דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכוהן הגדול והשטן 

מאת    [ 03/12/2007 ]

מילים במאמר: 4136   [ נצפה 3573 פעמים ]

הבנת שני כוחות אלו - זה שם המשחק בהתפתחות הרוחנית אליה אנו שואפים. שני כוחות מנוגדים אלו נמצאים במאבק מתמיד מזה עידן ועידנים. הם האתגר הגדול ביותר העומד מולנו והם מהווים את השורש והבסיס להתפתחות הרוחנית. אבל ראשית, על מנת להסביר את העיקרון העומד מאחורי הכהן הגדול והשטן, עלינו להבין את מונח היסוד: מודעות.

מהי המודעות?
המודעות הינה היכולת שלנו ל'תפוס' את הקיים סביבנו. כלומר להבחין, להכיר, להבין ולהשתמש באנרגיות הסובבות אותנו. ככל שנוכל 'לתפוס' יותר את האנרגיות הללו כך נוכל לתעל אותן בצורה הטובה ביותר לטובתנו. המודעות מתחילה, למעשה, בקלף הקוסם בו נתקלנו בפעם הראשונה במושג הנקרא: רצון. הרצון הוא מנגנון עצמאי הנמצא בכל אחד מאיתנו המושך ומרכז אל המרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום.
היקום כשלעצמו, דרך אגב, הנו פאסיבי. כל תפקידו הוא לשלוח את אותן אין-ספור אנרגיות למרחבי ומימדי הקיום ותו לא. הרצון, הוא היחידה הפועמת בלב היקום והוא הבחירה החופשית עליה מדובר כה רבות. הוא זה העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותם כפי שאנו רוצים. היקום אינו מתערב ואנו הם אלו העושים את העבודה לטוב או לרע.

הרצון אוסף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום וע"י העברתם למימד הקיום שלנו, נוצרת ההוויה שלנו, האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף, גם הפיזית. ריכוז אנרגיות זה יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים. כך, כשאנו נלך לעולמנו, לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת, והם יפוגו לכל עבר.

המודעות, אם כך, היא היכולת שלנו לתפוס. זה מתחיל ביכולת שלנו לתפוס את עובדת קיומנו, הווה אומר, אנחנו 'תופסים' שאנחנו בחיים. לאחר מכן, ממשיכה המודעות לתפוס רבדים נוספים בחיינו: לתפוס את קיומם של אחרים, לתפוס את מטרת חיינו, ללמוד, להבין, להיות ממוקדים, החלטיים ומסוגלים להבחין ולהחזיק בדברים הנכונים לנו. עם עליה ברמת ההתפתחות הרוחנית שלנו עולה גם רמת המודעות שלנו ואיתה היכולת 'לתפוס' יותר חלקים בחיינו ובצורה טובה וברורה יותר. בשלב מתקדם בהתפתחות הרוחנית שלנו נוכל להבין ולראות את הקיום שלנו, המשתלב עם העולם, ללא ספקות, בחדות, ובידיעה שלמה (זאת אומרת כי אנו מודעים ויודעים הכול - הכול ברור לנו.).

מהי ההארה?
ישנם תקופות ומצבים בחיינו בהם אנחנו מרגישים שאנחנו במעיין 'היי' ומסוגלים 'לתפוס' את החיים יותר מאשר בתקופות או במצבים אחרים. בתקופות אלו אנו יכולים ממש לראות ולהרגיש איך הדברים קורים ולכן מסוגלים "לרכב" על הגלים הנכונים. ככל שנפתח יותר את המודעות האישית שלנו, כך נתקדם יותר ויותר עד לשלב שבו היא תתחבר למודעות של היקום. הארה הוא המצב בו המודעות שלנו מתחברת עם זו של היקום ואנו הופכים לאחד.במצב ההארה נחווה את הקיום ללא ספקות, ללא שאלות ובידיעה גמורה את מהות חיינו. אז הכל יהיה מואר וברור, דבר לא יהיה מוסתר. לכן דרך אגב הישג אנרגטי זה נקרא "הארה".
ככל שנתפתח אנרגטית, כך נוכל למשוך יותר אנרגיות מהיקום. כך הרצון שלנו יוכל להביא אל הקיום שלנו יותר אנרגיות ולבסוף כשכל האנרגיות של היקום יעברו דרכינו, נהיה מוארים. זהו סוד החיים. היסוד החשוב והמרכזי במשחק הנקרא "ההתפתחות הרוחנית" והוא המודעות, כל מה שאנו צריכים לעשות על מנת להגיע להארה הוא להעלות את רמת המודעות שלנו.

אלא, שהדברים לא כל כך פשוטים...

על כוחות הכשל:
כפי שישנם כוחות שעוזרים להעלות את המודעות כלפי מעלה, כך ישנם כוחות ש"דואגים" להוריד את המודעות כלפי מטה. כוחות אלא נקראים "כוחות הכשל". כאשר אנו נכנעים לכוחות אלו, אנחנו נמצאים ב"עוני רוחני". אנו מאבדים את היכולת שלנו לשלוט על חיינו, אנו כבר לא מסוגלים לתפוס אותם והחיים "קורים" לנו, מבלי שנוכל להפעיל את הרצון שלנו על תהליכים המתרחשים בהם. אנו כבולים, נתונים תחת הסתכלות צרת אופקים על העולם, רואים רק את המקום הספציפי בחיים שלנו, ממנו אנחנו לא מרוצים, ללא כל יכולת להבין מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים. אנו מאבדים את היכולת שלנו לשלוט על חיינו, לעיתים, עד תחושה שאנו נשלטים ע"י משהו אחר, תחושה שמביאה אותנו לוותר לגמרי על הניסיון לקחת את המושכות חזרה.

כוחות הכשל הם למעשה אוסף של תהליכים, אנשים והוויות אשר יופיעו בחיינו כאשר אנו נאבד את השליטה עליהם, כאשר נזניח את החשוב והיקר לנו, כאשר אנו נוותר על הניסיון 'לתפוס' את החיים ולהבין אותם והחמור מכל, כאשר נאבד את היכולת לרצות לעצמנו (את הטוב ביותר כמובן). אז אנו נפגוש מכשולים כמו: "חברים טובים" הנותנים לנו עצה רעה, נפגוש ביצרים כגון: קנאה, אלימות. נתחיל לאחר ולאבד עניין. לכל אלו מכנה משותף: הזנחה, הזנחה של החשוב לנו, בכל תחום: מערכות יחסים, עבודה, לימודים וכל השאר.

לעומת זאת, כאשר אנו מושפעים מהכוחות החיוביים אנו מרגישים התעלות, מצב הרוח שלנו מרומם, אנחנו אוהבים, נועזים ובעלי תחושה ש'הכל בהישג ידנו'. אנחנו מסוגלים לעשות פתאום דברים שעד עכשיו לא הצלחנו ואולי אפילו לא חשבנו שנצליח או ש"יהיה לנו מספיק אומץ". אנחנו ממוקדים בהחלטות שלנו, מודעים לכוחות שסובבים אותנו ומסוגלים למשוך אל חיינו את אותם הגורמים, התהליכים, האנשים וההוויות החיוביים אשר יועילו לנו ביותר.
המאבק בין טוב ורע
החיים הם המאבק בין שני כוחות אימתניים אלו והם בנויים כך שהכוחות החיוביים בחיינו יוצרים גירויים שמטרתם להעלות את רמת המודעות שלנו. אנו לרוב נמצאים במצב של עלייה מתמדת. לכן יש הרבה עליות בחיים ולא רק בתחום הרוחני. לרוב, מטרתם של הגירויים האלה היא להצביע על השלב הבא בתהליך ולכן, אנו נתנסה מצב אנרגטי "מתקדם" לכאורה ממצבו האמיתי, מעין קפיצה במודעות. המכשול הגדול יחכה לנו כשנחזור למצבנו האנרגטי הקודם, אז החוסר האנרגטי יבלוט ואנו נרגיש את התעוררות כוחות הכשל אשר טיבם "לנצל" מצבים מסוג זה ולהתערב. כשנרגיש בחסרון האנרגטי, אנו עלולים לפנות לכוחות הכשל ולאפשר להם לדרדר את מצבנו אף יותר. הסכנה העיקרית טמונה בכך שנבחר לשקוע בעולמות השליליים וכך, לא רק שנבטל את ההישג האנרגטי, אלא גם נדרדר את מצבינו האנרגטי.

עוד מעט נגלה כי שני הכוחות הללו, כוחות המודעות וכוחות הכשל, משרתים את אותה המטרה וכי אותם כוחות הכשל אשר לכאורה באים להפריע לנו הנם כלים עוצמתיים המאפשרים, אם רק ניתן להם, להראות לנו את הדרך בה אנו יכולים להשלים את החסרים האנרגטיים. הם לא נמצאים כדי להפריע לנו כפי שכך נראים פני הדברים במבט ראשון, אלא מהווים מעיין גיבוי או "תוכנית חלופית", אם תרצו, למצבים בהם אנו נמצאים בחוסר אנרגטי.

בסופו של דבר - כוחות האור וכוחות הכשל הן אותו הדבר.
כמו שכבר אמרתי, הרצון שלנו אוסף אנרגיות מהיקום. הוא עושה כך בין אם אנחנו מודעים ובין אם לא. היקום הוא אנרגיות, אנרגיות אלה אינן דינמיות הן פשוט יושבות שם. כל דבר אשר יש לו מימוש בעולם הפיזי שלנו הינו ביטוי של אוסף אנרגיות, החל מהאבן הכי קטנה, דרך העץ שצומח מחוץ לביתכם ועד לאדם. ביטוים אלה אותם אנו מסוגלים לראות הנם פיזיים כמובן אך הם למעשה מכלול הנוכח בכל הרמות, אנרגטי, רוחני, נפשי ופיזי.
הרצון, הוא זה ששואב או דולה את האנרגיות הרבות ששוהות במרחבי היקום. זה כל מה שהוא עושה. בנקודה בה הוא אוסף את כל אותן אנרגיות, נוצרים החיים - "אנחנו" מתחילים! יכולת החזקת האנרגיות בחיינו או 'תפיסתן' היא שמהווה למעשה את המודעות. ככל שנשפר את יכולת תפיסת האנרגיות שלנו, הרי היא המודעות, נוכל להכיל יותר אנרגיות, הווה אומר, נעלה ברמה הרוחנית,

בסופו של דבר, כוחות הכשל והכוחות החיוביים הם אותם כוחות, או נכון יותר לומר, הימצאותם או העדרם של אותו כוח. כלומר, כשאנו מודעים ומפתחים את יכולות ה'תפיסה' שלנו אנו מסוגלים לתפוס יותר אנרגיות. אז נוכל להעמיד לרשותנו כוחות חיוביים, עוצמתיים יותר הפועלים ביקום, להיעזר בהם ולהשתמש בהם לטובתנו.
לעומת זאת, מה קורה כאשר אנו מאבדים את המודעות שלנו. מה קורה כאשר אנו הופכים להיות לא מודעים? כאשר אנו לא מודעים אנו למעשה מפסיקים את השליטה הרצון שלנו נחלש. אנו מוותרים. וכשהרצון נחלש, כבר לא תהיה לנו יכולת להחזיק כמות כל כך גדולה של שדות אנרגטיים. אנו נאבד חלק מהשדות האנרגטיים העוברים דרכינו וכתוצאה מכך אנו נהיה חלשים יותר אנרגטית ויכולת התפיסה וההבנה שלנו תהיה מוגבלת.

מה קורה כאשר אנו נכנעים לכוחות הכשל
בואו ניקח דוגמא כעס. כשאנו כועסים אנו מפסיקים את יכולת התפיסה שלנו. אנו מפסיקים לראות את חיינו כפי שאנו רגילים, אנו כבר לא רואים את כל הצדדים ומאבדים את יכולת השליטה שלנו. אנו לא מאבדים שליטה במצב כי אם מאבדים שליטה על החיים שלנו. אם נעצור לרגע ונתבונן במצב בו אנו כועסים נוכל לראות בפועל כי חלקים מאתנו "נושרים". אנו ממש מאבדים חלקים מהאנרגיות שלנו ונשארים עם מעט מאד. אנו מאבדים לכאורה את קשר עם עצמנו. נמצאים במצב של חוסר מודעות. זה לא לכאורה - אנו אכן מאבדים את מי שאנו מכירים ואז - עולים החלקים השליליים, או כך זה נראה.
מה קרה כאן? לרוב אנו כועסים כיוון שאנו מאבדים שליטה על המצב. התוצאה הנובעת מן הכעס היא בדיוק הפוכה - אנו מאבדים שליטה על החיים.
כאשר אנו מאבדים שליטה, כאשר אנו מאבדים את היכולת להחזיק חלק מהשדות האנרגטיים שלנו, אנו חווים היעדר של אנרגיה. היעדר אנרגיה מעוררת את מנגנוני החירום שלנו שמטרתם לחבר אותנו חזרה אל האנרגיה החסרה לנו. כשזה קורה אנו נפגוש את כוחות הכשל, את השדים שבנו, ובכל אחד ואחת מאתנו הם קיימים והם יעלו כאשר נחווה חוסר אנרגיה. כל אחד מאתנו הוא ייחודי והיעדר אנרגיות מסוגים שונים יכולים לעורר שדים שונים, אולם כוחות מסוכנים אלו, היכולים אפילו להוביל אותנו לאבדון אינם חיצוניים לנו, הם תמונת הראי של סוג האנרגיה החסרה לנו. כוחות אלו עולים כדי שנוכל להתבונן עליהם ולהבין מה איבדנו. אולי אנו כבר לא מיומנים כפי שאנו מתוכננים להיות, כפי שהבריאה תכננה אותנו, אולם כוחות הכשל: אותם עצות רעות, התמכרויות, יצרים, פעולות שליליות וכדומה, הנם מפת הדרכים על-פיה אנו אמורים לחזור הביתה - אל השלם. אנו צריכים רק להתבונן, כאילו מהצד, ולאסוף את הרמזים שכוחות אלו משאירים לנו כדי שנוכל לחזור ולהיות שלמים.
אם, לצורך הדוגמא, אבדנו את היכולת להחזיק בשדות אנרגיה מסוימים אשר עזרו לנו להיות במקום של אמונה (במובן הדתי) ואהבה. העדרם של אנרגיות אלו תעורר את הכוחות ההפוכים למהות האנרגיות שאבדנו. כך, האמונה יכולה להפוך לפנאטיות והאהבה תהפוך לקנאה. ברמה הפיזית קשורים נושאים אלו עם איברים כגון הלב ושיער ולכן אנו עלולים לחוות סימפטומים של לחץ בחזה וכן נשירת שיער.

ניקח לדוגמא אדם מן השורה. אורן (שם בדוי) מקדיש את חייב להתפתחות אנרגטית ורוחנית. כחלק מכך הוא שומר על מודעות לאיכות חיים, הוא עושה מעט כושר, אוכל בריא ומשתמש בחשיבה חיובית. רמת המודעות של אורן מאפשרת לו לקבל תמיכה של האנרגיות בזכותן הוא מחייך ומרגיש טוב יותר ובטוח יותר עם עצמו.
אורן החליט להפסיק לעשן והוא כבר מתמיד בכך מספר שבועות, אולם הוא צריך לשמור, להיות מודע ולרצות שלא לעשן. הוא מרגיש כי החלק המעשן שבו "מחכה לו בפינה".
עכשיו, נאמר כי החברה של אורן "זרקה" אותו. אירוע זה משפיע עמוקות על אורן והוא הופך להיות אורן אחר. תהליך ההתדרדרות שלו מתחיל בדכדוך בו הוא שוקע כל כולו (בעוצמה רבה). לאט לאט הוא יתחיל לאבד את כל ההישגים האנרגטיים שלו. הוא מאבד את הרצון לשמור על המודעות, הוא מוותר ומרגיש כי המודעות שלו "בורחת" ואתה היכולת שלו לתפוס ולשלוט, לא רק על היכולת שלו לא לעשן יותר, כי אם להחזיק תכונות נוספות אותן הוא אהב בעצמו כגון הכושר שהוא עושה, התזונה הנכונה עליה הוא שמר וכדומה. בחייו של אורן יתחיל תהליך של הזנחה של כל הדברים שהיו חשובים לו. כשהוא יוותר על היכולת להחזיק את האנרגיות החזקות הקיימות בחייו, הוא לא יוכל יותר להתחבר למקום הנפלא אליו הוא היה מחובר. כבר אין לו מספיק אנרגיה כדי שהוא יוכל להיות מה שהוא רוצה. במצב קרוב לאובדן הוא אפילו לא יזכור את המקום הנפלא בו הוא היה. המודעות שלו לגבי מי שהוא היה ומי שהוא רצה להיות תעלם. בסיום המשבר ייתכן והוא יחזיר לעצמו את רמת האנרגיה שאבדה לו וייתכן ולא יהיה לו מספיק גם בשביל לרצות להפסיק לעשן. אז הוא ייאלץ להמתין עד שתהיה לו מספיק אנרגיה שתאפשר לו לעשות זאת

הסימפטומים הנפשיים, האנרגטיים והפיזיים ה"שליליים" הם בסופו של דבר תהליך חיובי ונכון וכל עוד הם קיימים זה אומר כי הגוף שלנו זוכר אלו אנרגיות היו ברשותנו בעבר והוא מנסה להחזיר לעצמו אותם. כאשר הוא כבר לא ינסה להחזיר אותם, אז אנו צריכים לדאוג וזאת כיוון שכנראה תאבד לנו הדרך ונאלץ להתחיל לאסוף את האנרגיות מהתחלה.

בקלף השטן נפגוש בכוחות הכשל וננסה להבין איך לפרש את "מפת הדרכים" שכוחות אלו יוצרים עבורנו. ננסה להבין איך לחזור הביתה - למודעות ואיזון.
בקלף בכוהן הגדול נפגוש את המצבים בהם אנו מצליחים להגיע לרמה אנרגטית קריטית מספיק על מנת שההישגים שלנו יישארו בנו לתקופה בלתי מוגבלת .



ה ש ט ן

במקום שבו אין אור יש חושך, ובמקום שבו אין מודעות יש חוסר מודעות. השטן אינו קיים בפני עצמו, אלא הוא ביטוי של העדר המודעות והוא יהיה שם כאשר לא נוכל יותר להיות מי שאנו, לתפוש את החיים ולהחזיק בהם. כאשר אנו נאבד את המודעות שלנו, יעלו השדים שבנו וימשלו, ולכולנו יש שדים! אצל כל אחד ואחד הם קיימים. ממתינים לנו, כאילו אורבים, בכל רגע ורגע ומחכים שנמעד.

התהליכים השליליים בחיינו מתחילים במקום בו אנו "מאבדים" את מי שאנו ומזניחים את הדברים החשובים לנו. השאר כבר קורה לבד. החיבור עם השטן אינו נעשה מרצון. זה פשוט קורה. אנו לא רוצים להיות שם, אולם בכל זאת אנו כאילו נשלטים על-ידי כוחות חיצוניים, ומוצאים את עצמנו שוב באותו מקום בלתי רצוי.
האלכוהוליסט, למשל, לא מתכנן את זה. הוא רוצה להפסיק. הוא לא מתכנן ללכת בערב עם שני חברים "טובים", להוציא כל כך הרבה כסף על משקאות, להשתכר, לאבד את ההכרה ולמצוא את עצמו מתעורר בבוקר באיזו פינה אפלה עם כאב ראש איום. התוכניות שלו הן לגמרי אחרות ואפילו כש"החברים" מופיעים הוא מאמין כי הוא לא יעשה את זה שוב, אבל זה שוב קורה.

השטן עוסק בשקר. בשונה מ"האמת", ה"שקר" אינו שלם. הוא חלול וריקני, אולם הוא נמצא בסוף אותיות הא'-ב' וכאילו מבטיח קיצור דרך לסיום מוצלח ומהיר. אבל אנו כבר יודעים איך הסוף הזה ייגמר.
השטן מייצג את כוחות הכשל וכשכוחות אלו פועלים בחיינו אנו נמצא בתהליך הפוך מהתהליך אותו ייצג קלף הכוהן הגדול. כוחות הכשל הנם אוסף תהליכים ואירועים שליליים הנאספים סביבנו, אנו כאילו מושכים אותם אל חיינו. כוחות אלו באים בצורות שונות כגון: חברים "טובים" המשפיעים עלינו לרעה, עצות רעות שאנו מקבלים, ויתורים, התמכרויות, הזנחה אישית וכללית. אנו נפעל ממקום לא נכון, ממניעים לא נכונים, נפעיל שיקולים לא נכונים, שיפוט גרוע, ונפעל ממקום מאד נמוך של יצרים וסיפוקים מיידיים בלי לחשוב על התמונה הגדולה או העתיד.

יחד עם זאת, השטן מייצג במסע השוטה את השלב בו המאסטר מתמודד עם השטן שבו ומנצח אותו. את השטן אנו נפגוש בכל זמן ובמיוחד כאשר אנו מתחילים להתפתח רוחנית. במקום שיש מודעות יימצא השטן המייצג את חוסר המודעות. הוא תמיד שם, אולם רק כאן, בשלב המתקדם של מסע השוטה יכול המחפש, שהפך כבר מזמן לחניך ולמאסטר, לצאת למאבק עם השטן הקיים בו ולנצח אותו. מנקודה זו הוא כבר לא יופיע.

קלף השטן בקריאה
המכנה המשותף הגדול בו עוסק הקלף הוא הזנחה. קלף השטן מראה כי השואל מזניח את נושא הקריאה ואת הדברים החשובים לו בחיים. זה לא שהוא רוצה להזניח, וייתכן שהוא מבטיח לעצמו כי הוא ישתפר, אלא שזה פשוט קורה, ואז השואל מתחיל להרוס את כל הדברים החשובים לו.

השקר יהיה דבר בולט בחיי השואל. השואל לא פועל מהמניעים הנכונים, הוא מתמכר, פועל ממקום של יצרים, אינסטינקטים ותשוקות ונותן לאלו לשלוט על נושא השאלה ועל חייו. הוא מקבל עצות רעות ובשונה מהמצב אותו מייצג קלף הכוהן הגדול, כאן השואל מאבד את השליטה על החיים שלו ומרגיש כאילו כל גורמים הקיימים בחייו התאחדו על-מנת להכשיל אותו.

במערכות יחסים הקלף יכול לייצג זוגיות אשר מתבססת על יצרים ומיניות ולא מתפתחת להיות מערכת יחסים אמיתית ויציבה, אשר עוזרת ומפתחת את האינדיבידואל שבה ותורמת להתפתחות של כל הצדדים. יכול להיות שהזוגיות כבר יציבה ומתנהלת זמן רב. במקרים אלו, הקלף מייצג את נטיית השואל להזניח את הזוגיות ומוזהר לחזור למוטב לפני שהיא תאבד לו.

נוכחות הקלף יכולה לרמז על כך שהשואל עומד במבחן וכי אם השואל יעמוד בפיתויים הפעם ויתגבר על השדים שבו, הוא יצליח לנצח השטן האישי שלו אחת ולתמיד. כלומר, נוכחות הקלף מעידה שהשואל חסום אך יש בידיו את כוח הבחירה להתגבר להשתחרר ולבצע את קפיצת המודעות הגדולה ביותר.

הכהן הגדול


הכהן הגדול מייצג את השלב שבו המחפש הופך לחניך. הוא הופך לחניך כיוון שהוא רואה את האמת. ומה היא האמת? האמת היא דבר מוחלט, מלא ושלם. אם נתבונן במילה "אמת" נראה שלמות. המילה אמת מתחילה באות א', ומסתיימת באות ת', היא מכילה את הכל. האמת היא מוחלטת, שלמה והיא מכילה את ההתחלה, את הסוף ואת האמצע - את הכל.

כשאנו פוגשים דבר אמת הוא מהדהד בנו, אנו יודעים בתחושה פנימית שהוא נכון, שהוא שלם. האמת מעלה את המודעות שלנו (מומלץ לקרוא את המאמר הקודם: "נכנעים לכוחות הכשל") ומאפשרת לנו לעשות קפיצה במודעות לשלב ממנו יהיה קשה לה לרדת. אז משהו בנו הופך בבת אחת להיות מואר, כל השדים שבנו נעלמים ואנו נולדים מחדש.

לדוגמא, אדם הרוצה להפסיק לעשן. כל עוד הוא לא פגש באמת, הוא לא יפסיק לעשן. זה לא שהוא לא יספיק לנסות, את זה הוא ימשיך לעשות במרץ, אולם הוא לא יפסיק לעשן. הוא ינסה מדבקות ניקוטין, הוא ינסה היפנוזה , מסטיקים ועוד ועוד. חלק מהדברים יעבדו טוב יותר וחלק פחות, אבל עד שהוא לא יפגוש באמת הוא לא באמת יפסיק. יום אחד הוא יפגוש באמת: זה יכול להיות התקף לב, תובנה או שהוא פשוט יבין שהוא לא צריך את זה יותר. אז הוא יהפוך להיות מואר, המודעות שלו תעלה למקום ממנו היא לא כבר לא תוכל לחזור, והוא לא יחזור לעשן. זה תמיד קורה בבת אחת, פתאום ואז אנו כאילו נולדים מחדש.

על המורה והכוחות החיוביים בחיינו
בשלב זה של מסע השוטה, החניך פוגש את המורה שלו, את זה שילווה אותו לכל אורך הדרך . הוא יודע שזהו המורה שלו מתוך תחושה פנימית, תחושה של אמת וכאן הכל מתחיל. רעיון המורה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות רבות: אדם, חיה, תחום עניין, שלט או החיים עצמם והתמורות החלות בהם באופן תדיר. לפעמים התהליך עצמו שהשואל עובר הינו ה"מורה" ממנו עליו ללמוד על מנת להתפתח, אפילו אם התהליך אינו נעים.

קלף הכוהן הגדול מייצג את הכוחות החיוביים בחיים שלנו. כוחות אלו הם המעוררים את התהליכים הנכונים בחיינו. כאשר אנו מחוברים לכוחות החיוביים, הכל קורה נכון. אנו מקבלים עזרה, עצות נכונות, אנו פוגשים את האנשים הנכונים. הכל מתחיל להסתדר. אבל החשוב ביותר הוא שאנו מחוברים אל הקול הפנימי שלנו. אנו יודעים מה אמת ומה שקר בחיינו, אנו יכולים לקרוא את סימני הדרך, ומסוגלים לצעוד בצעדים גדולים ובטוחים יותר לכיוון ההתפתחות הרוחנית שלו. כשנהיה במקום הנפלא הזה הכל יתחיל להשתנות, אנו נתחיל לנוע בדרך הנכונה וכוחות היקום ירתמו לעזרתו.

קלף הכהן הגדול מייצג את התקופות הנפלאות בחיינו בהן אנו נמצאים בשליטה מלאה על חיינו. אנו מרגישים ב"היי" ויודעים שהכל במקום הנכון, בשליטה. במקרים יותר נדירים הקלף מייצג תקופה בה אנו מוצאים את הנתיב שלנו, בה אנו יכולים לראות את הייעוד שלנו, להבין אותו ולהבין מהי המטרה שלנו כאן. בשלב זה אנו למעשה מתחילים את שלב החניכות שלנו ומנקודה זו הכל קורה נכון, כיוון שכוחות היקום תמיד יפעלו לטובת האדם הפועל להגשמת הייעוד שלו. כשכוחות אלו יפעלו אנו נהיה מודעים לחוקי היקום לדרך התנהלותו, נבין אותם ומתוך כך נוכל להמשיך לפעול נכון יותר.

במיתולוגיה היוונית
במיתולוגיה היוונית קלף הכהן הגדול מייצג את כירון: מורה הדרך ורופא, אשר ייסד את בית הספר לחיים אליו נשלחו בני מלכים, בני אלים וגיבורים רבים, לרבות יאסון אשר מאוחר יותר יוצא למסע המפורסם: "החיפוש אחר גיזת הזהב". בשלב מאוחר יותר בלימודי הטארוט נגלה כי סיפור המסע של יאסון, הנו הסיפור המיתולוגי המייצג את יסוד האש וכל עשרת המספרים של סדרה זו הנם עשרת השלבים שיאסון עובר במסע מרתק זה בו הוא הופך מנער לבוגר.

כירון, אשר הקדיש את חייו ללמידת סודות הריפוי של הגוף והנפש, מגלה את הרפואה ההוליסטית, השלמה, והשפעה שיש לה על שפע ושגשוג להם אנו זוכים בחיים. מאחורי תורת הריפוי שלו עומדים עקרונות נפשיים אשר מציגים, אולי בפעם הראשונה, את הקשר בין גוף ונפש ומראים כי הנפש הבריאה הנה הבסיס לבריאות שלנו. כאשר הנפש, או הרוח שלנו, יהיו מאוזנים נוכל לזכות לבריאות פיזית, חוסן גופני ומצב רוח מרומם.

בקריאה:

הכהן הגדול עוסק באמת. בדברים הנכונים. הקלף מראה כי השואל נמצא במקום הנכון ועוסק בדברים הנכונים. השואל חוזר להיות מאוזן, הוא בדרך הנכונה ומקשיב ללב שלו וממקום זה הכל יתחיל להסתדר.

בקריאה קלף הכהן הגדול מייצג תהליכים חיוביים המתרחשים בחיי השואל. הקלף מראה כי השואל נמצא בכיוון הנכון, כי הוא מקבל עצות טובות ובכלל הסביבה שלו מאפשרת לו את התנאים הטובים ביותר בכדי שנושא השאלה יוכל לצאת אל הפועל.
השואל צריך להקשיב לקול הפנימי שלו ובכלל להסתמך על עצמו כמה שיותר. הוא אמנם יכול להיעזר בסביבה שלו, אולם הוא עצמו והאמונה הפנימית שלו הם הבסיס להצלחתו.

ליבו של השואל טהור ומניעיו נכונים ואין דבר אשר יכול לעמוד מול אלו. לכן, השואל צריך להסיר את הספק והפחד, לעלות על הסוס ולדהור למקום אליו ליבו מוביל אותו.

כפרוש:
קלף הכהן הגדול יכול להראות בקריאה כי השואל נמצא כיום במקום טוב. זה הזמן להתחיל להוציא אל הפועל את הדברים או הרעיונות בהם השואל מאמין. השואל יקבל תמיכה מהסביבה ואם הוא יאמין - כולם ילכו אחריו.
השואל צריך להיעזר בסביבה החיצונית לו: לקבל ייעוץ והכוונה ולנסות לבחון את המצב מכמה שיותר זוויות אפשריות. הדבר רק יעזור לו ויחזק אותו. יחד עם זאת השואל הוא זה שיודע מה נכון ועליו להיעזר בסביבה שלו על-מנת להגיע להחלטה נכונה, ולא כדי שיחליטו עבורו.
זהו קלף של ריפוי, ומכאן אנו יכולים ללמוד כי השואל מצא את התרופה לבעיות הפיזיות והנפשיות שלו. השואל בדרך הנכונה גם כאן וגם אם הוא לא הבריא לגמרי ממחלה או טראומה, הוא ייעשה זאת בקרוב.

הזיקה של הקלף:
לקלף הכהן הגדול יש זיקה למצבים או שאלות בהם אנו מחפשים הדרכה או יוצאים למסע רוחני. הכהן הגדול הוא גם קלף המרפא, לכן הקלף יכול לייצג מצבים בהם אנו זקוקים לריפוי או עזרה נפשית.


מה צריך קלף הכהן הגדול כדי להתממש בעולם החומר:
כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף הכהן הגדול מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש להוריד לעולם הגשמי. קלף הכהן הגדול מתחיל תהליך בו השואל מגלה את הייעוד שלו. הוא מתחיל לתפוש את מטרתו בחיים ולהבין מה חשוב ומה לא. בתהליך זה השואל מוצא את עצמו במרכז כאשר הסביבה החיצונית לו מסייעת לו בהמשך דרכו והוא מקבל עצות טובות, עזרה ואף הדרכה.
כדי למממש את העיקרון העומד מאחורי קלף הכהן הגדול השואל צריך להתחבר לאמת הפנימית הנמצאת בתוכו ולהתחיל לסמוך על שיקול הדעת שלו. עליו לזכור כי הסביבה החיצונים מסייעת לו בקבלת החלטות, אולם הוא זה שעליו להחליט ולפעול מתוך אמונה וחיבור אל הדברים בהם הוא מאמין. השואל צריך לפעול ומעשיו צריכים לבוא מהלב בשילוב עם אומץ, תעוזה והחלטיות. ובקיצור - עליו לפעול.

הכיוון אליו הולך השואל בקלף זה, ואשר אתו הוא צריך להשלים לטוב או לרע (הקלף הראשון בקריאה הקלטית):
השואל צריך להבין כי לאורך תקופת הזמן שהוגדרה בקריאה, הוא מתחיל תהליך בו תחילה הוא מבין מה נכון עבורו ומה עליו לעשות ולאחר מכן הכל יסתדר בעקבות זאת. זה הזמן להוציא לפועל החלטות ולפעול.
התקופה שהוגדרה יכולה להיות תקופת הזמן בו צריך להשלים את המסע ולמצוא את הייעוד שלו, את המטרה ואת הדרך הנכונה לפעול למען הגשמת מטרה זו.
זוהי תקופת מבחן עבור השואל בה האמונה שלו בעצמו ובדרך עומדים במבחן. המבחן עצמו יהיה קל כיוון שהיקום פותח את כל הדלתות בפני השואל וכל מה שהוא צריך לעשות הוא להמשיך להיות מרוכז במטרה שלו. סטייה מהדרך או מהמטרה יעלו את כוחות הכשל בהם עוסק קלף השטן. הפיתויים, ההזנחה והעצות הרעות לא יהיו מנת חלקו של השואל, להיפך, דרכו תתנהל על מי מנוחות, אולם אל לו לא לשכוח כי השטן אורב לאלו השוכחים את מטרתם בחיים וכשהוא יסטה מן הדרך אז יתחילו הצרות.


הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה):
הדפוס השלילי של הקלף:
הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום בו השואל רואה את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אלו "משקפיים" שליליים הוא רואה את הנושא עליו נשאלה השאלה.
בקלף בכהן בגדול השואל ניגש אל הנושא עליו נשאלה השאלה מתוך תחושה שהוא עומד לעשות טעות. חלק מסוים בשואל, שאינו מרפה, מרגיש כי הוא לא יכול לסמוך על עצמו ונותן לאחרים להחליט במקומו.
חלק זה הנו תמצית הבעיות אתם השואל מתמודד והוא הגורם לכל אי-ההצלחות שהשואל חווה בכל הקשור לנושא זה ולא רק במקרה זה. במידה והשואל יסיר את החלק השלילי, או את התחושה השלילית הזו הדרך להצלחה תהיה סלולה בפניו.

הצדדים השליליים של קלף הכהן הגדול, אשר מתחזקים כאשר הקלף מקבל משמעות הפוכה או כאשר הקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כגון קלף 2 בקריאה הקלטית):
ייתכן והשואל נמצא בתקופה של חוסר בטחון עצמי. הוא מחפש הצדקה וחיזוקים למעשיו. זו תקופה קשה עבורו היכולה להתאפיין במצבי רוח שליליים, דיכאונות ואפילו חולשה פיזית או מחלה. זו תקופה בה פצעי העבר לא מגלידים, נפשית ופיזית. מעשיו רודפים אותו והוא לא מוצא מנוחה.
כאשר הקלף לא מאוזן הוא מייצג הרבה חוסר שקט, חרטה והרהורים על העבר.
השואל מרגיש כי הוא מאבד שליטה. הוא כבר לא מי שהיה והפתרון למצבו של השואל כבר לא נמצא בתוכו כפי שהיה ניתן לומר כאשר הקלף היה מאוזן. כעט הוא צריך לקבל עזרה חיצונית. עליו למצוא מדריך או מרפא. לא מרפא שנותן לו פתרונות, אלא כזה היודע לכוון אותו למקום הנכון ולהדריך אותו כך שהוא יוכל למצוא את הפתרונות בעצמו.


התיקון (המסר) של הקלף (קלף מספר 7 בקריאה הקלטית):
המסר אל השואל בקלף זה הוא שהשואל חייב להתחיל לפעול על פי צו ליבו. השואל חייב לעשות את מה שהוא מרגיש שעליו לעשות ולא לאפשר לאף אדם להחליט עבורו.
נוכחות הקלף במיקום זה הנה רמז לכך שהדברים בעתידו של השואל יסתדרו וכי כאשר השואל יפעל מהמקום הנכון אחרים ילכו אחריו והכל יתחיל להסתדר.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה:
החברה רואה בשואל כחבר טוב, מורה דרך ומדריך לחיים. השואל ידוע כאדם שאפשר לסמוך עליו וכשצריך הוא ייחלץ לעזרה של אלו הזקוקים לו. מבחינה חברתית השואל מקובל ודעתו חשובה מאד. הוא אולי לא אומר הרבה, אולם כשהוא אומר, דבריו מאד חשובים עבור אחרים. השואל הנו חבר טוב, איש סוד וגם ללא היכרות עמוקה, קיימת נטייה מצד החברה לסמוך עליו בעיניים עצומות.

מהם הפחדים או התקוות של הקלף:
השואל מקווה כי הדרך שלו תוביל אותו לניצחון. הוא מקווה כי הסביבה מאמינה בו. הוא מייחל לאומץ לב ותעוזה ומקווה שאלו יינתנו לו ברגע האמת.
מצד שני הקלף מראה גם כי השואל מפחד כי התחושה הפנימית שלו לא נכונה וכי ברגע האמת הוא יישאר לבד, מובס.



© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב