דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה מאמנים אישיים טועים ואיך באמת משיגים מטרות 

מאת    [ 11/01/2012 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 2314 פעמים ]

הטעות הגדולה
אם תגיעו למפגש עם קואוצ'ר או לסדנת התפתחות אישית, יגידו לכם לדמיין את עתידכם בצורה מפורטת ביותר, ממש לצייר את העתיד בו חושקת נפשכם. "כך תגבירו את הסיכויים להשיגו" - אומרים המאמנים.

לצערי הם ממש טועים.

רוצים לדעת איך העתיד שלכם ייראה? 
הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא להסתכל על העבר. ביצועי העבר מנבאים בצורה הטובה ביותר את ביצועי העתיד. זה נכון לגבי אנשים פרטיים אך גם לגבי צוותי עבודה וארגונים. אם אתם תוהים לאן החיים לוקחים אתכם, תסתכלו אחורה.

מבט אל העבר יגיד לכם מה הולך לקרות איתכם בצורה נאמנה יותר מאשר כל ההחלטות והכוונות הכי נמרצות שלכם.  במיוחד מבט אל העבר הלא רחוק.

תסתכלו על החברים שלכם
רוב הזמן החיים שלנו יותר קלים לניבוי ממה שאנחנו מעיזים להודות. אם אתם לומדים כרגע באוניברסיטה בחוג שאין לו הרבה דרישה בשוק העבודה, די קל לנבא שיהיה לכם קשה למצוא עבודה או שלא תעבדו בתחום. אוכלים הרבה אוכל לא בריא? די ברור שבעוד כמה שנים יהיה לכם משקל עודף.

הביטו על החברים שלכם. האם אתם יכולים להגיד עם דיוק די גבוה איך ייראו חייהם בעוד שנה? האם אפשר לנבא איפה יעבדו וכמה יירוויחו? איפה יחיו? מה יהיה איתם מבחינת הזוגיות? הרגלי הנופש? וכו'.

אינני מדברת על תחזיות מדויקות אלא על קווים כלליים של החיים. יש לך חבר שעובד בהיי טק? ייתכן שהוא יחליף מקום עבודה אבל מה הסיכוי שבעוד שנה הוא יעבוד בתחום אחר לגמרי? את קמה בדרך כלל בתשע בבוקר? כמה מציאותי שתתחילי פתאום לקום ב 5 כל בוקר? הבוסית שלך מנהלת את כולם ניהול מיקרו, מתערבת בכל דבר ולא נותנת לנשום לאף אחד? האם אפשר להגיד שרוב הסיכויים שכך ייראה הניהול שלה גם בעוד שנה?

על סמך מה אנחנו מגיעים למסקנותינו
תנסו לנבא עתיד האנשים סביבכם ותסתכלו על סמך מה עשיתם את התחזיות. תראו שאתם פשוט מסתכלים כיצד האנשים התנהלו לאחרונה ומה עשו בכל תחום. ומתוך כך אתם מקישים כיצד יתנהלו גם בעתיד.

על מנת לדעת כיצד ייראו החיים שלכם בעוד שנה אתם פשוט צריכים להסתכל על העבר שלכם. לא על כוונותיכם והחלטותיכם אלא רק על כמה שנים האחרונות.

אומנם צריך פשוט להתסכל, אבל אין זה פשוט כל כך כיוון שאין נושא יותר רגיש מאשר העתיד שלנו. החשיבה על העתיד מעוררת רגשות. תחזית פסימית יכולה להעציב ולעצבן אותנו מאוד, בעוד שתחזית אופטימית יכולה להטעות בשמחה שאין לה אחיזה במציאות.

למה רוב ההחלטות על השינוי בחיים נכשלות
כאשר תתבוננו בעברכם, תגלו דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם. על חלקם אתם יודעים כבר מזמן ועדיין חוזרים עליהם פעם ועוד פעם. כמה קל לשכוח ולעשות את אותה הטעות שוב ושוב!

לכן, ההחלטות שלנו לשנות באופן דרמטי את החיים נכשלות רוב הזמן. בהתחלה אנחנו מתלהבים משינוי המיוחל, מסתערים על אורח חיים חדש עם הרבה אדרנלין ומאמינים בכל כוחותינו שהפעם הדברים ייראו אחרת.

אך מהר מאוד רמת האדרנלין יורדת, השגרה חוזרת לחיינו וההתלהבות דועכת. אחרי חודש אנחנו מגלים שחזרנו בדיוק לאורח החיים הקודם שלנו. רצינו שינוי אך השינוי לא קרה. העבר הלא רחוק שוב השטלת על עתידנו.

רוצים לשנות את העתיד?
תתמקדו בשינוי העבר. נשמע מוזר? אולי. אבל אם הסכמתם עם מה שכתבתי בתחילת המאמר הרי ברור שזאת ההזדמנות היחידה שלנו.

מה זה העבר הקרוב? החודש הקרוב הבא יהפוך בעוד חודש לעבר הקרוב שלכם. ההחודש הבא הוא ההזדמנות היחידה שלכם לשינוי. ההווה מהר מאוד הופך לעבר.

לקרוא סוף המאמר כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב