דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - פקטורים חיצוניים לדירוג 

מאת    [ 02/12/2007 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 2292 פעמים ]

חשיבותם של קישורים נכנסים – עד כה ניתנו הגורמים הפנימיים לדירוג האתר ע"י מנועי החיפוש, גורמים שבעל האתר יכול לשלוט בהם. אם אלו היו הגורמים היחידים, זה היה בלתי אפשרי למנועי החיפוש להעריך נכון את  עמודי אתרים. מסיבה זו, ניתוח של הקישורים הנכנסים לעמוד הוא אחד ההגורמים העיקרים  לדירוג אתר ע"י מנועי החיפוש.
1.     חשיבות הקישור – קישור הנכנס לעמוד באתרך מאתר אחר בעל חשיבות רבה, לדוגמא מהאתר www.microsoft.com, יהיה בעל חשיבות רבה יותר מאשר קישור הנכנס מאתר בעל חשיבות פחותה, לדוגמא www.hostingcompany.com. יש צורך לקחת בחשבון את חשיבות הקישור, כמו שלוקחים בחשבון את מספר הקישורים הנכנסים לאתר.
2.     טקסט הקישור – טקסט הקישור של כל קישור הנכנס לאתר הוא חשוב באופן חיוני בדירוג האתר. טקסט הקישור זהו הטקסט הנמצא בין תגי ה-HTML שנקראים A וזהו הטקסט שלוחצים עליו על מנת להגיע לעמוד חדש. אם טקסט הלינק מכיל מילות מפתח המתאימות לעמוד שאליו מקשרים, מנועי החיפוש יתייחסו אל העמוד בצורה משמעותית יותר ויתנו לו ערך רב יותר – משמע דירוג טוב יותר.
3.     רלוונטיות העמוד המקשר – באופן דומה לטקסט הקישור, מנועי החיפוש לוקחים בחשבון את התוכן של העמוד שמקשר אל העמוד באתרך. לדוגמא, אם אתרך עוסק ברכבים, אז קישור מאתר העוסק בנושא רכבים יקבל ערך רב יותר מאשר קישור מאתר העוסק בבניית אתרים.
4.     Google PageRank
יסודות התיאוריה – שיטה זו לדירוג אתרים התחילו חברת Google. בקצרה, PageRank זהו התדירות (תכיפות/שכיחות) שגולש באינטרנט ייכנס לעמוד באתר מסוים. במילים אחרות אפשר לומר שה-PageRank (נקרא גם PR) של עמוד ספציפי באינטרנט מוגדר כהסתברות שגולש יבקר את העמוד
5.     Google PageRank-שימוש מעשי – נכון להיום, PageRank לא משומש ישירות באלגוריתם של גוגל. PageRank יכול לעזור ל-2 מטרות:
א)      בדיקה מהירה של פופולאריות האתר.
ב)      הערכת תחרותיות עבור מילה/מילות חיפוש, דבר שחיוני עבור קידום האתר.
 דרכים להגברת חשיבות הקישור – ישנם מספר דרכים להגברת חשיבות הקישור הנכנס לאתר:
א)      הגשת האתר לספריות אינטרנט – באינטרנט יש ספריות רבות המכילות לינקים למקורות אחרים באינטרנט, כאשר הלינקים מסווגים לפי נושאים. תהליך הוספת האתר לספריות אלו נקרא הגשת אתר (Submitting). הגשת האתר לספריות אלו עשוי להיות ללא תשלום או תמורה כלשהי, או שהאתרים יבקשו תמורה כמו קישור מהאתר שלך אליהם. מנועי החיפוש סופרים את הלינקים מספריות אלו, לכן הגשת אתר לספריות באינטרנט עשויה להגדיל את מיקום אתרך בתוצאות החיפוש. חשוב לשים לב שרק האתרים שמפרסמים קישור ישיר אל אתרך (בעזרת תגי ה-A של HTML) הם בעלי ערך מבחינת קידום אתרך במנועי החיפוש. קישורים הנעזרים בסקריפט (או דרך קישור פנימי) הינם כמעט חסרי ערך.
ב)      ספרית DMOZ – ספרית האינטרנט DMOZ (www.dmoz.org) היא הספריה הנחשבת ביותר עבור מנוע החיפוש גוגל. מומלץ להירשם לספריה זו, אך תהליך זה עשוי להיות ארוך וגם לא מובטח שהאתר ירשם לספריה לבסוף. לפני שמנסים להגיש את האתר לספריה זו, חשוב לקרוא את כל הדרישות והחוקים של האתר, ולהגיש את הבקשה בקטגוריה הנכונה. למרות חשיבות ספריה זו, זה אפשרי להגיע לראש תוצאות חיפוש במנוע חיפוש.
ג)       חילופי קישורים – מומלץ לבצע חילופי קישורים בין אתרים, כל עוד שומרים על הכללים הבאים:
 - החלפת קישורים בין אתרים בעלי נושא רלוונטידומה.
 - יש לוודא שהקישור המתפרסם באתר שאיתו מבצעים החלפת קישורים, יפורסם בעמוד טוב: עם PageRank 3 ומעלה, יהיה נגיש לאינדוקס ע"י מנועי החיפוש, הקישור צריך להיות ישיר, המספר הכללי של הקישורים בעמוד לא יעבור את ה-50 .
 - לא ליצור ספריות קישורים גדולות מידי באתרך.
 - השתמש בעמוד נפרד באתרך עבור חילופי קישורים. יש לוודא שלעמוד יש PageRank הגיוני, יהיה נגיש לאינדוקס ע"י מנועי החיפוש וכו'. ביצוע פעולה זו יעזור לך למצוא אנשים נוספים הרוצים לבצע החלפות קישורים.
 - אם ביצעת החלפת קישורים עם בעל אתר אחר, חשוב לבדוק מידי פעם שהקישור לאתרך נמצא באתרו.
ד) נסה למצוא אתרים העוסקים בנושא הדומה לנושא אתרך ושלא נמצאים בתחרות ישירה איתך. עשוי להיות שאתרים אלה ישמחו לפרסם מידע על אתרך. בנוסף, נסה ליצור ולפרסם כתבה או ידיעה ששווה פירסום.
בעלים ומיסד של "קבוצת דעת השרון"
בקבוצה מספר חברות:
מכללת דעת השרון - מרכז הדרכה למחשבים, אנגלית ומנהל
דעת נט - חברה לבניית, קידום, שיווק ואחסון אתרים באינטרנט
אקדמא - קשרים עם אונבירסטאות בחו"ל לצורך לימודים לדוקטורט

אתר הבית: http://www.daatnet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב