דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צו קיום צוואה 

מאת    [ 10/01/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3322 פעמים ]

צו קיום צוואה/ עורך דין ומגשר מוטי שחר

כתיבת צוואה מאפשרת לאדם לממש את זכותו לבחור כיצד יחולקו נכסיו וכספיו לאחר פטירתו. עם פטירת האדם, על מנת לממש ולקיים את הצוואה, יש להוציא צו קיום צוואה בלשכת הרשם לענייני ירושה, הקרובה ביותר למקום בו גר כותב הצוואה, או במידה ולא גר בארץ, "תוגש הבקשה ללשכת הרשם לענייני ירושה שבאזור פעולתו נמצאים נכסים מנכסי העיזבון" הרשם לענייני ירושה.

צו קיום צוואה- קווים כללים

צו קיום צוואה מטרתו לאשר ולתת תוקף חוקי לתוכן הצוואה, זכויותיהם, זהותם וירושתם של היורשים המופיעים בצוואה, לאחר פטירת כותב הצוואה. בנוסף לכך, צו קיום צוואה, תקף בכל העולם ותוקפו המשפטי אינו פוקע, מתוך היותו שווה ערך לפסק דין. לאחר הגשת בקשה לצו קיום ירושה, רשם הירושה אחראי לבדוק קיום של תיקים קודמים בעניין הנפטר וכן לפרסום בעיתונים את דבר הגשת הבקשה לצו קיום צוואה. פרסום זה, נועד לאפשר הגשת התנגדויות שונות מגורמים ואנשים שונים בדבר קיום הצוואה או בדרך קיומה.

במידה ולא מוגשות התנגדויות לרשם או לבית המשפט, בקשת צו קיום הצוואה, מועברת לקבלת תגובת האפוטרופוס הכללי ולאחר מכן, במידה והכל ימצא כתקין, יינתן צו קיום צוואה.  

 

הגשת בקשת צו קיום צוואה

באופן כללי, כל אחד מהיורשים המופיעים בצוואה, אשר שמעוניין בקיום הצוואה, יכול להגיש בקשה לצו קיום צוואה באחת מלשכות הרשם לענייני ירושה. יחד עם זאת, בהתאם למופיע בתקנות לענייני ירושה, על חובתו של מגיש הבקשה לצו קיום צוואה, לספק הוכחה כי שלח הודעות בדואר רשום לייתר היורשים על רצונו להגיש את הבקשה, או לספק אישורים של ייתר היורשים על ידיעתם.

על מנת להגיש את הבקשה לצו קיום צוואה, יש לגשת ללשכת הרשם לענייני ירושה לקבלת טפסים ותשלומי אגרות, או להיעזר באתר האינטרנט של הרשם, על מנת להוריד טפסים אלו ולשלם את האגרות. בהגשת הבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:

-          צוואת הנפטר.

-          טופס בקשה לצו קיום צוואה. שימו לב, כי מאחר ולשכות הרשם לענייני ירושה עוסקים באופן שוטף בבקשות רבות, פקידי הרשם אינם מקבלים טפסים שלא מולאו בצורה מדויקת ומוקפדת. פרטים חסרים, פרטים לא מדויקים, פרטים שגויים ואחרים, יכולים לגרום להחזרת הבקשה ולעיכוב בתהליכים. לכן מומלץ לשים לב היטב למילוי הבקשה ולעבור עליה מספר פעמים.

-          על טופס הבקשה יש צורך בחתימת עורך דין, נוטריון או שופט. במידה ופונים לעורך דין לענייני צוואות או נוטריון, מומלץ להיעזר בהם על מנת לוודא כי הבקשה ודרך הגשתה מבוצעות בצורה הטובה והמדויקת ביותר.

-          שוברי התשלום של אגרות הבקשה.

-          הוכחות שליחת הודעות (אישורי קבלת דואר רשום) ליורשים על הגשת הבקשה, או חתימתם ואישורם את ידיעתם בדבר הגשת הבקשה.

-          תעודת פטירה.

-          ייפוי כוח לייצוג על ידי עורך דין לענייני צוואות, במידה וישנו.

-          כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ו/או אינה מהווה המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.

 

 

מוטי שחר הינו עורך דין ומגשר בעל ניסיון והצלחה רבים בתחומים האזרחיים והמסחריים, כגון: השכלה גבוהה, גישור ובוררות, צרכנות ותביעות אזרחיות, עסקים וחברות, יזמות עסקית, חוזים והסכמים, הוצאה לפועל, עמותות, גביה ועוד. עורך דין מוטי שחר הוא בעליו של מוטי שחר, משרד עורכי דין. היכנסו כבר עכשיו על מנת להתרשם מאתר המשרד
 mtts-law.co.il, או צרו קשר על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני 
  077-9100805
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב