות. כל אלו תורמים לתחושת השגת גבולות של המקומות האישיים והפרטיים ביותר אצל בני הזוג, והפיכתם לנחלת הכלל. הציפייה וההמתנה גורמת לתחושות ההופכות משמחה לדיכאון בדקות מספר, וכל תשובה שלילית להריון מלווה בתחושת אובדן אצל ההורים הכואבים. (בציבור הדתי הכאב גדול עוד יותר עם תחושת האי שייכות לקהילה בה ילדים מהווים את החלק המרכזי במשפחה, וישנה הרגכשה אצל בני הזוג כי הם אינם יכולים לבנות את הבית היהודי עליו חלמו כל השנים- ביחד ובנפרד)

            ישנם זוגות שצולחים טיפול זוגי על ידי גיוס מלא והדדי של כל משאביהם וכוחותיהם על מנת לתמוך בבן הזוג בתהליך הטיפולים וגם בשלב שלאחר מכן. עם זאת, ישנם זוגות אחרים שהרגשות הקשים גורמים אצלהם לקונפליקטים ומשברים, ושיתוף הפעולה נפגע. משבר זוגי הנובע מטיפולי פוריות הינו מצוי וקשה ביותר, ולכן אני ממליצה כיועצת זוגית בכל לב לבוא לטיפול זוגי ברוח היהדות עוד לפני שצצים סימני המשבר הראשונים.

            בטיפול זוגי ניתן לטפל ולעזור לזוג שעובר את התהליכים הקשים הללו. לזוג יש מרחב גדול לדבר ולהסביר לבן הזוג את התהליכים הרגשיים שהשני עובר, תוך כדי שיתוף מלא באכזבות, בציפיות וברגשות פחד וחשש המלווים את המערכת הזוגית. המרחב מספק שיח משותף ודיאלוג בריא העוזר לבני הזוג להגיד את אשר על ליבם, דברים שלעיתים הודחקו או הוסתרו זה מזה. ישנו גם ניסיון ליצור אמפתיה והבנה אצל כל אחד מבני הזוג כלפי התהליכים שהשני עבר, וכלפי הקושי והכאב שהם טמנו בתוכם. בהמשך הטיפול והייעוץ הזוגי ישנו דגש עמוק על החזרת האינטימיות, לעידוד הזוגיות על ידי בילוי משותף, והשקעה מחודשת בזוגיות שביניהם.

            התמודדות נכונה עם המשבר שטיפולי הפוריות מביאים על הזוג יכולה לתת להם פרספקטיבה בוגרת ונכונה על ההורות ועל החיים בכלל, ויכולה לתרום להם רבות בעתיד. הטיפול הזוגי עוזר להתמודד עם הטיפולים והקונפליקטים שהם מעלים בצורה הנכונה ביותר, על מנת לעזור לזוג ליהנות מה"יש" בחייהם, ולעזור להם להתקרב זה לזה על מנת לתמוך בהם בצורה הטובה ביותר.

            הטיפול והייעוץ הזוגי ברוח היהדות שניתן בבית שמש, ירושלים וזכרון יעקב נותן מענה לבעיה זוגית זו, כמו הרבה אחרות, המלוות את הזוג בתהליכים שונים בחייהם.

מאמרים בנושא טיפול זוגי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב