דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: איך בונים בית ירוק? 

מאת    [ 12/01/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2574 פעמים ]

היום מוטלת חובה על כתפיו של כל אדריכל: להוביל אותנו אל עולם המחר, לנבא טרנדים עתידיים ולהיות בקיא בטרנדים העכשוויים, אבל מעל לכל הוא צריך להיות קשוב לסביבה. אדריכל הוא לא רק אדם שלמד מתמטיקה והנדסת בניין. חלק מההשכלה כולל מידה הגונה של אמנות. ומה האמנות מלמדת אותנו? להסתכל, להביט. הטבע הוא מקור כל צורות האמנות והיופי והוא משמש לכולנו השראה. אדריכלים אינם יכולים לסובב את גבם לעולם שהולך ומתכלה ורבים מהם תומכים בבנייה ירוקה.

מהם בעצם בתים ירוקים? מדובר בבתים שמטרתם לחסוך באנרגיה. העיצוב שלהם משתלב בסביבתם באופן מושלם. בתים אלו הם ידידותיים לסביבה, מחקים את הטבע ומגיבים לאקלים סביבם. קבלו כמה טיפים מעשיים שיכניסו אתכם לעניינים – איך בונים בית ירוק:

השתמשו בחומרים פשוטים וטובים: תשכחו משיש מצוחצח ובוהק, חומרי עץ נדירים וטרופיים ועוד חומרים יוקרתיים. ארכיטקט שרוצה לעצב בית ירוק ישתמש בחומרים שאינם יקרים ושאפשר למצוא אותם בקלות בארץ ישראל - אבן, זכוכית, אדמה, לבנים ועוד. השימוש בחומרים טבעיים חוסך את הדלק הנדרש עבור תחבורה והעברה של חומרים יקרים ומסייע לנו להישאר בשליטה על ההוצאות.

מתנו את זיהום האוויר: שיקלו להוסיף צמחים אל פנים הבית מכיוון שהם משחררים חמצן, הם משמשים כפילטרים כדי להוריד את הזיהום.

עקבו אחרי השמש:  אדריכלים שמעצבים בתים ירוקים משתמשים באורה של שמש טבעית כדי להאיר את הבית. הבתים הירוקים מעוצבים למטרה עיקרית: לקלוט את אור השמש.

הקשיבו לרוח: חשבו כמו אדריכלים, שימו לב למיקום הבית. מיקום החלונות הוא חשוב ביותר - אין כמו בריזה נעימה וקרירה שנושבת מחלונות פתוחים. בתים ירוקים הם מבודדי חום ועמידים בפני רוחות חזקות.

שימוש מבוקר בעץ: מבנים ירוקים משתמשים בעצים ייחודיים, עצים אלו נלקחים מאזורים אשר מבוקרים בקפידה, כדי לשמור על בריאות היער.

אנרגיה סולארית: השימוש באנרגיה סולארית פאסיבית נהיה לאט לאט יותר ויותר נפוץ. משמעותה להניח לאור טבעי לחדור לבית. הדבר עובד כמו בטרייה וגורם לחום לחזור לחדרים בשעות הלילה. פאנלים סולאריים בתוך הבית מתאפיינים בכמה חסרונות, כגון עלויות גבוהות. בנוסף אנחנו מחויבים שהמיקום יהיה כנגד אור השמש.

בנו בתים קטנים יותר: הטרנד של בניית ווילות ענקיות מנוגד לחלוטין לבנייה ירוקה, מכיוון שבתים גדולים נוטים להשתמש ביותר אנרגיה כדי לקרר או לחמם והם מכילים הרבה יותר חומרי בנייה מבית קטן ואינטימי. שקלו לבנות בית קטן מידות כדי לחסוך באנרגיה ובחומרים. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב