דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יסוד האוויר בראי הרפלקסולוגיה - אביבית משה 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3655 פעמים ]

יסוד האוויר בראי הרפלקסולוגיהאביבית משה

  בפסגת כף הרגל חמשת הבהונות, נראות כאנטנות ומחברות את האדם השלם החוצה ליקום, ופנימה לקיום שלו בתוך עצמו.                                           

כשהאצבעות פתוחות לרווחה וזקופות נזהה יכולת קליטה  ושידור אופטימליים ומאוזנים, אך לרוב נמצא נוקשות, כיפוף, השענות וחסימה שבאים  לספר על קושי בזרימת המידע הנכנס פנימה, וקושי בביטוי והגדרת הרצון והצרכים, מבפנים החוצה.

הבהונות הן המראה לפנימיות שלנו. הן מראות לנו מה אנו חושבים על המסע שלנו, וכיצד אנו בוחרים לעבור אותו, אילו כלים עומדים לרשותנו, והאם הם יעילים לנו ומקדמים אותנו, או חוסמים אותנו דרך חרדות  וקשיים.

ארבעת היסודות עולים ומשתקפים ביסוד האוויר, וכך הם באים ומספרים לנו, מה אנו חושבים על הבסיס(אדמה)שלנו, על הרגשות (מים)שלנו, על כוח החיים (אש)שבנו, ועל הרוח החופשית (אוויר) שמאתגרת אותנו להרחיב את הגבולות ולשחרר את הדפוסים בחיינו.

יסוד האוויר בפיזיות הוא הראש והמוח,  ומכיל את בלוטת האצטרובל, בלוטת יותרת הכליה, בלוטת התריס, עין, אוזן חיצונית ופנימית, פה, אף, גרון, חוליות הצוואר, סינוסים, לסת, שיניים, קנה הנשימה  ולסת עליונים.

הבוהן הראשונה והגדולה היא האדם השלם כפי שזקיפות קומתו באה לידי ביטוי בחייו. היא הראש והמוח החושב, מחוברת להכרה ומגדירה לנו את גבולות הקיום שלנו.

הבוהן השנייה היא המחשבה שלנו על כוח החיים שבנו, היא מחוברת ליסוד האש ויחד עם הבוהן השלישית היא מייצגת את חוש הראייה, ראייה שהיא פיזית וראייה שהיא מעבר. היכולת לראות מעבר באה לידי ביטוי באצבע זקופה וגבוהה מהבוהן הראשונה, נותנת תחושה שהיא רואה מגבוהה יותר מאשר בגובה העיניים.

הבוהן השלישית היא בוהן האיזון שלנו. בין מה למה? בין האש מצד אחד לבין המים מצד שני. עלינו לזכור שאיזון הינו שאיפה, ולעיתים לזמן קצר אנו אכן שם, ושוב יוצאים לחיפוש מחודש. דרך אצבע האיזון אנו מנסים להבין האם מרכז הכוח נמצא ביסוד המים שמבטאים זרימה, הסתגלות התאמה לסביבה כפי שכוס מכילה את המים. או ביסוד האש שמבטאת להבה,ייחודיות, מיוחדות ואיכות.

הבוהן הרביעית היא התפיסה שלנו את העולם הרגשי שלנו. אצל רובנו היא רגישה ולעיתים כואבת עקב תהליכים רגשיים בלתי פוסקים של כאב ורגשות אשם, פגיעות, חרדות, ומצבים רגשיים לא פתורים. יחד עם הבוהן החמישית היא מייצגת את חוש השמיעה שכוללת יכולת הקשבה, וקשב לנאמר מעבר למילים.

הבוהן החמישית היא הזיכרונות והמחשבות על הילדות, הבית והשורשים שלנו. חשוב לזכור שהמחשבה ותפיסת העולם היא סובייקטיבית ואישית וייתכן מצב שהחוויה שלנו הייתה שונה מהמציאות, אך אם היא נתפסה אצלנו באופן מסוים, היא אכן הייתה כך מבחינתנו.

לסיכום יסוד האוויר מיוצג בכף הרגל על ידי הבהונות שהן מרכז התקשורת בין העולם החיצוני לעולם הפנימי. כל ארבעת היסודות מיוצגים בבהונות ומבטאים את החשיבה  ותפיסת העולם שלנו את עצמנו, ואת חווית החיים שלנו, תמיד תיתכן מציאות שונה לחלוטין ממה שחווינו אך החוויה שלנו היא האנרגיה שבאה לביטוי בכף רגלנו ולכן היא המציאות אותה חווינו, והיא שלנו.

 

"היו בריאים ומאושרים בחלקכם, וזכרו שעשיתם היום הזה כמיטב יכולתכם!                              אביבית משה - מטפלת הוליסטית מרצה, ורפלקסולוגית בכירה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב