דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציפיות 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 1974 פעמים ]

ציפייה היא לרצות ולהמתין שהרהור, מחשבה, או רצון שלי יתממשו כפי שאני רוצה ומדמיינת . כלומר, אני רוצה שיקרה דבר כלשהו בחיי ובנוסף, שיקרה בדיוק אבל בדיוק כפי שאני רואה אותו בדמיוני, כפי שאני רוצה שיקרה. 

פיתוח ציפיות

אנו מפתחים ציפיות במצבים שונים בחיינו וכלפי האנשים הסובבים אותנו.למשל:אשקיע בעבודה, אשאר עד שעות מאוחרות וכך יעריכו אותי ויקדמו אותי בתפקיד...כשיהיה לי בן זוג אהיה מאושרת...כשאפחית במשקלי ...כשיהיה לי כסף ארשם לחדר כושר...כש....

האם ציפיות מתממשות?

החודשים עוברים בעבודה תובענית ומתמשכת וגם בציפייה לקבל קידום/הכרה/הערכה. אני ממשיכה לעבוד, להשקיע ולתת מעצמי אך כלום לא קורה. עוד שינויים במשרד, עוד דיוני שכר והכול עובר וחולף מעלי. הציפייה הופכת לאכזבה,חוסר מוטיבציה ותחושת תסכול גדל והולך.

ציפייה כדימוי

ניתן לדמות ציפייה לסרט. הסרט הפרטי שלי בו אני משמשת בכל התפקידים. אני הכותבת אני הבמאית אני השחקנית ואני גם הצופה. יש לי יד חופשית לכתוב ככל העולה על רוחי, לבנות תסריט כאוות נפשי, להפליג בדמיונות, לצבוע את הסרט בשלל צבעים, להחליט ולביים בהתאם.

אם כך מה הבעיה?

הבעיה מתחילה כשאני לא השחקנית היחידה בסרט. כמו בחיים, גם בסרט ישנם שחקנים נוספים. כאשר משתתפים שחקנים נוספים מלבדי איני יכולה לביים אותם בדיוק בהתאם לתסריט שכתבתי מפני שגם להם יש את הסרט הפרטי שלהם בו אני שחקנית. אינני יכולה להכפיף אותם לשורות אותן כתבתי ולמערכות אותן ברצוני לביים. לכל שחקן בסרט יש את מקומו ואת תפקידו כפי שהוא רואה אותו. כאשר לא כל השחקנים נשמעים לי ו/או ממלאים את התפקיד המדויק אותו ייעדתי להם, מגיעות האכזבה ותחושת התסכול.

כלומר, הפער בין הציפייה שדבר כלשהו יתממש כפי שאני רואה אותו בעיני רוחי לבין המימוש בפועל, במקרים רבים גדול מאד. ציפייה היא בעצם תקווה להתרחשות דבר מה חומרי או רגשי ללא כל קשר באם המציאות יכולה להתקיים או לא בנסיבות אלו. 

אכזבה לרוב הציפייה מסתיימת באכזבה. גודל האכזבה מתבטא על פי מידת חשיבות האירוע ממנו התאכזבתי. כלומר, אם לא קידמו אותי השנה למרות שהשקעתי שעות רבות בעבודה תחושת האכזבה תהיה עמוקה מאד. אולי אחרים שלא השקיעו כמוני קיבלו קידום, הציפייה שלי לא התממשה וכן גם הדרך שעלי לעבור עד הקידום/דיוני שכר הבאים.

האם זהו כורח המציאות להתאכזב מאי מימוש הציפייה או שיש בידי לשנות את הגישה שלי, להבין ולשנות את התהליך?
אחרי האכזבה ציפייה היא בעצם תבנית חשיבה או תחושה לפיה אני רוצה שיתקיים משהו ועל פיה אני פועלת על מנת לממשה, כשלא מתממשת הציפייה מסיבה כזו או אחרת אני מספקת לעצמי כר נרחב של סיבות להתלונן, לדבר על, להמתין, לחוש תסכול, לבזבז אנרגיה ובעיקר לא לעשות, לא להתחייב וכמובן לא לשאת בתוצאות.

הופכים ציפייה לעשייה

במקום לצפות ל... לקוות ל... ולהתאכזב כל פעם מחדש, אלמד לבנות תהליך בו אני מובילה לקראת יעד מתאים לי ומימושו. במקום להיות פסיבית בציפייה אהפוך להיות יוזמת ועושה.

איך עושים את זה?

תהליך אימון אישי מלווה במאמן מקצועי נותן לך את היכולת ואת הכוח לשנות את ההתנהלות שהתרגלת אליה ולעבור מציפייה לעשייה. בשיתוף עם המאמן ייבחר הנתיב הנכון עבורך, המטרות והיעדים הנכונים עבורך, וניתן לצאת לדרך.


ולסיום עלינו לזכור כי בכל דרך בה אנו בוחרים עלינו להיות מוכנים להפתעות, לשינויים ולהתגמשות ובכך אנו מבטיחים לעצמנו כי נפתח פחות ציפיות ונפחית אכזבות.

דרך שבחרתי במודע ובצורה מושכלת היא דרך שבה אני צועדת בבטחה, מוכנה להתגמש ולהשתנות, היעד בסופה נבחר על ידי ואני הולכת במסלול הנכון. במהלך הדרך אני מפתחת בטחון ביכולותי, בכך אני בעשייה מתוכננת אשר לוקחת בחשבון אפשרות לשינויים איתם אוכל להתמודד.

כאשר אני לומדת להפחית את הציפייה ולממש את התכנון אני מנהלת את חיי בביטחון עצמי וערך עצמי גדולים יותרומכאן גם תחושת המסוגלות שלי עולה לאין ערוך.

דליה קרון  - מאמנת אישית מקצועית PCIL

Copyright © 2012 Dalia Crown. All rights reserved – כל הזכויות שמורות © דליה קרון 2012

הכותבת הינה מאמנת אישית מקצועית PCIL בעלת התמחות באימון עסקי ואימון מנהלים. מפתחת שיטת אימון לסדר וארגון ואימון להרגלי חיים בריאים והרזיה. בוגרת "המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית - ביה"ס iCU לאימון אישי",מנחה סדנאות אימון וסדנאות להרגלי חיים בריאים. ביופידבק לארגונים ולפרטיים. דליה קרון - מאמנת אישית מקצועית PCIL   אימון אישיקואצ'ינג | אימון אישי לדיאטה והרזיה. 6647940 - 054 daliacrown@gmail.com http://www.be-live.co.il http://www.bfb.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב