דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנית תמא 38 מעודדת חיזוק המבנים, מה עוד חשוב לעשות? 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2030 פעמים ]

בישראל מתרחשות מדי שנה עשרות רעידות אדמה. רובן אינן מורגשות ואינן גורמות נזק, או לכל הפחות אינן גורמות נזק הנראה לעין. כך או כך, בניינים רבים אינם מוכנים ומוגנים בפני רעידת אדמה.

לאור המצב העגום של מוכנות הבניינים במדינה לקראת רעידות אדמה, ולאור מיקומה של ישראל באזור המציב אותה בסיכון גבוה לרעידות אדמה, החליטה הממשלה על תמ"א 38 שתכליתה חיזוק בניינים ומיגונם מפני רעידות אדמה. הנה דברים שחשוב לדעת לגבי חיזוק בניין על פי התכנית.

מהו חיזוק בניין ומה הוא כולל?

ראשית, כפי שצוין, בישראל מתרחשות עשרות רעידות אדמה קטנות מדי שנה. למרות שלרוב רעידות אדמה אלה אינן מורגשות, לעתים הן גורמות נזקים שקשה להבחין בהם בבניין. נוסף על נזקים אלה, שיכולים להיגרם על ידי אותן רעידות אדמה, הרי שלא פעם ישנם ליקויי בנייה בבניין, הנובעים מכך שתקנים שנהוגים היום לא היו נהוגים בעבר, בעת שנבנו חלק מהבניינים וגם בעקבות טעויות בבניית הבניין. לפיכך, חיזוק בניין ולכל הפחות בדיקה של מצבו הם אינטרס ראשון במעלה של כל בעל דירה בישראל.

כאמור, כדי להתמודד עם הצורך הזה ולשפר את עמידות המבנים בישראל לרעידות אדמה חזקות יותר, החליטה הממשלה על תמ"א 38. התכנית מאפשרת לקבלן לבנות יחידות דיור נוספות בבניינים על פי הכללים הקבועים בתכנית. במסגרת התכנית מוענקות לקבלן יחידות הדיור הנוספות תמורת בדיקה הבנייה, ליקויי בנייה ככל שישנם והכנת מפרט עבור חיזוק הבניין. במידת הצורך חיזוק בניין יכול לכלול אפילו חפירה לצורך חיזוק היסודות של הבניין ויציקת בטון כדי לחזק את היסודות ועמידותם בפני רעידות אדמה.

שיפוץ או חיזוק בניין רציני הוא צורך חשוב כדי להבטיח את עמידות הבניין. כך למשל, במסגרת חיזוק בניין, יש לבדוק מקומות בהם קיימת נזילת מים, לאטום אותם, ויש לשקול החלפת ארונות חשמל ישנים בארונות חשמל חדשים יותר, אשר יהיו בטוחים יותר ויעמדו בתקנים המחמירים יותר הנהוגים היום בענף הבנייה.

מה עוד אפשר לעשות במסגרת חיזוק בניין על פי התכנית?

אם כבר, אז כבר: במסגרת חיזוק בניין אפשר לדרוש מהקבלן גם ביצוע משימות נוספות בבניין, אשר יכולות לעזור לנו להשביח את הנכס ולהעלות את ערכו. כיוון שמדובר בעסקה כדאית למדי עבור הקבלנים, רבים מהם מתחרים על ביצוע התכנית בבניינים שונים, ויציעו לכם הצעות הכוללות, למשל, את הרחבת הדירות והוספת חדר לכל דירה או הוספת מעלית והשבחות אחרות של הנכס.
הזמינו קבלנים שונים להציע הצעה עבור חיזוק בניין במסגרת תכנית תמ"א 38, והשוו את ההצעות השונות כדי לבחור את ההצעה הטובה ביותר מבין כולן.

תמ"א 38 היא הזדמנות מעולה הן עבור הקבלנים והן עבור בעלי הדירות להרוויח רווח לא מבוטל באמצעות ביצוע הפרויקט. אמנם התכנית נולדה כדי לעודד מיגון בניינים ושיפור המוכנות של בניינים במדינה כולה לקראת רעידות אדמה, אבל היא מהווה גם הזדמנות מעולה לבצע השבחה רצינית של הנכס ולהעלות את מחירו. מלבד חיזוק בניין וכל מה שהוזכר לעיל, ניתן לבצע שיפוץ כולל לחזות הבניין וכך לשנות את החיפוי, לצבוע את הבניין ולחדש את מראהו וכו'. יש לכם הזדמנות לשדרג את המבנה בו אתם חיים, לחזק אותו מפני סכנת רעידת אדמה גדולה – זה הזמן לבדוק את האופציות הפתוחות בפניכם ולצאת לדרך!

שלום, שמי אבנר כהן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב